IWC fejrer Galapagos jubilæum
#1
IWC fejrer 50 året for grundlæggelsen af Charles Darwin Research Station på Galapagos øerne med udsendelsen af en gummibelagt Aquatimer Chronograph ref. 379504 i 500 eksemplarer. Læs mere her: http://www.iwc.com/en/collection/aquatim...ign=JULY14
JK

İmage
İmage
Svar
#2
Jeg må ærligt sige at jeg meget bedre kunne lide den hvide/sorte Galapagos version, som jeg synes er rigtig fed!(læs jeg kan ikke lide den der , men smag og behag)
PAM 351, Certina DS Action, Zenith Respirator(som trænger til en kærlig hånd) og Junghans fra 1950 arvet fra min oldefar....
Svar
#3
Jeg ved godt det ikke er relevant for den viste model, men jeg prøvede for første gang den nye diver fra IWC på armen for nylig og jeg må indrømme at det lige fik rykket den noget højere op på ønskelisten.
Svar
#4
Undskyld mit sprog - men hold kæft, hvor er den grim !!! Icon_scared

Jeg fatter ikke, hvad det er IWC har "gjort imod" Aquatimer serien - fra at være veludførte elegante dykkerure, er de gået til noget, der næsten ligner en billig Casio G-Shock efterligning (uden at ville fornærme G-Shock) !! Icon_sick
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Ha ha, sjovt så forskellige vi er. Jeg er heller ikke vild med versionen i denne tråd, men den alm. stålversion er meget lækker. Den passede perfekt på min arm og fungerede bare hele vejen rundt IMHO.
Svar
#6
KimT Skrev:Ha ha, sjovt så forskellige vi er. Jeg er heller ikke vild med versionen i denne tråd, men den alm. stålversion er meget lækker. Den passede perfekt på min arm og fungerede bare hele vejen rundt IMHO.


Ha ha ........ ja, smag og behag, kan jo som bekendt ikke diskuteres ! Icon_e_smile

Jeg vil dog måske kvalificere min udtalelse, så jeg tager forbehold for den alm. stålmodel, som måske nok er den mindst billigt udseende model i den nye Aquatimer serie - jeg har ikke haft nogen af dem i hænderne, så jeg skal ikke udelukke, at den måske kan være OK.

Men min ærlige mening er, at IWC siden 3536 modellen støt og roligt har ladet serien gå i hundene (groft sagt) ! Icon_e_wink
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#7
pbr Skrev:Men min ærlige mening er, at IWC siden 3536 modellen støt og roligt har ladet serien gå i hundene (groft sagt) ! Icon_e_wink
Det er nu en lidt for hård dom IMHO. Hvad f.eks. med den nye ref. 3290 i 42 mm. Den er altså flot, når man ser den i virkeligheden.
JK
İmage
Svar
#8
Præcis den jeg lige har prøvet og den spiller altså (min smag)
Svar
#9
Aquatimeren døde i min bog da 3536 blev erstattet..... For mig at se så har de ikke leveret noget der har kunnet match den model i hverken form eller funktion..

Galapagos uret er og har altid været en joke. Den gummibelægning er simpelthen elendig og ikke skabt til et ur. Den er slet og ret uholdbar på den lange bane. Jeg har set et par stykker og de har alle haft problemer med at gummiet begynder at gå i opløsning efter en rum tid. Et sort ur skal være i keramik - Slut.
Svar
#10
Har ikke set den, andet end på billeder, men jeg synes klart det er en forbedring i forhold til den gamle Icon_e_biggrin1

Men det kan være det ændre sig, når man ser den live.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)