Monster hjælp efterlyses
Hej alle sammen
I lyset af min nyfundne interesse for de japanske ure bliver jeg nok nødt til at supplere samlingen med et ikon (medens jeg sparer sammen til et orient 300) nemlig seikos monster. Men men men, jeg kan vitterligt ikke bestemme mig for hvilken variant - og nej, jeg køber ikke en af hver Icon_e_smile

Det skal lige siges at jeg personligt bedst kan lide 2 gen versionen.

Mine forbehold i forhold til det åbenlyse valg mellem black og orange, må være at jeg er i tvivl om viserne på black monster - er de hvide??? Og mht orange - vil jeg overhovedet gå med det?? (Har kun sorte skiver på mine ure pt)

Inputs med pros and cons og gerne fantastiske wristshots efterlyses...!!!
Mvh Ole

Seiko PMMM (skx171 MOD)
Magrette Moana Pacific Diver Pro All Black
Orient Pro Sat Diver 300m
Helson Sharkdiver 42 Black

Helson Sharkdiver 42 Brass
Svar
Jeg ville til enhver tid tage det sorte. Klassisk og passer til alt.

Mit er det sorte og hedder SRP307K1

İmage

İmage

İmage

İmage
Mvh Kim 
Svar
Sort passer bare til det hele.
Svar
Jeg er enig med Kim i, at det sorte er det mest anvendelige - den orange er super flot, men er nok mest til sommerbrug.

Derudover ville jeg til enhver tid tage den nye model, idet værket er meget bedre og har (som jeg husker det) både hack og wind - dvs. at sekundviseren kan sættes i stå og at uret kan trækkes manuelt op. Det kan den gamle model ikke !!

Når det er sagt, så er den gamle model et billigt og overraskende godt ur til prisen - jeg har selv et Orange Monster, som jeg bruger som en "sommer-beater" Icon_e_wink

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Jeg har haft det orange og det er et dejligt ur, men skulle jeg have et nyt blev det klart det sorte Icon_e_wink Jeg har desværre ikke nogle wristshots fra mit ejerskab som jeg kan dele.
Svar
Det nye Monster har et opdateret seiko 4R36 værk. Bedre end det gamle værk.

Det virker helt perfekt og har både hack n wind.

Optrækket føles super smooth.

Uret kan varmt anbefales.
Mvh Kim 
Svar
Avantismo Skrev:Jeg ville til enhver tid tage det sorte. Klassisk og passer til alt.

Mit er det sorte og hedder SRP307K1

İmage

İmage

İmage

İmage

Smukt! Er viserne hvide eller ser det bare sådan ud???
Mvh Ole

Seiko PMMM (skx171 MOD)
Magrette Moana Pacific Diver Pro All Black
Orient Pro Sat Diver 300m
Helson Sharkdiver 42 Black

Helson Sharkdiver 42 Brass
Svar
Billederne er taget uden blitz og gengiver faktisk urets farver fint.

Jeg har haft det originale Monster SK779K1 og det havde grønlige visere.

Det nye har hvide visere.

İmage
Mvh Kim 
Svar
Avantismo Skrev:Billederne er taget uden blitz og gengiver faktisk urets farvet fint.

Jeg har haft det originale Monster SK779K1 og det havde grønlige visere.

Det nye har hvide visere.

İmage

Er det et synsbedrag .......... eller er det nye større end det gamle ??
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Synsbedrag.

Urkassen og lænken skulle være den samme.

Bezel (lidt kraftige font) og kronen (mere glat) er ændret på det nye. Men det er de samme dimensioner.
Mvh Kim 
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)