Apropos kopier
Hvis der direkte er fake dele i ville jeg regne med de ville blive fjernet og så ville uret ikke gå. Om der er frankendele i ved jeg ikke. Mne skulle tro at Panerai gerne vllle have din forklaring hvorfra uret kom.

Hvis Panerai virkelig har giver det service uden problemer, ja så er det lige før at man skulle tro at uret var ægte nok.

Mærkeligt, men det fortæller jo sådan set at det klogeste må være at have ægte certifikater med til sådan et ur ved køb, ellers bare holde sig helt væk. Hvis der var certifikater med ville jeg kun handle brugt dansk eller nyt fra en AD forhandler.

Sikke ern omgang og lære af dette her. Det er da totalt ubegribeligt at det skulle tage så lang tid. Du er heldig at få pengene direkte tilbage efter så lang tid. Mine nerver villle nok ligge lidt uden på tøjet.
Svar
Super at høre at du har fået dine penge retur,
Så har denne omgang trods alt ikke koste noget på denne front.

Hvis uret har været serviceret hos Pam Uden anmærkninger 
Så er det da det sidste denne helt utrolige historie manglede,
Og for mig slår det ihvertfald fast at der er flere ure som dit derude.  Icon_e_confused

Se at komme til Firenze og får slappet af (håber jeg)
Vejret er ihvertfald bedre dernede  Icon_cool

Jeg giver en pils næste gang vi (forhåbentlig) mødes. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Det er SÅ godt du har fået pengene igen. Her er et par sammenligningsbilleder af kopi + den ægte vare:

İmage

İmage

Som man kan se kommer kopien ret tæt på, men det undrer mig alligevel hvis Panerai ikke kan se forskel.

Flere billeder af en kopi:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Panerai er forøvrigt et af de mest og bedst kopierede ure, bl.a. pga. deres relativ simple opbygning.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
(21-10-2017, 11:43 PM)onkeldunkel Skrev: Det er SÅ godt du har fået pengene igen. Her er et par sammenligningsbilleder af kopi + den ægte vare:

İmage

İmage

Som man kan se kommer kopien ret tæt på, men det undrer mig alligevel hvis Panerai ikke kan se forskel.

Jeg har også lidt på fornemelsen at Panerai ikke gider tage sig så meget af det. At folk køber fake uden at vide det vil de jo bl.a. nok sige at man skal købe ved en AD for at være 100 % sikker på hvad man får.
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Så var det endelig dagen, hvor jeg kunne hente mit "Panerai" hos Klarlund. Uret blev indleveret 19/5, så det har varet lidt tid! Jeg kunne ikke få at vide, om uret er en egentlig replika, eller om der blot er anvendt uoriginale dele, og det af den årsag er dømt ude...? Og da jeg ikke er den store fotograf må I bære over med billederne, som jeg går ud fra, ikke vil afsløre hvad der er galt med uret, når man hverken hos Klarlund eller på det europæiske værksted i Holland, kunne afgøre om det er kosher.....
Sgu ellers et fint ur, bare øv det ikke er ægte!
PS Jeg fik en flaske skum for ventetiden!
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
(01-11-2017, 09:13 AM)Janus2312 Skrev: Så var det endelig dagen, hvor jeg kunne hente mit "Panerai" hos Klarlund. Uret blev indleveret 19/5, så det har varet lidt tid! Jeg kunne ikke få at 

Tænk at de ikke kan sige om der er uægte dele i det eller det er totalt uægte.

Jeg kunne forestille mig at politiken måske er, hvis det ikke har orginal papirer med sig er der tvivl om uret er en superkopi 100 % ligende eller ej. Det er Panerais endelige konklution.

Når det komer til stykket, skulle det ikke undre mig at uret aligevel ikke fejler noget, da ingen direkte kan påveje hvad der er i vejen. Det er som om at hvis der er lidt tvivl grundet manglende papirer, så selv om alt ser meget fint ud, dømmer man det ude. De føler nok det er bedre at sige noget er "fake" og tage fejl, end at sige noget af ægte og tage fejl.

En hul i hovedet sag, som viser at man nok gør klogest i at have orginal papirer med eller bare finde et andet mærke. Det er helt vildt at du ikke fik bedre besked. Måske er det også politiken at hvis papirer er stemplet fra en ikke AD forhandler, så vil Panerai ikke kunne bekræfte ægthed. PÅ den måde kan de måske skade greydealers en smule.

