Mini Review af Rolex Submariner 16610
#1
Helheden
Det første indtryk jeg fik, var "hold da op det vejer da ikke meget", jeg har jo de sidste lange tid kun haft store og tildels tunge ure, men efter det lige kom på armen og jeg fik gået lidt med det, var det faktisk meget behageligt, der gik ikke læge før jeg havde glemt jeg havde det på, det sker meget sjældent med større ure.
Efter at have gået lidt med uret og kigget en hel del på det, er jeg komme frem til at det faktisk er et ganske harmonisk ur, lænke kontra urkasse passer godt sammen og det samme med vægt kontra størrelse.

İmage

Kassen
Trods den meget smalle/ lave kasse, virker kassen massiv og godt forarbejdet. De polerede sider og den børstede horn giver er godt spil og er med til at give uret nogle fine dimensioner.
En ting der efter min mening er fedt er de borede "lug hoels" det understeger bare at dette er et rigtig Tool watch, et ur der er lavet til at blive brugt, og som kan klare det.

İmage

Bagkassen er i sædvanlige kedelige Rolex stil, uden nogle skrift eller figurer, surt Rolex ikke gør mere ved dette.

İmage

Kronen, er ligeledes som Rolex plejer at lave dem, men krone og de tre prikker, som illustrerer at uret er udstyret med "Triplock system".

İmage

Skiven
Skiven er også typisk Rolex, nogle mener kedelig og konservativ andre mener ikonisk og klassisk.
Jeg mener det er en klassiker uden det er på den kedelige måde.

İmage

Skriften på skiven er på ingen måde dominerende, på trods af at der faktisk står en del.
De forhøjede makørere giver et godt "3D" spil i skiven, hvilke jeg syntes er lækkert.

İmage

İmage

Det af der er dato i skiven/uret syntes jeg klart er fedt, det er næsten et must for mig. Datoen er forstørret 2,5 gange op af et lup som sidder på det forhøjede glas. Denne lup/ kyklop kan jeg godt lidt er på uret, men hvor funktionel den realt er ved jeg ikke, for man kan kun se datoen godt hvis man kigger lige på uret, hælder man uret bare en smule er den ikke rigtig brugbare da den forvrænger datoen mere end forstørrer.

İmage

İmage

Lünetten
Lünetten på 16160 fungere godt syntes jeg, den er fast og kan på ingen måde drejes ved et uheld, man skal tværtimod tager godt fast før den flytter sig, klikkene lyder og føles lækker og det spiller fint.
Ikke så meget andet at sige om denne.

İmage

Lænken
Lænken er IMHO en meget stor svaghed ved dette ur og i det hele taget mange Rolex modeller, særlig spændet den føles og lyder billig, tager man uret op i hånden, lyder det som lænken er lavet af sidedøren fra en gammel Lada. Den er på ingen måde matchende urets pris.
Det der for mig gør at uret ikke ryger på salgssiden med det samme, er at det er så fandens behageligt at have på.
Nå ja, så spiller designet på lænken også bare for mig, smukt, smukt lænke design i mine øjne.

İmage

İmage

İmage

Værket
Værket er et Cal. 3135, og jeg må indrømme at jeg ikke ved så meget om værket og da jeg ikke har haft uret længe, ved jeg ikke om det går godt.
Men mon ikke det spille, Rolex er jo ikke kendt for at smide dårlige værker i deres ure, og det jeg har læst mig til er at det er en rigtig lille arbejdshest på 28.50 mm som slår med 28.800 slag i timen. Desuden har det 31 juveler og forsynet med datohjul.
İmage

Tilsidst lige et lille wrist shot i solen.

İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)