Så blev det Speedmaster tid hos mig (nu med billeder af æske, opdateret 16. maj)
#1
Så kom dagen endelig. Mit Speedmaster er landet, næsten 8 måneder efter det blev bestilt. Nu er jeg voksen. Jeg har et Speedmaster i samlingen.

Jeg har jo skrevet lidt om det tidligere...”Jeg har længe gået og tænkt, at en samling af ure ikke er en rigtig samling uden en Speedmaster fra Omega. Et sejt ur med en endnu sejere historie.

Jeg har så aldrig fået købt det, dels fordi der altid var noget andet, der sprang over i køen og dels fordi det at købe en Speedmaster ikke er helt ligetil. Ny eller vintage? Hvis ny så Pro eller Reduced eller...? Standard eller limited? Safirglas eller ikke? Hvis vintage så hvilken årgang, stand, model 2915, 2998 eller 105.012 eller...?, dot over 90, ikke renoveret eller istandsat, 321, 861 eller 1861, osv. osv.

Så lancerede Hodinkee sin 10-års jubilæumsudgave og løste det hele for mig. Det er en Speedmaster selvom den er inspireret af en lidt ‘glemt’ model. Kassen er den fede uden crown guards. Det vil minde mig om tre dejlige år i New York. Den vil minde mig om en masse vilde oplevelser med Hodinkee-holdet fra den periode. Historien om at det oprindelige ur blev givet til Ben Clymer af hans elskede morfar trykker også på nogle knapper hos mig omkring ure som arvestykker og endelig var det uret, der satte gang i Hodinkee-bloggen og dermed var med til at sætte ild til manges ur-interesse.

Der har været en del kritik af uret. Dels om verden havde brug for endnu en limited Speedmaster og dels om udformningen af uret, der nok er mere ‘inspireret af’ end en loyal/præcis genudgivelse af en historisk model. Jeg vælger at fokusere på de ting jeg nævner ovenfor. “

Hodinkee’s intro finder I her

https://www.hodinkee.com/articles/omega-...ed-edition

Her er live billeder fra i dag

Rejseetuiet

İmage

Første syn

İmage

På med det

İmage

Bagsiden

İmage

Profil fra side

İmage

Profil

İmage

Og på gaden med lidt farve

İmage

Hvad synes I?

Og her er billeder af boxen. Jeg fik jo først uret i den medfølgende rejseæske

İmage

Åbnet til første kig - manual og andet rejseetui

İmage

Et lag dybere til certifikat og vejledning til remskift mellem de medfølgende remme (læder og NATO)

İmage

Kig i certifikat med hilsen fra Omega CEO samt beskrivelse af hardware

İmage

Kig i kassen hvor man kan se NATO-rem og tool

İmage

NATO remmen

İmage

Bagsiden af det andet rejseetui

İmage

Nydeligt sæt. Der var også hangtags mv. med i pakken.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#2
Jeg synes det er super fedt. 

Godt valg der trykker på de rette knapper for dig.

Bestemt en anderledes Speedmaster version. 

Icon_not
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Det er lidt for faverigt til min smag, men jeg er jo kæmpe fan af Speedmaster generelt, så du får en Icon_Up herfra. Ja, Omega laver utallige limiterede versioner og mange synes det er for meget. Personligt er jeg kold så længe jeg har, eller kan købe noget JEG synes om.

Jeg elsker dine ure og din tilgang hvor du knytter noget i dit liv til dem.

Rock on Icon_party
[-]
  • cfnissen
Svar
#4
Tillykke!!
Jeg synes det er skønt og ville blive glad hver gang jeg kiggede på det - farver, quirkyness, at det jo er et Speedy..!
At du også har din historie med Hodinkee er jo bare “popped your Speedmaster cherry - and put it on top”
Sorry... Icon_lol Icon_e_confused Icon_e_biggrin1
Håber at få lov til at se det en dag!
Mvh Jens
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
(12-05-2019, 06:51 PM)Jens Skrev: At du også har din historie med Hodinkee er jo bare “popped your Speedmaster cherry - and put it on top”
Sorry... Icon_lol Icon_e_confused Icon_e_biggrin1
Håber at få lov til at se det en dag!
Mvh Jens

Hahaha. Præcis beskrivelse!

Det skulle nok ku’ lade sig gøre.

Claus



Sent from my iPad using Tapatalk

(12-05-2019, 06:36 PM)KimT Skrev: Det er lidt for faverigt til min smag, men jeg er jo kæmpe fan af Speedmaster generelt, så du får en Icon_Up herfra. Ja, Omega laver utallige limiterede versioner og mange synes det er for meget. Personligt er jeg kold så længe jeg har, eller kan købe noget JEG synes om.

Jeg elsker dine ure og din tilgang hvor du knytter noget i dit liv til dem.

Rock on Icon_party


Kan godt følge dig i det farverige. Måske er det den perfekte undskyldning for OGSÅ at finde en klassisk Speedmaster Pro


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Jens
Svar
#6
En snas for mange farver, men hul i det, for uret er rigtig flot. Når det i tilgift klikker en masse boxe, så er det jo bare at give den gas.
Tillykke med det!

Og så skal jeg nok stoppe med at brokke mig over at skulle vente en uge på at få mit ur.
8 måneder Icon_e_surprised
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
Sikken en vildbasse, men flot er den. Tillykke herfra!

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
[-]
  • cfnissen
Svar
#8
(12-05-2019, 07:59 PM)MichaelA Skrev: Og så skal jeg nok stoppe med at brokke mig over at skulle vente en uge på at få mit ur.
8 måneder Icon_e_surprised

Hahaha. Glad for at kunne hjælpe



Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#9
Stort tillykke, Claus !!

Dette er en af de meget få utraditionelle Speedy’s, jeg synes er rigtig flot - ellers er jeg traditionalist, når det kommer til Speedmasters


Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen
Svar
#10
Meget flottere (for mig) på dine billeder end da jeg så den første gang syntes virkelig den ser fed ud,
Især kassen med de pushere og kronen spiller max. Icon_cool

Stort tillykke med tilføjelsen til din i forvejen imponerende samling Icon_party
Som jeg dog sagtens kunne leve med uden en speedy. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)