Nyt ur - Furlan Marri
#31
(03-09-2021, 07:42 PM)Janus2312 Skrev: Ja ja, den er god med dig Willy! Jeg syntes jo bare, at uanset hvad, så bør vi tale om remme, nato-remme, læderremme o.l. men jeg har da endnu ikke hørt om skråremme til et ur? Og det er vel ure vi diskuterer herinde? Og du må hjertens gerne kalde mine kommentarer for "silly", men du bør da vide, at ordet skråremme giver associationer til noget helt, helt andet, end ure?
No hard feelings here,sometimes internet language is interpretated in very
different ways.Its easy to take things in the wrong way.Have a good weekend.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#32
Jeg synes det er lidt ærgerligt, at vi i et forum med efterhånden lav aktivitet og få aktive brugere ender så kraftigt “off-piste” som i denne tråd.

Og det er ikke fordi jeg mener vi skal sidde pænt til bords i matrostøj og side ‘De’ til hinanden og ikke snakke i munden på hinanden.

Debat og gode argumenter for og imod hommage, kopier etc. ville jo fx. være fint og måske endda interesant. Vi har nok af forskellige holdninger - og så er der juraen ved siden af.

Jeg har i mange år været glad for at dele oplevelser og tanker om/med ure - og få input, spørgsmål, udfordringer osv. retur. Nogle gange er jeg blevet rigtigt træt, men er alligevel vendt tilbage.

Nu er jeg træt igen…

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • En_Nissen, Miwes
Svar
#33
Super flot ur :-)

Jeg hører til typen som er total ligeglad hvor meget der stjæles af design og ja tonen omkring netop dette er blevet hård. Jeg har selv ofte fået det på især de Steinhart ure jeg har ejet.

Det er alt for små sko, men måske kommer det netop for den alt for lille aktivitet på siden. Så sidder man og bliver mavesur og keder sig :-)

Dit JLC Extreme gad jeg god se live :-)
[-]
  • cfnissen, En_Nissen
Svar
#34
Jeg har for flere indlægs siden tænkt at den type debat var øv for et indlæg der oprindeligt kun omhandlede begejstring for et impuls køb, og tillykke uret..
En debat om hommage vs kopi vs original er kærkommen, bare øv at et begejstret indlæg skal ødelægges.
Dit kickstarter køb fik mig til at kigge omkring efter endnu et ur, grail uret er bestilt, som I ved er ventetiden hård..


Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
[-]
  • cfnissen, En_Nissen
Svar
#35
(04-09-2021, 04:47 PM)cfnissen Skrev: Jeg synes det er lidt ærgerligt, at vi i et forum med efterhånden lav aktivitet og få aktive brugere ender så kraftigt “off-piste” som i denne tråd.

Og det er ikke fordi jeg mener vi skal sidde pænt til bords i matrostøj og side ‘De’ til hinanden og ikke snakke i munden på hinanden.

Debat og gode argumenter for og imod hommage, kopier etc. ville jo fx. være fint og måske endda interesant. Vi har nok af forskellige holdninger - og så er der juraen ved siden af.

Jeg har i mange år været glad for at dele oplevelser og tanker om/med ure - og få input, spørgsmål, udfordringer osv. retur. Nogle gange er jeg blevet rigtigt træt, men er alligevel vendt tilbage.

Nu er jeg træt igen…

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Det er så forståeligt og det skal da nok afholde nogen fra at vise deres indkøb fremover.

Vi har ikke mange steder som dette og ved godt at mange ikke gider mere, men håber da stadig at vi kan beholde stedet og så skal man da være hjertelig velkommen til at vise sit ur frem om det er nok så homage eller hvad man vil kalde det....der er plads  Icon_rygklap
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#36
Kopi/hommage er noget skrammel - simpelthen.

Man smykker sig med lånte fjer og det kan bedst sammenlignes med klepto-parasittisk adfærd, og set ud fra et evolutionært synspunkt vil vi stagnere, såfremt denne tendens bliver fremherskende - vi vil ingen vegne komme, idet vi alle sammen tager afsæt i noget allerede eksisterende.

Den anden aften sad jeg og så Kontant på DR og så en ganske sympatisk og følsom sjæl i den grad blive forsøgt udnyttet at en rigtig kedelig type, og denne slags historier synes jeg er triste; dels pga førnævnte adfærd, og dels fordi han hellere vil bruge sin fritid på en klatrevæg med sine børn end på jura.
At Lego finder "deres" produkter kopieret 1:1 på det kinesiske marked med undtagelse af logo og navn er sgu´ da ikke i ok, og måske er Rolex ligeglade med mærker som Steinhart - de har begge deres brand og juridiske afdeling i orden - men mange små virksomheder er afhængige af den eller de få varer, som har skabt dem et navn og levebrød.

