Nyfødt søn - ur der har "arve-potentiale"?
Tæller blå visere, for så ville jeg hoppe på det her. Limiteret til 1.000 styk og prisen passer også nogenlunde.

Jeg synes det er et fantastisk flot og klassisk ur.

İmage

https://uk.bucherer.com/iwc-schaffhausen...77725.html
[-]
  • pbr, Stensbjerg
Svar
Endnu et tak for jeres input  Icon_Up

Efter at have læst lidt op på (og set en masse billeder) af de nye IWC Aquatimers, så tror jeg ikke at det skal være det. De "gamle" syntes jeg er flottere, og så vil jeg nok hellere købe sådan et igen på et tidspunkt... Man kan selvfølgelig blive overrasket over de nye IRL, men der er ingen IWC forhandler i nærheden af mig (Middelfart)  Icon_e_confused

@onkeldunkel: IWC flyveruret du viser er også flot, ser dog ud til at være meget svært at få fat i  Icon_e_surprised

Men generelt IWC flyver-ure, kunne også være en katagori som jeg kunne undersøge nærmere... Især den i har haft henvist til før:
İmage

Så jeg må lige "research'e" lidt på nettet, og opveje den mod de to dykkere jeg pt har i kikkerten  Icon_smil De er jo en ret forskellig stil, dykker vs flyver, men jeg er ret vild med begge "retninger"...
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Jeg ville vælge Tudor'en. Omega og IWC og skal nok holde prisen. Tudor har potentiale når Rolex bliver for dyrt.

/Bjørn
Svar
Har undersøgt lidt nærmere mht til IWC flyverurene... "Le petit prince" er flot, men jeg syntes ikke at jeg får så meget for pengene ved dette som hos Tudor/Omega.

Omega/Tudor vs. IWC sammenligning:
Inhouse værker vs Selitta værk
Ca. 23-24k (Tudor på C24 i EU) vs ca. 30-31k (med stållænke)
Datovindues placering på IWC'en kan jeg ikke helt forlige mig med (alt for langt mod centrum, nok pga. værkdiameter?...)

Så IWC'en bliver det ikke i denne omgang.

@Bjørn: Jeg tænker ikke så meget på om de kan holde prisen, for det er ikke meningen at det skal sælges igen Icon_smil
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Sååå... Så fandt jeg mit nye ur med “arve-potentiale” Et ur der stort set ikke overholder nogle af mine krav jeg startede med at skrive... Men sådan er det jo nogle gange, når man finder noget der bare "slår klik" når man ser det i virkeligheden/prøver uret. Men jeg er ovenud begejstret for dette lille kunstværk

Lidt baggrund:
Det var ikke det ur jeg regnede med jeg skulle have da jeg gik ind til Poul Halse i går (og købte i dag, efter at have sovet på det).
Jeg blev helt vildt betaget af det da jeg så det, den skive . Går fra næsten sort i skygge/til varm kobber-brun i solen. Visere og markører er også sindssygt flot udført. Og det prægede mønster i skiven er virkelig flot og detaljeret Det er model SBGR311 som er limiteret til 1300 stk. (dette er ifølge Halse det eneste der er kommet til DK)

Og så skal i da også lige have et par hurtige billeder

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Og tak til alle hos Poul Halse for super god service
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Smukt ur, også selvom det ikke opfylder dine oprindelige krav. Det vigtige her er, at far har valgt det Icon_smil
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • BadHamster
Svar
Det var ellers noget af et alternativ, men sikke et!!

Vildt smukt ur, jeg er fan.
[-]
  • BadHamster
Svar
Jeg købte også et Speedmaster Pro i 2014 da jeg fik min datter som hun skal arve, da jeg fik min søn købte jeg et Vulcain Nautical som han skal have..

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
[-]
  • BadHamster
Svar
Super flot ur !! Godt valg, uanset det ikke var hvad du startede ud med som idégrundlag Icon_Up

Og tillykke med familieforøgelsen ! Icon_flag

Sjovt nok, så sidder jeg egentlig lidt med fornemmelsen, at Speedy´en vill egne sig bedst til sønnen og GS bedst til datteren - men det er nok bare mig Icon_e_biggrin1
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • BadHamster
Svar
Smukt valg...  Icon_not
Mvh Kim 
[-]
  • BadHamster
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)