Bless me, Father, for I have sinned (der må gættes)
#1
Nu håber jeg ikke "gættefolket" er gået på ferie, for jeg har været på indkøb kun for jeres skyld (næsten).

For at gøre det nemt er der IKKE tale om en militær reference som ingen kender - så det er et helt alm. ur, som dog skal siges passer ret godt i samlingen.

For ikke at begrænse de synskes mulighed for at vise deres værd - tænker jeg ikke at der er behov for flere ledetråde lige nu.

så nu åbnes der for boks to:

1 - 2 - 3, klar klar GÆT
Svar
#2
Sinn x Revolution 155 Bundeswehr?
[-]
  • longbear
Svar
#3
Det Sinn U1 LE, der nu er forsvundet fra CT's side (og som jeg selv gik og lurede på Icon_drool )
[-]
  • longbear
Svar
#4
Uuuha!!! Kom så med billeder :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • longbear
Svar
#5
Gode svar tildeles birkes efter Theis Gynter Harbroe's birkes skala som går fra 1 til 8000. Jo højere birkes jo tættere er man på det sublime og korrekte gæt.

(01-07-2020, 08:00 PM)KimT Skrev: Sinn x Revolution 155 Bundeswehr?

Nej "desværre" ikke. Det er ellers et super seriøst bud, som virkelig rammer min generelle smag mht ure. Du tildeles derfor 2154 birkes for dit rene gæt og 522 bonus birkes fordi der er en "far out" lokationsrelation mellem mit ur og Sinn X Rev

(01-07-2020, 10:22 PM)TH Skrev: Det Sinn U1 LE, der nu er forsvundet fra CT's side (og som jeg selv gik og lurede på Icon_drool )

Mjaaa - nej. Det er lidt for moderne til min smag. Det er dog en tool watch, så på Theis Gynter Harbroe's birkes skala bliver det til 600 birkes

(01-07-2020, 11:20 PM)phrede Skrev: Uuuha!!! Kom så med billeder :D

@phrede - det bliver kun til 2 birkes til dig. Det er præcis det samme som filmen "twisting by the pool" fik - "Hvem kender ikke historien om den lille alf, der tager en brynje på, for til sidst at slå sin nabo ihjel?"
Svar
#6
Her er mit gæt baseret på:

1) Tror du har en forkærlighed for tyske ure
2) Det hører til i Frankfurt (som Sinn)
3) Det minder faktisk lidt om Sinn X

https://www.guinand-uhren.de/starfighter...pilot.html

Det er forøvrigt et mærke jeg aldrig har hørt om, men det er da nogle fine ure...

Denne her er meget sjov - jeg har ikke set den komplikation før, hvor der er en rød prik når det er den 31. :-)

https://www.guinand-uhren.de/kalender-31...er-31.html
[-]
  • longbear
Svar
#7
(02-07-2020, 10:07 AM)onkeldunkel Skrev: Her er mit gæt baseret på:

1) Tror du har en forkærlighed for tyske ure
2) Det hører til i Frankfurt (som Sinn)
3) Det minder faktisk lidt om Sinn X

https://www.guinand-uhren.de/starfighter...pilot.html

Det korte svar - nej

Det lange:
Der er igen en god håndfuld birkes - 1937 stk - for at ramme min almindelige smag. Og lad os lad bare give lidt ledetråde idet de synske åbenbart ikke havde forudset at der ville være gætning idag:

- det er en chronograf!
- ingen bonus birkes for Tyskland eller Frankfurt!

Udenfor hoved konkurrencen tildeles du yderligere 2 stk biletter til repremiereren på "Skøjtemysteriet med Susse Wold", for din selvstændige opgaveløsning hvor du viser overblik over emnet og finder en model som jeg faktisk ikke kendte. Guinard er i meget tæt famillie med Sinn - en slags spinn off - så vidt jeg husker.
Svar
#8
(02-07-2020, 01:33 AM)longbear Skrev:
(01-07-2020, 08:00 PM)KimT Skrev: Sinn x Revolution 155 Bundeswehr?

Nej "desværre" ikke. Det er ellers et super seriøst bud, som virkelig rammer min generelle smag mht ure. Du tildeles derfor 2154 birkes for dit rene gæt og 522 bonus birkes fordi der er en "far out" lokationsrelation mellem mit ur og Sinn X Rev

Jeg er meget tilfreds med min birkes mængde  Icon_e_biggrin1 

Måske noget Tutima eller Hanhart? Sådan et Hanhart Pioneer Mark 1 kunne jeg godt Icon_smil
Svar
#9
İmage
Denne her eller en stowa one pusher chrono


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#10
(02-07-2020, 12:51 PM)longbear Skrev: - ingen bonus birkes for Tyskland .....

Hvorfor er I så glade for Tyskland?

Vi skal til Schweiz - og krans/lynette har Tachy og kan ikke drejes.

- uret har en viser som jeg ikke før har haft i min samling

[mention]jazzman [/mention] bonus birkes= 785 for at få mig til at tænke på filmen “le Grand Bleu” med Jean Marc Barr

Men uret er langt fra
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)