Hvad køres der i herinde.?
Den gamle familieflytter er lige blevet byttet til en ny og større af slagsen. Ikke noget overdrevent luksus, men fandme en dejlig og ikke mindst praktisk bil.

Lynhurtig til sammenligning med den gamle Fabia som havde 64hk. Farmand er tilfreds :-)

Octavia Combi Style 1,4 Tsi 150hk DSG.

Der eneste billede jeg har taget endnu:

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
[-]
  • runzuk5
Svar
Fint vogntøj  Icon_cool Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Octavia er en dejlig bil - tillykke med den.
Svar
Har lige reserveret en Tesla 3(selvom det er en Quartz bil), så må vi jo se hvornår den kommer Icon_smil

İmage
[-]
  • bcmb
Svar
İmage
(Ikke mit billede)
Evolve Carbon Street, er ikke fyldt 18 endnu så jeg må "nøjes" Icon_party
Svar
En lille ny - (eller en solstrålehistorie)

Til de som bedst kan lide historier om borgerkrig, flygtningekrise, EU skandaler, det sære præsidentvalg i USA og andre skæbnetunge beretninger....
... sig ikke, at I ikke var advaret!
- Dette er en positiv og "nuttet" historie.

I slutningen af september, var jeg travlt optaget af at sætte husets stueetage i stand, da jeg havde været så uforsigtig, at invitere huset fuldt til min 70-års dag.
Ved denne lejlighed, havde jeg besøg af min søn Christian, der hjalp med montering af gerigter, fodpaneler og hvad har vi.

Under dette arbejde fik vi besøg af Christians gamle skolekammerat -Peter, ligeledes bosat i København; men også hjemme på familiebesøg i Silkeborg.
Peter ankom i sin mor's bil, en nydelig og noget bedaget Polo. Snakken faldt på bilen, og at den faktisk var til salg.

Bilens historik er, at Peters mor har kunnet forudse at måtte kvitte sit kørekort på grund af en fremadskridende synssvækkelse.
Bilen er derfor ikke blevet udskiftet; men i stedet blevet nidkært holdt kørende og serviceret.
Den fik ny gearkasse og kobling for 2 år siden, og ny katalysator ved synet primo 2016, og har tilbragt alle sine ledige stunder i carport.
Til trods for god stand; men på grund af alderen (årgang 00), var den vanskelig at komme af med.
Efter lidt "dækspark", havde Christian pludseligt købt bilen.

En time senere returnerede Peter med bilens papirer, vinterdæk og øvrigt tilbehør.
Christian rækker mig registreringsattesten, og siger, "Ka' du ikke lige omregistrere den - i dit eget navn".
Jeg må ha' set temmelig fåret ud, da jeg fremstammede Hwa?
"JA nu du ikke længere har varevognen, kan vi jo ikke have, at "Prinsessen" bliver kørt rundt i sjap og salt."
Idet han rækker mig nøglerne, siger han: "Det er din fødselsdagsgave - Til lykke".

Til en rigtig solstrålehistorie hører måske også en lille tåre; men blanke øjne fik jeg da i hvert fald  Icon_love

İmage
... og sådan gik det til, at den lille POLO landede i min carport.

Men vent, solstrålen skinner stadig. Et par uger efter, fik jeg mit værksted til at gennemgå køretøjet.
Servo slangerne var tærede, og den ene begyndt at lække, så de blev skiftede - men bortset fra dette, et ganske udmærket køretøj.

Da jeg henter bilen, siger min mekaniker, "Hva' siger du til sådan nogle sutter?"
På bilens VF sad en nydelig original VW alu-fælg. Jamen hvad er nu det? fik jeg fremstammet.
Mekanikeren forklarede, at der er 4 praktisk talt nye dæk på alufælge.
Fælgene vil jeg forære dig, og dækkene er til halv pris når de skal monteres til foråret -SÅDAN & respeeeekt  Icon_party

İmage
Her er bilen med en fælg prøvemonteret.

Bemærk også, at mellem første billede og dette billede - har "den gamle" været travlt optaget af at maskinpolere Polo'en.
Den er faktisk blevet så nydelig, at den fortræffeligt lever op til sit nye navn: "Rødhætte".

Med venlig hilsen - Geodoc

Disclaimer: Til trods for at verden er af lave, kan solen godt titte frem en gang imellem  Icon_Up
İmage
Svar
En nuttehistorie har altid sin berettigelse, specielt når den rammer det rette sted på det rette tidspunkt og det gør den her fortælling mens vi venter at en galning er evt. ved at tage mod tøjlerne af verdens eneste ægte supermagt om et - par dage...
Men nok om de mørke tanker - tak for historien om Rødhætten, Geodoc.

Nu vel... jeg ville have nydt historien endnu mere med illustration. Og forstår ikke hvorfor jeg ikke kan åbne de her for tiden så moderne korte links som næsten altid peger mod Photobucket... "Image" siger de og jeg kan ikke åbne dem hvis jeg så stod på hovedet.
Man må bekende sine egne begrænsninger og sandt er at jeg nok bedre kan bruge computeren end dykke mig i den tekniske tusmørke...
Hvad gør jeg (altså, for at se billederne i en Windows laptop) ?

Vh. & god weekend - John

@ DanielBFL: Carbon board er bare sagen og opfører sig noget blødere en træet. Har du tjekket landets største indendørs scaterbane, kaldt "Kulturfabrikken", i Herning ? Anbefales varmt !
En af de få ting denne by styret af venstrekøbmænd kan være stolt af ;-) !
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tak John. - Er også selv forundret over de manglende illustrationer; men Photobucket meddeler:

Hang In There!
We're down for maintenance, but we'll be back shortly

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
Sikke dog en skøn og betænksom søn. Jeg har fortalt historien videre til min søn ;-)
[-]
  • Larsb, Smilla
Svar
(04-11-2016, 03:55 PM)KimT Skrev: Sikke dog en skøn og betænksom søn. Jeg har fortalt historien videre til min søn ;-)
Super - En rigtig god retning, at adressere den lille beretning i  Icon_blink
... og nu (endeligt) med billeder. Photobuchet har været nede i godt 24 timer. Icon_computer

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)