Store grey markeder for Rolex er faldende
#21
Jeg er stadig med, men det er udelukkende fordi det (desværre) er det eneste danske urforum/medie, hvor der kommer mere end 1-2 indlæg om dagen :-) Det sjove er, at jeg faktisk aldrig har ejet et Rolex :-)
Svar
#22
Jeg er meget glad for at jeg er endt med det hvide Explorer 2

Primært pga :

Sportsmodel i stål.
Gmt med robust urværk.
Specielt (hvid skive).
Vandtæt og perfekt str.
Ekstrem fin komfort på en Eriko Originals rem.

Ret billig købspris pt.

Ikke den store spekulation på denne model

İmage


Selve stemningen i Rolex gruppen på Facebook er meget, meget lagt fra min egen personlige mening.

Der lugter af blærerøv, penge og spekulation overalt..
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen
Svar
#23
Jeg er helt enig i alt hvad du skriver og derfor er jeg også på "ønskeliste" til et Explorer II hos Klarlund. Det er SÅ flot og ikke så populært (=der er ikke så mange der har det) - det kan jeg godt lide :-)

(22-07-2019, 08:40 PM)Avantismo Skrev: Jeg er meget glad for at jeg er endt med det hvide Explorer 2

Primært pga :

Sportsmodel i stål.
Gmt med robust urværk.
Specielt (hvid skive).
Vandtæt og perfekt str.
Ekstrem fin komfort på en Eriko Originals rem.

Ret billig købspris pt.
Derfor ser mit baggrundsbillede også således ud for tiden :-)

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#24
Jeg er helt på linje med Kim. Jeg har en explorer 2 polar af samme grund, eneste forskel er måske at jeg er ret vild med oysterlænken.

Der er et andet Rolex jeg godt kunne tænke mig; en milgauss.

Jeg er dog ikke enig i at polar er billig. Den er i hvert fald ikke lige så billig, som da jeg købte mit for få år siden. Det samme med milgauss, selvom den ikke er så populær, stiger den stadig mere end nogen af mine omega ure. Træls.

Rolex forummet på Facebook var jeg kun kortvarig medlem af, det var ikke kun det show-off der fik mig ud, men også den nærmest kult dyrkelse der var dengang. Lidt det stik modsatte af hvad jeg oplever her på forummet, og en grund til jeg holder af det.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
#25
(22-07-2019, 09:03 PM)onkeldunkel Skrev: Jeg er helt enig i alt hvad du skriver og derfor er jeg også på "ønskeliste" til et Explorer II hos Klarlund. Det er SÅ flot og ikke så populært (=der er ikke så mange der har det) - det kan jeg godt lide :-)


Mener at der var en på FB forum der i sidste uge skrev, at Rolex AD i Herning både havde den sorte og hvide Explorer på lager. Måske du skulle give dem et ring?  PS fedte ur!
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#26
Tak for tippet - der er bare lidt langt til Herning :-) Jeg tror også de er den AD, som har mest på lager. Selvfølgelig ikke de mest populære modeller i ren stål, men de har meget andet godt :-)
[-]
  • Henrik A
Svar
#27
Nok fordi der er "langt til Herning", har de mere på hylderne. For et par år siden købte jeg et omega speedmaster broad arrow, af en der gerne ville have en Rolex Batman i stedet. Det var før hysteriet, men han stod på stadig på venteliste. Jeg foreslog ham at give MC Mortensen et kald. Et par dage efter hentede han sit nye ur.

"Langt til Herning" er selvfølgelig relativt til hvor du er, men i denne kontekst tænkte jeg på medlemmerne af Rolex forum.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
#28
(22-07-2019, 10:31 PM)onkeldunkel Skrev: Tak for tippet - der er bare lidt langt til Herning :-) 
.
.

Det eneste problem ved at køre til Herning fra eks. Kbh. for at få en ny Rollie på armen er at man risikerer at køre galt på hjemvejen...  Icon_blink
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#29
The huge world growth of people who have the means to buy a Rolex is the
cause of the demand for them.Rolex cannot produce enough sport models to
meet this demand at this time.I can see this continuing for many years to come.
The long term problem can be that because of the inflated prices people will
change to other brands,and Rolex could eventually lose some of the magic
that as always been associated with them.Marketing is a funny thing,and there
are brands out there,that could make models that capture the hearts of the
watch buying public.
                              Rolex are not Patek or Lange.We are talking about basic
caliber sports watches here,without any high end finishing at all.And lets face
it,their basic designs are very very old.Just look at the price of the Batman!
Its crazy that people will pay this kind of money for a basic sports watch,
when you look what you could buy for the same money.I personally now own
one Rolex,and i intend to keep it.But it will be the last one i buy,for the future.
There are still thousands of used Rolex sports watches for sale out there,even
if many of them have inflated prices right now.This could change overnight if
we get a economic world recession.Prices would begin to fall and once again
we will be able to buy one at a fair price.
                            So if there is one lesson to learn from all of this,it is never
 buy watches in a grossly inflated market.Rolex have always been a very wise
brand,who put longevity at the top of their priority list.I am sure they know
these prices will not last forever.They will i think in the future produce more
sports models,because demand keeps growing.But they will never produce
enough to meet demand.This will all come to a end sooner than later,and
Rolex prices will be back to normal in my humble opinion.So wait is the
word that comes to my mind if you want a Rolex.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)