Svar: 696
Tråde: 31
Modtaget Likes: 43 i 24 svar
Givet Likes: 92
Tilmeldt: Oct 2012
Så er det snart ved at være tid!!!
Hvad pusler i med?
Lidt rutine service gone revnet bagstel, ombygge hjul og affjedringsservice.
Og endnu et afsnit af that 80’s show.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Tilmeldt: Mar 2005
Er ikke gået i gang med mc'erne endnu, da jeg har gang i lidt mange boligprojekter. Jeg regner med at starte i februar, hvor der skal laves service og noget bremseopdatering på begge BMW'erne. Derudover skal der bygges nyt ladesystem på min. Kosmetisk sker der ikke noget i år, da både Linda og jeg er tilfredse med måden de ser ud på.
•
Svar: 696
Tråde: 31
Modtaget Likes: 43 i 24 svar
Givet Likes: 92
Tilmeldt: Oct 2012
(11-01-2018, 02:33 PM)KimT Skrev: Er ikke gået i gang med mc'erne endnu, da jeg har gang i lidt mange boligprojekter. Jeg regner med at starte i februar, hvor der skal laves service og noget bremseopdatering på begge BMW'erne. Derudover skal der bygges nyt ladesystem på min. Kosmetisk sker der ikke noget i år, da både Linda og jeg er tilfredse med måden de ser ud på.
Bremseopdatering, do tell? Har opgraderet masteren på Guzzien til en lækker sag fra HMB.
Hvilken reg/rectifier går du efter? Jeg er selv lidt lun på den fra elektronik-sachse.de
Lever i min egen lille dykkerklokke..
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Tilmeldt: Mar 2005
Jeg forestiller mig dette ladesystem
http://www.motoelekt.com/charging.htm som forøger output med ca. 3 gange ift. det originale samt lader ved lavere omdrejninger end det oprindelige. Opdatering af bremserne er måske så meget sagt. Specielt bagbremserne på de to R100 vi har er noget skidt og har været det altid. Så ny (ikke original) master, slanger og klodser skulle gerne hjælpe. Derudover skal begge kalibre foran på min renoveres, da de til tider hænger lidt.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Tilmeldt: Mar 2005
Nå ja, så skal min også have progressive fjedre i forgaflen, da den dykker lige lovlig meget. Ved katastrofe opbremsning er kåben lige nede og kysse forskærmen.
•
Svar: 696
Tråde: 31
Modtaget Likes: 43 i 24 svar
Givet Likes: 92
Tilmeldt: Oct 2012
Lyder voldsomt med alt den effekt, hvad skal du med den - til at køre med varme i jakken? :-p
Jeg har skiftet til LEDer i bagpærerne og så håber jeg en moderne reg/rect og et godt batteri er det der skal til.
Lyder som en tiltrængt opgradering af affjedringen.
Hvilke dæmpere har du bagpå? Koni/Ikon?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lever i min egen lille dykkerklokke..
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Tilmeldt: Mar 2005
Koni bagpå og mht. ladesystemet, så lader det originale kun ved omdrejninger over 3000 og med alle de små landevejsture jeg kører, kan den godt have svært ved at opretholde spændingen på batteriet.
•
Svar: 7,772
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,314 i 1,309 svar
Givet Likes: 1,716
Tilmeldt: Dec 2011
MCen skal helt klart hvis alt går som planlagt tages grundigt i brug i år,
Sidste år blev det af helbredsmæssige årsager desværre ikke til noget.
Min får bare en vask, olieskift samt bremse eftersyn så er den klar
Jeg kan ikke lave/sætte den bedre op end Yamaha fabrikken allerede har gjort
God tur
Og pas på jer selv derude.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 92
Tråde: 2
Modtaget Likes: 13 i 6 svar
Givet Likes: 36
Tilmeldt: Nov 2013
Ikke helt en MC... men måske på sigte?
Da jeg var en ung dreng havde jeg en Yamaha FS1 1976 som jeg med hjælp fra farmand fik sat i stand. Den blev solgt da jeg var omkring de 18 for at finansere en Kawasaki Z650.
Så for et par år siden købte jeg et papkasse projekt magen til Yamaha'en fra dengang. Indtil videre et det gået langsomt fremad med at reparere stellet inden det skulle males, det skulle være færdig ved maler i morgen. Efter længere tids stilstand fandt jeg lige inden jul fornyet energi til at gå i krig med forgaffelbenene som har fået diverse reparationer og polering og er nu klar til en gang klar lak. Næste etappe bliver bremsekaliberen som bl.a. skal males og have nyt stempel.
På sigte overvejer jeg at få den indregistreret som MC, så kan jeg tune den lidt som jeg har lyst
Sådan her så den ud da jeg fik den hjem.
Håber den bliver nogenlunde køreklar inden sommeren slutter. Skal nok sende et billede engang når det begynder at ligne en knallert.
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Tilmeldt: Mar 2005
Uh, det bringer minder om min gamle Yamaha med 12.5 hk tun frem :-)