Brand of the week Alain Silberstein
AS is a French watchmaker who makes quite prestigious watches with complications such as split second chrongraphs-tourbillon-perpetual calenders etc .His designs are outlandish in that he uses materials like mink-rubber-leather etc on the cases of his watches.He has a unique style on the dials of his watches that as become a trade mark for him.Nearly all watches are made in limited editions.He has built quite a following for watch people who like something of quality that is different to anything else.The most expensive of his watches have heavily modified top quality calibers.The cheaper models are also modified and finished to a high standard using ETA -Lemania calibers.I love his watches because he dares to be different. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
AS design has always appealed to me, I think it's a result of a rather "psychedelic" period of my life in the late 90'
But I never dare to buy one Icon_crazy
Svar
Jeg har aldrig brugt noget tid overhovedet på Alain Silberstein, da deres design på ingen måde tiltaler mig.
Hvilket faktisk betyder at jeg har ignoreret mærket fuldstændig, og derfor har jeg ingen mening om deres kvaliteter.
Jeg er til meget mere klassiske ure og synes faktisk at de er utrolig grimme Icon_sick

Om jeg så havde alle penge i verdenen, så ville jeg aldrig købe et ur fra Alain Silberstein Icon_e_confused
Men cool, at nogle er mere "modige" end mig og fint at der er et marked for ure som disse.
Svar
Jeg synes det er rigtigt spændende at læse indlæg om ure jeg ikke kender, men jeg er nok for konservativ til hans design. Men frisk at der er nogen der tør skille sig ud fra mængden. Gad vide hvor stort marked der er for hans ure.
vh Hans Henrik
Svar
Len Skrev:Jeg synes det er rigtigt spændende at læse indlæg om ure jeg ikke kender, men jeg er nok for konservativ til hans design. Men frisk at der er nogen der tør skille sig ud fra mængden. Gad vide hvor stort marked der er for hans ure.
I think he has quite a good market for his watches Len.And used they seem to hold a good price.I will give him one thing his dial design is unique and has become a trade mark for his watches.I think you either love them or hate them.But he is a very serious watchmaker and respected.I like many of his watches. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)