On-line urkursus hos The Naked Watchmaker
#1
Jeg ligger pt. med en god gang Corona og har så til gengæld tid til at komme videre med et kursus jeg købte for et stykke tid siden.

Formålet var at gøre mig lidt mere sikker på indmaden af vores elskede ure, i den forstand at jeg har en basal forståelse, men vil gerne lige et niveau op. Jeg har ingen ambitioner om at gå Chr. Lass og F.P. Journe i bedene, men blot at blive klogere som supplement til kun at snakke om urenes udseende og teknologi på mindre detaljeret niveau.

Jeg har hørt mange gode ting om The Naked Watchmaker (bare navnet…), de har nogle gode artikler og derfor endte jeg med at købe dette kursus.

İmage

Indholdet er helt rigtigt til mit niveau

İmage

Jeg er lige i målgruppen

İmage

Og underviserne er ret sjove i deres dialog. Daniela er hende der skal sørge for fremdrift og de ‘dumme spørgsmål’ og Peter er en meget engelsk og korrekt urmager, der nogle gange er lidt frustreret med Daniela. Lidt sjovt.

İmage
İmage

Begge er top kompetente. Det er en fornøjelse at følge kurset. Undervisningen er en række moduler med en blanding af video, slides og en lille quiz som afslutning. Super velfungerende.

Der er et certifikat at the end, men igen….du bliver ikke ansat hos Greubel-Forsey med dette certifikat.

İmage

Og lidt om det praktiske

İmage

Kurset koster 600 USD, mange penge (næsten nok til den nye Furlan Marri med blå skive…) men jeg synes det er rimeligt for en vigtig hobby i mit liv og kvaliteten taget i betragtning.

Stil endelig spørgsmål.


Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#2
Først så håber jeg du har et mildere corona forløb.

Dernæst er dette kursus rent virtuelt? I en begrænset periode?
Det virker spændende, men dog en kende dyrt, nu ved jeg jo ikke om jeg helt har forstået konceptet.

Jeg tænker at for den pris kunne jeg godt ønske noget “fysisk” i mellem hænderne. Noget ala Christian Lass.

Men god fornøjelse med fordybningen.

Og ikke mindst god bedring.
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
(04-12-2021, 09:16 PM)KOP Skrev: Først så håber jeg du har et mildere corona forløb.

Dernæst er dette kursus rent virtuelt? I en begrænset periode?
Det virker spændende, men dog en kende dyrt, nu ved jeg jo ikke om jeg helt har forstået konceptet.

Jeg tænker at for den pris kunne jeg godt ønske noget “fysisk” i mellem hænderne. Noget ala Christian Lass.

Men god fornøjelse med fordybningen.

Og ikke mindst god bedring.


Hej KOP,

Tak for de gode ønsker! Det er vist nogenlunde mildt ift. alternativet. Tak til Pfizer.

Ja, det er virtuelt hele vejen, dog med mulighed for at stille spm undervejs. Du får således ikke tandhjul til at røre ved.

Til gengæld får du en masse historie om mekanikkens udvikling, gennemgang af forskellige løsninger på samme problem og en del andet. Urmageren er heller ikke hvem som helst, men en af de deciderede stjerner på området - og det skinner igennem i forløbet, både med hans historier,og hans måde at levere dem på. Meget engelsk.

Om det er pengene værd….det synes jeg jo, men er klar over at det er min egen vurdering. Hvad gjorde at jeg købte det? Indholdet, urmageren og at det er virtuelt, så jeg kan tage det når jeg vil/kan.

Jeg mener, at der er en gratis ‘smagsprøve’ som man kan prøve for lige at se om der er noget for én selv.

Mange hilsener,

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • KOP, Larsb
Svar
#4
(04-12-2021, 04:38 PM)cfnissen Skrev: Der er et certifikat at the end, men igen….du bliver ikke ansat hos Greubel-Forsey med dette certifikat.

Skulle det mod forventning ske, så håber jeg at du kan fikse en fin rabataftale for nødlidende urtosser i kongeriget DK.
[-]
  • cfnissen, KOP
Svar
#5
(05-12-2021, 04:55 PM)MichaelA Skrev:
(04-12-2021, 04:38 PM)cfnissen Skrev: Der er et certifikat at the end, men igen….du bliver ikke ansat hos Greubel-Forsey med dette certifikat.

Skulle det mod forventning ske, så håber jeg at du kan fikse en fin rabataftale for nødlidende urtosser i kongeriget DK.

Hahahahaha. Det bliver et krav i ansættelsessamtalen!

Claus

[-]
  • MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)