Der er ingen genveje til "the real McCoy."

At man ikke kan give udtryk for sin mening, uden at skulle lægge ryg til ubehagelige insinuationer/shitstorms er vel med til at forklare, hvorfor deciderede ur-kapaciteter ikke længere figurerer på denne side. De sidste 5-10 år har forum fuldstændigt ændret karakter fra interessante historierfortællinger, velunderbygget tekniske fremstillinger, generel ur-nørdet viden til en slags Facebook/Instagram-klon; se mig, hør mig, thumbs up, likes osv.
 
Jeg selv har ikke bidraget med meget i mit 17 årige medlemsskab, men jeg har nydt at læse med, når "voksne" talte, så jeg bliver nok her lidt endnu, omend der er langt mellem snapsene.
[-]
  • cfnissen, willy
Svar
#37
(31-08-2021, 07:31 PM)mikkelbl Skrev:
(31-08-2021, 02:42 PM)Stensbjerg Skrev: Det eneste jeg kunne blive træt af her
(hvis jeg tillod det)
Er dem som stiller sig til dommer over for andre hvad der er god og dårlig stil.

Jeg har det sådan at så længe man ikke misbruge andres navn / logo så kan jeg ikke se noget forkert, hvis det er det rigtige ur for dig så,  go for IT.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Patent- og Varemærkestyrelsen vil bestemt ikke give dig ret i den betragtning.
Mikkelbl, når du henviser til en patent- og varemærkestyrelsen kunne det være fint hvis du var mere specifik omkring hvor du mener dette ur ikke er i overensstemmelse med gældende regler.. Dette kunne fint overføres til en ny tråd omkring ophavsret.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
[-]
  • En_Nissen, MichaelA
Svar
#38
(04-09-2021, 04:47 PM)cfnissen Skrev: Jeg synes det er lidt ærgerligt, at vi i et forum med efterhånden lav aktivitet og få aktive brugere ender så kraftigt “off-piste” som i denne tråd.

Og det er ikke fordi jeg mener vi skal sidde pænt til bords i matrostøj og side ‘De’ til hinanden og ikke snakke i munden på hinanden.

Debat og gode argumenter for og imod hommage, kopier etc. ville jo fx. være fint og måske endda interesant. Vi har nok af forskellige holdninger - og så er der juraen ved siden af.

Jeg har i mange år været glad for at dele oplevelser og tanker om/med ure - og få input, spørgsmål, udfordringer osv. retur. Nogle gange er jeg blevet rigtigt træt, men er alligevel vendt tilbage.

Nu er jeg træt igen…

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk


På med pyt hatten…

Der er idioter alle steder.

Hvorfor skulle de ikke også være her?

Tak fordi du skriver og deler info.

Jeg ved hvad du står for og jeg har kun den højeste respekt.

Plz come back stronger.
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen
Svar
#39
(04-09-2021, 11:51 PM)Avantismo Skrev:
(04-09-2021, 04:47 PM)cfnissen Skrev: Jeg synes det er lidt ærgerligt, at vi i et forum med efterhånden lav aktivitet og få aktive brugere ender så kraftigt “off-piste” som i denne tråd.

Og det er ikke fordi jeg mener vi skal sidde pænt til bords i matrostøj og side ‘De’ til hinanden og ikke snakke i munden på hinanden.

Debat og gode argumenter for og imod hommage, kopier etc. ville jo fx. være fint og måske endda interesant. Vi har nok af forskellige holdninger - og så er der juraen ved siden af.

Jeg har i mange år været glad for at dele oplevelser og tanker om/med ure - og få input, spørgsmål, udfordringer osv. retur. Nogle gange er jeg blevet rigtigt træt, men er alligevel vendt tilbage.

Nu er jeg træt igen…

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk


På med pyt hatten…

Der er idioter alle steder.

Hvorfor skulle de ikke også være her?

Tak fordi du skriver og deler info.

Jeg ved hvad du står for og jeg har kun den højeste respekt.

Plz come back stronger.

Why call people idiots because they have a different meaning?
This is one of the reasons,many people who really know something
about watches,do not write on this site anymore.
Its sad to see the herd mentality here.You only have to disagree
or come with a critical opinion,and the herd gather together to
defend one another.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • Frost
Svar
#40
Jeg kender din mening og vi bliver aldrig enige.

På med pyt hatten og kom videre.

Ps.

Jeg hader hommage ure, men har situationsfornemmelse nok til at vide hvornår klapper i og hvornår man taler.
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen, MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)