Håber ikke dette kommer under ovenstående regler.
Hvis I køber ure her i DK, som kommer fra et ikke EU lande tænker I så over at få toldpapirer med ved købet?????
Har et ur nu, som skal have skiftet kasse og derfor sendes til udlandet, men har ikke disse papirer........ så der er jo kun mig til at betale!!!
Jeg har aldrig tænkt over at, at det kunne blive et problem, men vil nok overveje det næste gang jeg skal købe et ur som kommer uden for EU.
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Prøv at tage fat i den oprindelige køber. Måske han har toldpapirerne liggende.....
•
Desværre ikke - ingen told.
Men det var nu heller ikke spørgsmålet......, mere om folk er bevidste om at de følger med når man køber?, da det jo ellers kan give en lille ekstra regning!
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Panerai Skrev:Håber ikke dette kommer under ovenstående regler..
Selvfølgelig ikke, da det intet med svindel har at gøre
Panerai Skrev:Hvis I køber ure her i DK, som kommer fra et ikke EU lande tænker I så over at få toldpapirer med ved købet?????
Jeg har aldrig skænket det en tanke.
Men når du nu har det, der vel er en garantirep. kan du så ikke udfylde nogle dokumenter inden afsendelse, som gør at du ikke er toldpligtig ved hjemkomst???
Eller er det nødvendig med de oprindlige toldpapirer?
Hvis det er tilfældet, vil det skabe en masse problemer ift. brugthandel. Jeg vil da personligt tænke over det ved et evt. brugtkøb
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Om der er særlige regler ifht garantireparationer kan Told og Skat svare på. Dem ville jeg lige runde inden jeg sender uret afsted. Håber tingene løser sig på en god måde for dig, Torben.
De venligste hilsner, John
•
Tror nu ikke man kan tage den under garanti. Uret er jo kommet til DK fra et ikke EU land og er sikker på at de vil kræve dokumenter - det ville også være snyd det andet. Er nu helt sikker på at de vil kræve dokumentation..........
Men må høste op med told og moms, så det skal nok løse sig. Har bare ikke tænkt over den problemstilling. Troede jo det var i orden, men vil helt sikkert tænke over det en anden gang.........
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Hvad er der egentligt galt med kassen.
Forkert materiale skriver du, men hvilke konsekvenser har det
•
Kim T Skrev:Hvad er der egentligt galt med kassen.
Forkert materiale skriver du, men hvilke konsekvenser har det 
Det er ikke den korrekte bronze hårdhed. Skulle have været CuSn8, men er noget andet.
Har mailet tilbage og må se hvad løsning vi kommer op med.
Alternativt kunne jo være, at han kan sende den nye kasse herop og jeg kan få den skiftet her i DK. Men venter på svar.
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Panerai Skrev:Alternativt kunne jo være, at han kan sende den nye kasse herop og jeg kan få den skiftet her i DK. Men venter på svar.
Det ville da være en super løsning.....
•
Claus Tukjær Skrev:Panerai Skrev:Alternativt kunne jo være, at han kan sende den nye kasse herop og jeg kan få den skiftet her i DK. Men venter på svar.
Det ville da være en super løsning.....
Yes - men mon det er muligt er nok noget andet!!!
•