Vis de sidste par sko du har købt tråd!
Jeg elsker Redwing og har alt for mange...


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • keldw
Svar
İmage

Nyeste tilføjelse af sko til løbetræningen : Nike Zoom Flyknit Fly.

Manglede en sko til at træne fart i, og det skal jeg lige love for at jeg fik!

Første tur var en 10 kilometer der hed frederiksberg hjem - damhussøen - tilbage til frederiksberg. Og der var altså strid modvind på hjemturen. Alligevel fik jeg høvlet 4 (fire!) minutter af min hidtil bedste 10’er, og den lavede jeg under optimale forhold, på løbebånd og med to vifter der kørte min foretrukne temperatur.

I dag var intervaller, og på den sidste kilometer var jeg nede og ramme 3:30min kilometeren. Det har jeg ikke prøvet siden....nogensinde.

Spiller psyken ind når man tager en sko på, hvis primært formål er hastighed? Ja bestemt.

Men den fremdrift man oplever, bla pga karbonpladen i sålen, den er hverken til at tage fejl af eller spøge med.

Skoen har lige præcist 0 stabilitet, derfor kompressions strømperne


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • onkeldunkel
Svar
Ville aldrig tro at en sko uden stabilitet var til at løbe i,
Men en cool model som dog hvis jeg ejede et par aldrig ville komme ud og løbe.

Jeg ejer så heller nogen af de særlige sokker der kræves. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Størstedelen af løbesko på markedet henvender sig til neutrale løbere, altså sko uden stabilitet. Om man har brug for en stabilitets sko afhænger helt og holdent af ens løbestil. Hvis man har svage ankelled, nedsat ankel mobilitet eller man har tendens til at over/under pronere mere end 15%, så kan man have god gavn af en stabilitets sko.

En løbestilsanalyse er altid at anbefale.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Du må da hedde Usain Bolt til mellemnavn.

Her er det Asics Kayano 26 og en km tid, der ligger i snit på 5:30  Icon_flov
Mvh Kim 
[-]
  • Appleboy
Svar
Det skal siges, at det var sidste pas af intervalløb og jeg holdt den i ca 90 sekunder. Så ikke meget at være stolt af.

Har selv et par Kayano 26 osse, og er VIRKELIG glad for dem


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Jeg gad godt prøve Nikes ZoomX Vaporfly Next%, for at se hvor hurtige de egentligt er, men jeg kommer nok aldrig til at give 2.500 kr. for et par sko der holder 200-300 km.
[-]
  • keldw
Svar
Gad SÅ godt prøve dem. Hvis nu at de kommer på tilbud på Black Friday, så vil jeg altså ikke udelukke at jeg køber et par, og putter dem i skabet indtil jeg skal til diverse løb næste år
Svar
Er det ikke den her?

https://www.nike.com/dk/t/vaporfly-4-fly...AJ3857-400İmage

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
[-]
  • keldw, onkeldunkel
Svar
Tak for tippet - så er julegaven til fruen bestilt :-)

(26-11-2019, 02:33 PM)whoa Skrev: Er det ikke den her?

https://www.nike.com/dk/t/vaporfly-4-fly...AJ3857-400İmage

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
[-]
  • keldw
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)