Anbefaling af en urlænke (Strapcode har ikke til mit ur)
Jeg har købt mig et Citizen Eco-Drive AW1520-51E, og kunne gode tænke mig at sætte en anden urlænke på. Jeg kan se i en anden tråd, at Strapcode er blevet anbefalet, hvorefter jeg skrev til dem for at høre hvilke lænker der ville passe på mit ur.

"Ingen", var deres svar - de mener ikke at have lænker der kan bruges på mit Citizen.

Så - kender I andre forhandlere der kunne tænkes at have en lænke der kan bruges på mit ur - gerne i EU eller DK?
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
(04-12-2017, 09:51 AM)Krellef Skrev: Jeg har købt mig et Citizen Eco-Drive AW1520-51E, og kunne gode tænke mig at sætte en anden urlænke på. Jeg kan se i en anden tråd, at Strapcode er blevet anbefalet, hvorefter jeg skrev til dem for at høre hvilke lænker der ville passe på mit ur.

"Ingen", var deres svar - de mener ikke at have lænker der kan bruges på mit Citizen.

Så - kender I andre forhandlere der kunne tænkes at have en lænke der kan bruges på mit ur - gerne i EU eller DK?

Tro måske i er gået galt af hinanden - en hurtig google søgning på dit urs “lug width” (afstand mellem hornene hvor lænken sidder monteret til urkassen) siger 22mm.
Og på strapcode’s hjemmeside er der masser af lænker i den bredde : https://www.strapcode.com/store/23mm-met...?infoBox=2
Men for at være på den sikre side, kan du afmontere lænken, og måle afstanden, og derefter bestille en lænke.

Kamstrup
[-]
  • pbr
Svar
(04-12-2017, 09:46 PM)Kamstrup Skrev: Tro måske i er gået galt af hinanden - en hurtig google søgning på dit urs “lug width” (afstand mellem hornene hvor lænken sidder monteret til urkassen) siger 22mm.
Og på strapcode’s hjemmeside er der masser af lænker i den bredde : https://www.strapcode.com/store/23mm-met...?infoBox=2
Men for at være på den sikre side, kan du afmontere lænken, og måle afstanden, og derefter bestille en lænke.

Kamstrup

Enig - Strapcode har rå mængder af fede lænker i 22mm (og flere andre dimensioner iøvrigt) ! 

Det der måske ligger i deres svar er, at de nok ikke har endlinks, der passer til Citizen urkassen. Jeg har lidt det samme problem med min Pingo - ville gerne have en bedre lænke end den originale, men en lænke uden endlinks til lige netop det ur, ser ikke så godt ud (har dog prøvet en mesh, og det er fint nok, men lidt for "bling"  Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Ah, så er det bare mig der har taget fejl. Det har nok været de omtalte endlinks de ikke har.
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)