LW Oktopus II Paradokset
Et dykkerur SKAL have drejbar lünette, og være vandtæt indtil mindst 200 meter, gerne mere imo....

Ellers er det "bare" et vandtæt sportsur....
Svar
Hvorfor SKAL det have det, når det nu er meningen at man skal klikke en dykkercomputer udenpå?
Svar
LW are just so full of advertising bullshit in the description of their watches that it is embarassing to read.If ever their was a coffe bar design diver out there they built it.Now you can like their design or not and i quite like some of them.But just like the AP diver or the Pams no body and i do mean nobody takes these type of watches seriously as a tool dive watches.Yes you can use them to take a dive with but be carefull you do not bump them on a piece of coral or the like.Because when you reach the surface you could have ruined your design diver.LW are making designer watches end of story. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Citat:Hvorfor SKAL det have det, når det nu er meningen at man skal klikke en dykkercomputer udenpå?

Den tager jeg lige.

du svarer sådan set selv på spørgsmålet i dit eget spørgsmål.

Fordi der skal et tilkøbt instrument til før uret kan bruges i en dykkermæssig sammenhæng

Jeg kan svare på spørgsmålet med et andet spørgsmål. Hvis du nu købte et Oktopus II, men IKKE en REEF computer, hvad er det så for et ur du står med i hånden? Dykkerur? Næppe..... Modeur med sportsligt præg? Nu nærmer vi os.....

Jeg ville nok kalde det et "soppe" ur for dem som bare skal bruge vandtætheden til at plaske lidt rundt med en snorkel og ellers flashe rundt omkring. Men tage det seriøst som dykkerur kan jeg ikke......Og desværre gør måden de markedsfører/sælger det på at jeg efterhånden heller ikke tager selve mærket specielt seriøst mere. Jeg elsker Spidolite urene og de første Oktopus modeller - Jeg har sågar selv haft en 3-timer, så det er ikke fordi jeg ikke kender til dem....

The most sophisticated dive instrument? Not even close.....
Svar
Mange har en mening omkring hvordan et dykkerur skal se ud og mange har givet et bud på det gennem tiden. Dengang var det et værktøj der skulle bevise sit værd, hvis det skulle have en berettigelse, hvor nu er der mange dykkerure der aldrig ville klare et langt liv med en erhvervsdykker.

Smag og behag er jo altid svært at ensrette, så det bliver min uforbeholdne mening omkring Oktopus og de andre ure fra samme firma, der i det design, hvor man kan sætte en computer ovenpå.....det er simpelthen et ufatteligt grimt ur og når jeg ser videoen, hvor de fortæller omkring deres nye ur, så vIrker det jo nærmest som om de ikke selv tror på det de står og siger.

Jeg synes at uret ligner noget fra en dårlig sciencefiction film.....sorry!

De er elles et par rigtig dygtige gutter der har lavet meget lækkert design og givet nogle bud på et anderledes funktionel design, hvilket de også leverer i dette tilfælde, men så meget mere ærgerligt at det er så grimt.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Enten køber man conceptet om at man skal klikke en dims på uret når man dykker, ellers gør man ikke, punktum.

Det er da fint at i kan gennemskue LW reklamer, men jeg kan ikke se den er mere til at brække sig over end f.eks. disse fra Rolex
İmage
İmage

Citat:Rolex, a crown for every achievement

Så bliver det da ikke meget mere cheesy!

Reklamer og pressesnak er jo tit en omgang mundlort, men sådan er det bare.
Svar
Citat:kan ikke se den er mere til at brække sig over end f.eks. disse fra Rolex

Måske er de cheesy - Men de udgiver sig ikke at være noget de ikke er.

Det korte af det lange er at der ikke er noget på en Oktopus II der gør den til mere dykkerur end deres 3-timer eller The One.... De kan begge holde til 300 meter vand og foruden det kan Oktopus så INTET andet....

Debatten går ikke på hvorvidt markedsføringsmaterialet er "cheesy", det går på om det er troværdigt. For mig ryger troværdigheden i fløjten når man prøver at sælge en vare som værende noget som det reelt set ikke er. Og et Oktopus er ikke mere dykkerur end ethvert andet ur uden dykkerkrans....
Svar
Det kommer jo an på definitionen af et dykkerur. Vi bliver nok ikke enige her, jeg mener sagtens man kan bruge et ur uden bezel til at holde øje med hvor længe man har været under vandet, du mener det modsatte.
Svar
Kristofferj Skrev:Enten køber man conceptet om at man skal klikke en dims på uret når man dykker, ellers gør man ikke, punktum.

Det er da fint at i kan gennemskue LW reklamer, men jeg kan ikke se den er mere til at brække sig over end f.eks. disse fra Rolex
İmage
İmage

Citat:Rolex, a crown for every achievement

Så bliver det da ikke meget mere cheesy!

Reklamer og pressesnak er jo tit en omgang mundlort, men sådan er det bare.
Yes but Rolex make good watches thats the difference Icon_e_wink Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Kristofferj Skrev:Hvorfor SKAL det have det, når det nu er meningen at man skal klikke en dykkercomputer udenpå?
Det forstår jeg godt, men uden dykkercomputeren er det bare et vandtæt sportsur....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)