Timex ure, hvor?
Hej

Kan I anbefale et sted at købe Timex ure som sender til Danmark?
Man får dem jo billedligt talt smidt i nakken i USA. F.eks. dette Easy Reader T200419J koster 34 USD (215 kr) i Target (http://www.timex.com/easy-reader/T200419...er#start=1), men i Danmark skal Urværket.dk f.eks. have 600 kr for samme ur. Nogle forhandlere ligger endda oppe på 900 kr. Det er jo helt vildt.

Der er tilsyneladende ikke mange forhandlere af Timex i Danmark og den manglende konkurrence kan måske forklare de vilde priser. Men er der ikke nogle forhandlere i EU som sender til Danmark som I kan anbefale?
Svar
Target en en blanding af Jem&Fix, Lidl og Tøj og Sko og servicen er derefter; det kan du ikke bruge som sammenligning. Og Timex er nok ikke ure, ret mange af os nørder herinde har interesse i. Men du kan da få masser af ure i tilsvarende prisklasse i masser af forretninger i stort set enhver by's gågade.

/Bjørn
Svar
Timex er fine og holdbare ure og hvis det er det du søger så gå efter det.....

Amazon.uk har en masse og de sender meget sikkert til DK.....
Svar
Jeg synes Timex laver nogle herlige ure og mine er købt ved CT-Watches.dk

Her det et af de mere specielle

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Som indædt modstander af ure som bærer navne af diverse tøjmærker eller andet "reklameagtigt" vil jeg tage Timex i forsvar: Konceptet bag mærket var første af slagsen, noget ALLE billige mærker bruger i dag - Timex gjorde det med over 50 års forspring.
Deres ure havde minimaliseret (mekanisk) vækkerurværk i maven og værket gik uden gangsproblemer og var ekstremt beskyttet mod slag og rystelser. Urene havde et velfungerende garantiorden og værkerne blev ikke repareret men erstattet og indlevering og afhentning skete i Coop / Brugsen supermarkeder. Egenskaber og konceptet som meget senere for quartzure.
Designet ser ud i dag herligt kikset "retroagtigt" og var den gang absolut op på beatet. De Timex jeg har set fornyeligen er, i hvert fald sportsmodeller angående ligeledes i øjenhøjde med mange japanske urmærker og påminder mig om de russiske sportsure en af vores medlemmer her i DK sælger.
Synd at ingen har nået til at skrive om Timex, ikke kun som horologisk fænomen men lige så meget som en kulturhistoriske element og begivenhed i stil af: "Timex, konceptet som baner Danmarks vej mod modernitet og fremtid". Eller noget lignende.
Manden bag Timex i Danmark, urmager Egon Wilén, er stadigvæk her og ville ganske givet biddrage hvis nogen gad at skrive om emnet.
Og alt dette sagt af et "snobbet og arrogant urnørdt som stort set kun bruger Rolex" (eller, det er jeg beskyldt at være  Icon_blink - herligt !)
Mvh. John

(25-11-2017, 02:50 AM)Miwes Skrev: Jeg synes Timex laver nogle herlige ure og mine er købt ved CT-Watches.dk

Her det et af de mere specielle

İmage
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Larsb
Svar
Tak for historien John Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
OK, jeg bøjer mig i støvet og undskylder mine slet skjulte bemærkninger om Timex. Men det med Target er altså rigtigt!

/Bjørn
Svar
Lige mine ord, John!
Lige bortset fra, at du bidrager med mere faktuel viden, end jeg ville kunne have gjort!
Men Timex står også for mig som et "Folke-Ur".
Jeg har her på mit (altid overfyldte) skrivebord liggende æsken til et nu hedengangen Timex-ur, engang tilhørende min nu lige så hedengangne fader.
Der står: Stødsikkert, antimagnetisk, støvtæt, splintfrit glas, overtrækssikret.
Pris: kr. 136,00. (omkring 1972).
Han købte det i Dansk Svensk Stål, som en midlertidig løsning. Og købte så for øvrigt senere et Bulova Accuquartz.

Men uret er ak, så væk!
Helt oplagt ville det være at lade æsken rumme et Timex Marlin Reissue - hvis man kunne finde ét til en fornuftig pris.
Hvem har det til væsentligt under 200 USD?
/
Kristen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)