Hvad køres der i herinde.?
(09-02-2020, 02:22 PM)116520 Skrev: 1998 Mercedes A160 - sjov bil, første udgave af A-klassen med elektroniske støttehjul i form af ESP efter elgtesten i Sverige...

Lige præcis den vi havde - og på samme tid. Så fed en bil. Vores var også en A160. En Avantgarde med det superlækre foldetag.

Jeg var ret overrasket over hvor meget plads der var i den. Vi havde tvillinger på 3 på det tidspunkt.

Men året efter snublede vi over en brugt E220 Stationcar (W123) med læder og alt i udstyr. Så røg A-klassen.

Og ja, for satan hvor kunne man have fået mange ure for afskrivningerne...og værkstedsregningerne.

Claus



Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • khbk
Svar
E220. Det må have været en W124?
/
Kristen

Fandt forleden mit VHS-bånd fra Mercedes-Benz, hvor de forklarer, hvad de har ændret, for at A-klassen nu skulle klare elgtesten.
[-]
  • cfnissen
Svar
(09-02-2020, 04:10 PM)khbk Skrev: Fandt forleden mit VHS-bånd fra Mercedes-Benz, hvor de forklarer, hvad de har ændret, for at A-klassen nu skulle klare elgtesten.

Ja det VHS-bånd havde jeg også, er det ikke der hvor selveste Niki Lauda er med ude at køre a-klasse?
Mvh
Morten
Svar
Husker det ikke - og har naturligvis ingen VHS-maskine!

/
Kristen

Og tænk..... også AUDI TT måtte "tæmmes" efterfølgende. Lidt pinligt for de stolte tyskere!
Svar
(09-02-2020, 04:10 PM)khbk Skrev: E220. Det må have været en W124?

Ups. Korrekt. Selvfølgelig en 124!!!

Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

Svar
Icon_Up



Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
Damn, der røg 19 minutter her til morgen. Men jeg sidder med det samme glade grin på som chaufføren. Jeg husker den motorlyd man hører undervejs - og de smil, der fulgte med.

Tak!

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
Der var også 205 Rallye, som blev solgt i påfaldende stort antal i Danmark.
Efter sigende så stort antal, at en medarbejder hos Peugeot (F) havde spurgt om der var mange rallykørere i Danmark.
/
Kristen
[-]
  • cfnissen
Svar
Endnu en med røde seler Icon_blink
Helt hardcore model strippet for alt unødvendigt hvilke også vil sige alt lyd isolering Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
Jeg kan da også lige være med!  Icon_Up

OGSÅ mht. de røde seler - dog i lille broderen til 205 GTI....  Icon_sign

Årstal har jeg ikke lige styr på men rækkefølgen magter jeg vel....

Peugeot 106 Rally - Rød med de berømte røde seler og jeg husker den var indreg. med vægt på under 800kg....  Icon_Up
VW Golf 3 GTI 2.0T
Audi A3 2.0T Quattro
Audi A1 1.4T
VW Polo GTI 2.0T
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • cfnissen, Stensbjerg
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)