Spørgsmål til pam 292
#1
Hej

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Kan det passe at mit pam 292 fra 10 kun kan gå ca 30 timer på en fuld optrækning?
Svar
#2
Hvad skal det kunne klare ?
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#3
Det står til en power reserve på 56 timer,ved du hvor meget man må spænde fjederen??
Svar
#4
Ingen anelse, men min 112, havde en mekanisme så man ikke kunne overspænde - det har den sikkert også.
Har du købt den fra ny hos klarlund, har du 4 års garanti. Men ellers ville jeg lige bede dem tjekke den.
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#5
Mit pam 380 holder over 60 timer, så det kan ikke passe.
Svar
#6
Ok

Tak for svarene.

Jeg plejer at spænde fjederens indtil den begynder at gå strammere,er der en for for et stop på fjederens så man ikke kan overspænde?

Uret er købt brugt på hjemmeside i dk.

Hvor tit skal sådan et ur serviceres?
Svar
#7
Når du trækker det op vil du mærke et mekanisk stop når det er fuldt optrukket. Hvis du kun trækker det op til det begynder at blive lidt strammere, er det ikke trukket nok op.

P.s. man skal lige være obs på at man godt kan trække det over det mekaniske stop og ødelægge fjederen, så stille og roligt Icon_e_wink
Svar
#8
Jeg spænder altid mit fuldt ud. Mht. service venter jeg selv til uret begynder at gå skævt, taber tid eller mister gangreserve.
Svar
#9
Enig med hensyn til service.
Svar
#10
Mange tak for svarene,helt sikker noget jeg kan bruge Icon_e_biggrin1
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)