着信 eller Chakushin...
#21
Haha - 3756 birkes udelukkende for at få mig til at grine :-). Men nej, det er ikke et JLC og det er heller ikke et IWC på trods af antal birkes uddelt ;-)

Det er dog et mærke jeg har haft før, men som jeg ikke ejer lige nu. Det skulle gerne ankomme i morgen kl. 14, så derfor de nye hints :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#22
Jeg var ved at skrive Rolex Explorer, men da du har Rolex er den “ude”

Der bør være tale om noget fra Schweiz da da der ikke er uddelt sukat eller givet hints som peger væk derfra.

Omega Globemaster?

Kan ikke huske om du har Omega pt.

BTW. hvis uret ikke gættes skal det sendes retur
Svar
#23
Solens Rige. Det er der vi finder en Seiko opgradering.
Svar
#24
(13-07-2020, 09:43 PM)Jens Skrev: Solens Rige. Det er der vi finder en Seiko opgradering.


(12-07-2020, 12:04 AM)onkeldunkel Skrev: Det er noget sværere denne gang end med Seiko’en (tror jeg :-))

Uhhh jeg havde afskrevet Seiko pga. ovenstående. Jeg er blank på alle de forskellige Seiko modeller
Svar
#25
(13-07-2020, 09:36 PM)longbear Skrev: Jeg var ved at skrive Rolex Explorer, men da du har Rolex er den “ude”

Der bør være tale om noget fra Schweiz da da der ikke er uddelt sukat eller givet hints som peger væk derfra.

Omega Globemaster?

Kan ikke huske om du har Omega pt.

BTW. hvis uret ikke gættes skal det sendes retur


Haha - nemlig, så godt I leger med. Jeg har en Explorer II, men har også en Speedy + det er ikke fra Schweiz, så vi kan nok ikke snige os op på mere end 1680 birkes :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

(13-07-2020, 09:43 PM)Jens Skrev: Solens Rige. Det er der vi finder en Seiko opgradering.


Yeps - tampen brænder og mærket er for Seiko hvad Lexus er for Toyota :-) Så vi er vel helt oppe på 5512 birkes (for at blive i Rolex referencerne :-))


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Jens
Svar
#26
Hmmmmm, så er vi vel ovre i noget Gran Seiko eller Credor !!?

Jeg er desværre ikke nok hjemme i disse to mærker, til at kunne byde ind med modeller - men jeg er ikke i tvivl om, at begge er leveringsdygtige i fortryllende blå skiver !! Icon_Up
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#27
Korrekt - Credor forstår jeg ærlig talt ikke helt, men har jo en kendt svaghed for Gran Seiko :-). Så det er rigtigt, men vi kan nok ikke snige os på mere en 4500 birkes (bemærk dog skiftet til Vacheron Constantin referencer :-))

Der er vist brug for mere hjælp hvis vi skal nå det inden i morgen :-). Det er en limited edition (shocking), men så alligevel ikke :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#28
Mængden af GS som er LE er jo uendelig og model numrene er altid mundrette kombinationer af 4 bodstaver og 3 tal, så umiddelbart er der kun ca 457 millioner muligheder

VC4500 er 3hand + date.

Er du på en SBGH281?

Eller måske den mindre kendte ULGS529
Svar
#29
Ja, virkelig og godt tænkt med VC4500V - dog tænkte jeg kun på antallet af birkes og ikke sammenfald med selve referencen. Jeg kan godt se jeg skal være noget mere udspekuleret næste gang :-)

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#30
Jeg smider alle mine optjente birkes i puljen og siger GS Elegance manual wind power reserve blue dial.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)