Working from home - men man kan jo altid fotografere ure...
#1
Vil lige dele en ting, som jeg har en del sjov med for tiden.

I pauserne mellem telefonmøderne skal man jo lige koble af. Og hvis man ikke vil surfe fra den ene virus artikel på nettet til den anden, så må man jo finde på noget andet.

Jeg morer mig pt. med lidt makro-fotografi af nogle af mine ure. Se f.eks. her

Lange 1815 bagside

İmage

Detalje fra JLC Master Control Hometime

İmage

Dato-åbning på JLC Memovox E837

İmage

Skive på Omega Speedmaster Hodinkee

İmage

Bagside på F.P. Journe Chronometre Bleu

İmage

Hemmeligheden bag er at købe en macro-linse til sin mobiltelefon og så springe ud i det.

Min hardware er en iPhone 11 Pro og en macro-linse fra Moment.

Den skal ikke klipses fast som nogle af de andre macro-linser man kan få, men i stedet skrues ind i de rette åbninger i en iPhone case, også fra Moment. Pointen er, at du kan skifte iPhone, købe en ny case og så virker linsen stadig.

Linsen kan i dette tilfælde sættes over to af linserne på iPhone og giver dermed to niveauer af macro - tæt og heeeeeelt tæt.

Udstyret ser ud som følger

İmage


İmage

İmage

Man skal også have fingre i appen fra Moment, der er urimeligt avanceret. Under det enkle interface findes utallige manueller indstillinger.

İmage


Linserne fra Moment er ikke billige, men de sidder dels bedre på og dels er de bygget i metal og ikke i plastik. Jeg har prøvet andre linser, der skulle klipses på og hvor selve udførelsen var noget mere skrøbelig. Det bliver man træt af.

Anyway, det var til inspiration. Det har givet mig endnu flere glæder med mine elskede ure.

Claus

PS: Og jeg er ikke sponsoreret af Moment - læg fx. mærke til, at der ikke er nogle links til deres side mv. Det er ren entusiasme.


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#2
Fedt - tak for tippet. Jeg har et billigt sæt fra eBay og kunne godt bruge et step op. Jeg har dog også et ældre spejlrefleks, som jeg overvejer at købe en brugt makrolinse til.

Har du fundet dem i EU eller er det bare at bide i det sure æble og betale told+moms?
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Du har satme også en masse lækkert at Macro skyde Claus Icon_cool
Forsæt endelig beskydningen, de møder kan vente Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#4
(23-03-2020, 09:34 PM)onkeldunkel Skrev: Fedt - tak for tippet. Jeg har et billigt sæt fra eBay og kunne godt bruge et step op. Jeg har dog også et ældre spejlrefleks, som jeg overvejer at købe en brugt makrolinse til.

Har du fundet dem i EU eller er det bare at bide i det sure æble og betale told+moms?


Det var fra US. Kunne ikke umiddelbart finde dem andre steder.

Til gengæld har jeg fået god ekstraservice da den første case gik i stykker. Fik ny gratis.

Claus


Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

(23-03-2020, 09:45 PM)Stensbjerg Skrev: Du har satme også en masse lækkert at Macro skyde Claus Icon_cool
Forsæt endelig beskydningen, de møder kan vente Icon_Up


Haha. Tak, Jacob.

Ja, de viser sig også fra den gode side når man går tæt på dem - inkl. skrammer, ridser og snavs. Men det er jo sådan ure skal se ud.

Claus


Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

[-]
  • Stensbjerg
Svar
#5
Har jo allerede rost dem på instagram, men hold op de er lækre Icon_smil

Fortsæt endeligt med at forkæle os med lækre billeder.
[-]
  • cfnissen
Svar
#6
PS: Og jeg glemte helt at skrive, at det er MEGA flotte billeder! Icon_Up
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
Fantastiske billeder
[-]
  • cfnissen
Svar
#8
(23-03-2020, 10:36 PM)Appleboy Skrev: Har jo allerede rost dem på instagram, men hold op de er lækre Icon_smil

Fortsæt endeligt med at forkæle os med lækre billeder.


Tak!

Will do


Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

(23-03-2020, 10:38 PM)onkeldunkel Skrev: PS: Og jeg glemte helt at skrive, at det er MEGA flotte billeder! Icon_Up


Haha. Det lykkedes alligevel. Tak


Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

(23-03-2020, 11:27 PM)John0084 Skrev: Fantastiske billeder


Tak!


Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

Svar
#9
Det bliver da mere og mere utrolig hvad en helt almindelig telefon kan bruges til og så den kvalitet...hvem gider snart store tunge spejlreflekskameraer Icon_blink

Flotte billeder og mindre kan heller ikke gøre det med så fint et ur Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#10
Hej Miwes,

Helt enig - det var nok en af pointerne jeg glemte at fremhæve.

Det er generelt helt fuldstændig vildt hvad iPhone 11 Pro Max kan med sin kombination af kamera-hardware og software. Det er klart med til at gøre macro-billederne så gode som de er. 3 af de 4 er så vidt jeg husker uredigerede.

Hvis du ikke har læst om iPhone softwaren, så se her mht. Deep Fusion. Det er tæt på magi.

https://www.imore.com/youll-need-disable...-iphone-11

Og ja, der er samme software-tendenser på Android siden. Apple er ikke alene om dette.

Det er flere år siden jeg har hevet mit ellers totalt lækre kamera ud af skuffen, selv om det reelt giver bedre bokeh, men det er langsommere, kan ikke være i lommen, kan ikke sende billederne afsted med det samme og kan ikke redigere dem. Eneste grund til at tage det frem skulle være for at komme ned i tempo, som jo egentlig også er vigtigt mht. fotografering.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • MichaelA, Miwes
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)