Unboxing Edox Hydro-Sub LE ref. 80201
İmage

Firmaet har sin opstart helt tilbage i 1883. Edox laver forskellige dykkerure op gennem tiden ( Delfin  200 m ) etc. Fremme i 1963 udvikler de det første dykkerur som kan tåle 500 m. Nemlig Edox hydro-sub 500 m. Edox er de første som laver et ur som kan klare denne dybde. 

For at fejre deres 130 år beslutter Edox, at opdatere modellen fra 1963. Edox har bla patent på "Masterlock" funktionen som den nye model tilføres. Den beskytter kronen. 

İmage

Den oprindelige model

Så er vi fremme ved dette fantastiske ur. Jeg har længe kigget på det. Det fås i tre forskellige udgaver og diverse farver. En Quartz model. En "almindelig" udgave med ETA 2824, en limiteret udgave til 500 stk og til sidst en limiteret udgave. Det er dette ur - en hyldest til Christian Redl - fridykker.

Der findes kun 350 stk i denne udgave. 
Lidt data :

46 mm. Med Masterlock 49mm

Vægt 220 g på lænke 

Speciel skive på denne model 

ETA 2824 Chronometer certificeret 

Der er indgraveret et tegn for nord på skiven og bagkassen. Dette er en hyldest til Christian Redl’s North Pole mission. 

Speciel urkasse medfølger med orange Shark rem

Læs mere om missionen til nord polen her :

İmage

2 fede videoer omkring Edox på nordpolen 

https://youtu.be/5BCknD0n_IU

https://youtu.be/BAkK-U53XNg

Edox ankommer

Mega stor æske 

İmage
..
İmage
..
İmage
..
İmage
..
İmage
..
İmage
..
İmage
..
İmage

..
İmage
..
İmage
..
İmage
..
İmage

Det er top lækkert. Stållænken hører til de lette, men er solid og med micro justering. I mit "trim" vejer det 205 g på lænken og sidder perfekt.

İmage

Men hvad passer bedst? Stållænke, læderrem eller Zulurem?

İmage
.

İmage
..
İmage
..
İmage
..
İmage

Så tikkede resultatet ind. Edox rammer med sit Chronometer 2824 +1.5 sek pr døgn Det må siges at være godkendt
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
Måske er det et dumt spørgsmål. men hvor er kronen? Det er ikke lige til at se, hvordam man trækker og sætter. Derudover tror jeg, det ser sejt ud på den orange rem. Billeder af det, måske?
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Så er der flere billeder. Kig op Icon_Up
Svar
Tillykke med uret, ser super flot ud, især på lænke.

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • runzuk5
Svar
Tak Jeg har skiftet tilbage til stållænken. Den er fedest. Vil dog undersøge hvad en gummirem koster

Svar
Helt klart på lænke og tillykke med uret Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • runzuk5
Svar
Tillykke med det! Fedt ur som bare er for stort hvis du spørger mig men fede detaljer med farverne under Lynette osv!

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
[-]
  • runzuk5
Svar
Lænken er super lækker. Ikke tung og klodset. Den er flot lavet og er med til at give uret retro look som jo er meningen

Svar
(14-11-2017, 07:42 PM)whoa Skrev: Tillykke med det! Fedt ur som bare er for stort hvis du spørger mig men fede detaljer med farverne under Lynette osv!

Tak

Jeg synes ikke det virker stort. Ej heller klodset. Det er ikke så højt. Utrolig behageligt at gå med.

Svar
Syntes bestemt heller ikke det ser for stort ud! Bare rent spec wise har jeg nok sat en grænse ved de 43mm mit Oris er! Men der er jo mange ting der spiller end andet end det for hvordan et ur bæres! Men fedt er det! Noget helt andet.. Den lock, hvad låser den? Kransen eller hvad er dem helt generelle funktion? Ved godt Google findes men nu er vi jo her

[-]
  • runzuk5
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)