Endnu en grail lander…og selvfølgelig fra JLC
#1
Endelig blev det jul! Modtog denne smukke Reverso Grande GMT i forgårs.

En af de - i mine øjne - bedste Reverso (lige efter den vilde serie i guld lavet fra 1991 og frem) med en ordentlig stak imponerende karakteristika.

Caliber 878 giver 8 dages gangreserve, big date (som vist blev lånt til Lange da de startede op), power reserve indikator, 2 x dag/nat indikator, to tidszoner, gmt indikator mm.

Nu afsted på honeymoon! Men inden da - er der nogen af jer, der går med Reverso-overvejelser?

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Og kassen er også fin

İmage
İmage

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#2
Hvor er det et smukt ur og er vild med konceptet Reverso, men har altid været usikker på om den størrelse ville passe til mit store håndled.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Weltklasse Claus
Satme god stil

Jeg ser ikke mig selv får en Reverso any time soon og skal jeg handle står andet foran, men jeg er vild med modellen.

Stort stort TILLYKKE Claus
Og god weekend

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#4
(16-12-2022, 03:16 PM)Miwes Skrev: Hvor er det et smukt ur og er vild med konceptet Reverso, men har altid været usikker på om den størrelse ville passe til mit store håndled.


Tak for de pæne ord - ikke overraskende er jeg 110% enig.

Mht. størrelsen, så skal Reverso altid prøves på. De findes i et utal af kassestørrelser. Denne er XGT kassen, dvs. Xtra Grande Taille. Det var nødvendigt at gå en størrelse op med denne model for at få plads til indmaden. I praksis er den lige over 46mm x 26mm med 12mm i højden.

Lidt fra mit medium-size kontornusser håndled

İmage


İmage
İmage
İmage


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Miwes, onkeldunkel
Svar
#5
GUDESMUKT

Stort tillykke med det !!
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen
Svar
#6
(16-12-2022, 03:19 PM)Stensbjerg Skrev: Weltklasse Claus
Satme god stil

Jeg ser ikke mig selv får en Reverso any time soon og skal jeg handle står andet foran, men jeg er vild med modellen.

Stort stort TILLYKKE Claus
Og god weekend

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk


Tak! Jeg havde også andet foran på listen, men mu nåede vi til det. Er SÅ glad.

God weekend!

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

(16-12-2022, 03:25 PM)pbr Skrev: GUDESMUKT

Stort tillykke med det !!


Tak - fuldkommen enig!

Er endda positivt overrasket da der er detaljer der ikke ses på fotos.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • onkeldunkel, pbr
Svar
#7
Jeg går ikke med overvejelser, men har prøvet lidt, og vil da ikke udelukke, at det kunne komme på tale. Men flere af jer ved jo, hvor jeg egentlig især kigger hen.

Anyway, netop den reverso med big date har egenligt altid facineret mig, alene fordi der er mig en gåde, hvordan de får plads til de to dato-hjul så tæt på hjørnet af uret.

Under alle omstændigheder: Til lykke med den lille ny!
[-]
  • cfnissen
Svar
#8
Har længe været vildt med Reverso, og tænker bare det var mit. 
Tak for at du viser det her på forummet.
Mvh. PHO
[-]
  • cfnissen, Stensbjerg
Svar
#9
(16-12-2022, 07:26 PM)bjorn_e58 Skrev: Jeg går ikke med overvejelser, men har prøvet lidt, og vil da ikke udelukke, at det kunne komme på tale. Men flere af jer ved jo, hvor jeg egentlig især kigger hen.

Anyway, netop den reverso med big date har egenligt altid facineret mig, alene fordi der er mig en gåde, hvordan de får plads til de to dato-hjul så tæt på hjørnet af uret.

Under alle omstændigheder: Til lykke med den lille ny!


Tak!

Og ja, der er godt fyldt ud inde i kassen. Jeg kan kun finde en illustration af 878-værket fra bagsiden, hvor man ikke kan se dato-funktionen.

İmage

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#10
(16-12-2022, 02:42 PM)cfnissen Skrev:  er der nogen af jer, der går med Reverso-overvejelser?

Well, I am now!!

Tillykke med endnu et pragtfuldt ur. Sjovt med JLC som de kan spænde elegant mellem det ekstreme og det enkle, det traditionelle og det revolutionerende. 

I det ur er der faktisk julegave til (mindst!) to år - du kan jo vente med at reversere det  Icon_lol 
Jeg mener, bare et af de to ure her samlet i eet ur, ville jo gøre de fleste ekstatiske. 

Reverso/JLC overvejelser? Absolut. Men indtil videre nyder jeg at beundre dine anskaffelser.

Jens
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)