AP RO 15300/15400/Rolex Submariner LV
#1
En mand med overskæg kom forbi - og der blev sammenlignet ure Icon_e_smile

İmage

İmage

İmage

İmage

Kim's 15400 og min 15300 og LV.

Den mørkeblå skive på Kim's 15400 er super flot - og meget svær at fange.
Med venlig hilsen

Christian
Svar
#2
De er sku begge 2 vildt fede
Svar
#3
Flot og fornemt møde! Men hvordan har den fejlfarvede dykker fået taletid i det pæne selskab? Icon_e_smile
JK
Svar
#4
Hej Christian

Det var hyggeligt at møde dig igen og meget fedt at ligge de to modeller op ved siden af hinanden Icon_razz

Det er sjovt....jeg synes at størrelsesforskellen var meget tydeligere IRL end på billederne.
Og det er rigtig hvad du skriver, den blå skive er nærmest umulig at gengive korrekt på billeder.
Svar
#5
Hvori består forskellen på 15300/15400 udover størrelsen af uret og ændringer i urskiven?

Syntes at have spottet en lille forskel på låsen, er det korrekt?

Hilsen Tom.


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#6
De forskelle jeg lige umddelbart er klar over.

Lænken er forbedret/forstærket iflg. AP (Christian og jeg kunne dog ikke umiddelbart se en forskel)
Låsen er en helt anden og virker KLART bedre når man sidder med begge i hånden.
Kl. 12 markering er ændret.
Timemarkering ved dato på 15400 og ikke på 15300
Farven på datoskiven.
Placeringen af "Swiss made" ved "kl.6"
Størrrelsen (39mm kontra 41mm)
Svar
#7
Besøget hos Christian og sammenligningen af 15400/15300 var super interessant.
Jeg fik bekræftet at mit valg var det rigtige (for mig) af flere årsager, men primært pga. størrelsen, da jeg jo ikke har de mindste håndled.

Få timer efter var jeg så i et sommerhus, hvor jeg havde mulighed for at sammeligne med et ROC og et 15202
De 39mm som 15300 er, fik den bare til at virke for lille på på mig, til gengæld passer de 39mm rigtig godt til den ROC som Hedegaard fremviste igår.
Jeg tror primært at knapperne til kronografen er årsagen til dette.
Jeg havde også en 15202 i hænderne igår og selv om at den har det oprindelige værk (cal. 2121) så er den simpelthen for "klein" til mig.
Noget tyndere end 15300/15400 og uden sekundviser, hvilket slet ikke virker for mig og samtidig er den også betragteligt dyrere, hvilket ikke er berettiget IMHO
(dette er en kontroversiel holdning, det ved jeg, men sådan har JEG det Icon_e_wink )
Jeg ved også godt at der er forskel på værket, men den "nye" caliber 3120 som ligger i 15300/15400 er også et fantastisk inhouse værk.

Så alt i alt fik jeg bekræftet at jeg har valgt rigtigt, hvis mulighederne er 15300/15400/15202
Derimod synes jeg at en ROC eller en Diver kunne være interessante, skulle jeg være så heldig at kunne anskaffe endnu et AP.
Ikke desto mindre er alle urene jo fantastiske ure, som man ikke går galt i byen med og vi snakker SMÅ detaljer her Icon_e_wink
Svar
#8
JK - Lidt forskel er der på en Sub og et RO.

Jeg ser mig desværre nødsaget til at udvide samlingen til også at indholde en 15400.
Med venlig hilsen

Christian
Svar
#9
Christian Bentzen Skrev:Jeg ser mig desværre nødsaget til at udvide samlingen til også at indholde en 15400.
Udvide eller udskifte Icon_e_wink
Svar
#10
KimT Skrev:
Christian Bentzen Skrev:Jeg ser mig desværre nødsaget til at udvide samlingen til også at indholde en 15400.
Udvide eller udskifte Icon_e_wink

Udskifte Icon_e_sad
Med venlig hilsen

Christian
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)