Den mørke og usympatiske side af Rolex brandet !
#11
Berlingske artiklen er bag en betalings mur, så den har jeg ikke læst. Men jeg tænker det er en fordanskning af denne artikel https://www.ft.com/content/a7cbc3b7-f3b3...cedd5e9a29

Jeg er stoppet med at se på Rolex butikker, der er jo aldrig nogle ure. Det bliver interessant at se hvordan det ser ud om 5 år eller 20 år.

Sendt fra min SM-X706B med Tapatalk
[-]
  • MichaelA
Svar
#12
Faldt lige over en kendt dansk, som gav hendes kæreste et Rolex - kender ikke modellen i julegave - skrev tak til Klarlund og ikke reklame, for to dage senere at fremvise et Hublot som reklame fra Klarlund. I samme tråd skrev en "måske" ansat i Omega butikken på Strøget, at de bare kunne kontakte hende online, hvis næste ur skulle være Omega!!!

Jeg er af den overbevisning, at kommer den rette ind i Klarlund eller hos andre Rolex AD'er, så kan de fremskaffe de fleste "lager" modeller rimeligt hurtigt :-) eller :-(

Ur verdenen lugter bare mere og mere, helt ned til Swatch, som var i København for nyligt, hvor Swatch selv gav udtryk for, at der ikke blev annonceret, men alligevel så kunne folk få det at vide via Kristian Haagen, som godt vidste hvor, så da bilen ankom til det hemmelige sted ved havfruen, var der allerede en lang lang kø.....
Svar
#13
Jeg er ikke overrasket Torben har læst /set flere tilfælde selv.

Money talks og åbner døre,
At tro andet er rygende naivt i mine øje.

Men det forgår i alle brancher.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#14
Det er simpel ikke ok det den måde disse AD sælger disse ure, det er jo ren bondefangeri. Tænk man vil byde sig selv dette og efterfølgende rende rundt og føle sig lidt mere end andre.


https://www.berlingske.dk/business/soere...oebe-mange
Svar
#15
Det er svineri og burde være ulovligt !!

Jeg kan ikke se nogen forskel på det, der bliver beskrevet i den seneste artikel og rent bondefangeri !! Icon_evil Icon_evil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#16
Jeg fandt artiklen fra berlingske på bibliotekets app.
“ sjovt” som de blev ved at finde på noget indtil køber ikke kunne leve op til deres krav


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • pbr
Svar
#17
At du skriver det Peter syntes jeg siger en del, Da du hvis jeg ikke husker helt forkert bevæger dig inden for den juridiske verden i dit daglige arbejde.

Personligt tror jeg dog ikke på at den måde de køre frem på vil ændre ved Rolex status nu eller fremover, Rolex har bare sær status.

Se f.eks. Bare hvad en tråd om dem/emnet kan gøre ved et lille søvnigt forum

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#18
(29-12-2022, 02:05 PM)Stensbjerg Skrev: At du skriver det Peter syntes jeg siger en del, Da du hvis jeg ikke husker helt forkert bevæger dig inden for den juridiske verden i dit daglige arbejde.

Det er korrekt, at jeg er jurist og tidligere har praktiseret som advokat - men det er ved at være længe siden Icon_smil  Jeg har de sidste 15 år været ansat i Forsvaret som Militærjuridisk Rådgiver, hvor det unægteligt er et lidt andet lovgrundlag, jeg beskæftiger mig med Icon_e_biggrin1 

Jeg er dog ikke i tvivl om, at de metoder der bliver beskrevet i artiklen (hvis de står til troende) er i strid med markedsføringsloven og dermed også med købelovens forbrugerbeskyttelsesbestemmelser ............ men skal man gøre noget ved det forudsætter det, at metoderne kan dokumenteres og bevises med en sådan grad af sikkerhed, at de vil kunne lægges til grund i retten.

Dette ved firmaer som Klarlund/Bucherer formentlig også godt og det er så nok også grunden til, at f.eks. Bucherer på den ene side forsvarer sine forretningsmetoder med, at de er nødt til kun at sælge til kunder der er "venner af huset" (hvor man jo så kan tolke frit på, hvad der skal til for at blive det), men straks derefter skriver, at de "ikke kan genkende" kundens udlægning.

Handelsdrivende har lov til at sælge til hvem de vil og kan dermed også vælge, hvem de ikke vil sælge til - MEN det er generelt ikke lovligt, at anvende skjulte handels- og prisbetingelser som beskrevet, såfremt disse virker diskriminerende og stridende mod almindelig hæderlighed.

Men desto flere af disse historier/artikler der kommer frem/bringes, vil kunne øge muligheden for, at f.eks. forbrugerombudsmanden vil gribe ind ........... desværre tror jeg næppe at det sker.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#19
Dette viser også med alt tydelighed hvad der sker når man lader andre (her Rolex) blive herre over ens egen butik.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • pbr
Svar
#20
Spændende om et par af de tunge drenge herinde, altså målt på dyre ure og adgang til de lidt mere lukkede arrangementer hos butikkerne melder ind hvad de tænker og om de kan bekræfte…….
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)