Alt dette er gætterier, men det er i min verden sjusket at man ikke kan påpege præcis hvori, der skulle være et problem.

Jeg er mållås.
[-]
  • pbr, runzuk5
Svar
(01-11-2017, 09:43 AM)stenstrupigen Skrev:
(01-11-2017, 09:13 AM)Janus2312 Skrev: Så var det endelig dagen, hvor jeg kunne hente mit "Panerai" hos Klarlund. Uret blev indleveret 19/5, så det har varet lidt tid! Jeg kunne ikke få at 

Tænk at de ikke kan sige om der er uægte dele i det eller det er totalt uægte.

Jeg kunne forestille mig at politiken måske er, hvis det ikke har orginal papirer med sig er der tvivl om uret er en superkopi 100 % ligende eller ej. Det er Panerais endelige konklution.

Når det komer til stykket, skulle det ikke undre mig at uret aligevel ikke fejler noget, da ingen direkte kan påveje hvad der er i vejen. Det er som om at hvis der er lidt tvivl grundet manglende papirer, så selv om alt ser meget fint ud, dømmer man det ude. De føler nok det er bedre at sige noget er "fake" og tage fejl, end at sige noget af ægte og tage fejl.

En hul i hovedet sag, som viser at man nok gør klogest i at have orginal papirer med eller bare finde et andet mærke. Det er helt vildt at du ikke fik bedre besked. Måske er det også politiken at hvis papirer er stemplet fra en ikke AD forhandler, så vil Panerai ikke kunne bekræfte ægthed. PÅ den måde kan de måske skade greydealers en smule.

Alt dette er gætterier, men det er i min verden sjusket at man ikke kan påpege præcis hvori, der skulle være et problem.

Jeg er mållås.
Tak for kommentar, jeg er egentlig også lidt perpleks! Jeg ved godt det er lettere nørdet, men en lille ting er, at jeg skulle underskrive et dokument fra Panerai, hvori jeg erkender, at uret er "counterfeit". Og det er naturligvis helt ok, men det jeg skriver under på, er at mit "Panerai Luminor 44 MM Flyback" er counterfeit....? Så jeg gad egentlig godt vide, om det overhovedet er mit ur de har kigget på..... På dokumentet skal jeg endvidere oplyse sælger, pris, samt om jeg vil lade Panerai destruere uret!
Svar
Det ur ser da total ægte ud. Pinligt af Panerai og tror det skyldes de manglende papirer. 

Jeg ville forhøre mig på Paneristi.....

Det ur kan du bære og det ser total ægte ud - hvilket det sikkert også er.
[-]
  • runzuk5
Svar
(01-11-2017, 03:36 PM)Janus2312 Skrev: Tak for kommentar, jeg er egentlig også lidt perpleks! Jeg ved godt det er lettere nørdet, men en lille ting er, at jeg skulle underskrive et dokument fra Panerai, hvori jeg erkender, at uret er "counterfeit". Og det er naturligvis helt ok, men det jeg skriver under på, er at mit "Panerai Luminor 44 MM Flyback" er counterfeit....? Så jeg gad egentlig godt vide, om det overhovedet er mit ur de har kigget på..... På dokumentet skal jeg endvidere oplyse sælger, pris, samt om jeg vil lade Panerai destruere uret!

Det er da det mest utrolige, du har været udsat for! Hvordan kan DU skrive under på, at uret er en kopi, når en AD, et servicecenter i Amsterdam og fabrikken ikke kan påpege, hvad der er galt med uret? Hvis alle Panerai-ure uden papirer er "uægte", så er der godt mange i omløb. I øvrigt beviser "papirer" ikke ret meget. De forfalskes nemlig også. 

JK
[-]
  • runzuk5
Svar
(01-11-2017, 05:46 PM)jk Skrev:  I øvrigt beviser "papirer" ikke ret meget. De forfalskes nemlig også. 

Jeg vil vove den påstand, at papirer er en del nemmere at forfalske end ure !!  Icon_e_confused

Ligesom flertallet herinde, er jeg fuldstændig blæst bagover af vantro over, at Panerai eller Klarlund ikke kan udtale sig om, hvorvidt uret er en kopi eller om der blot er anvendt uoriginale dele osv. osv. .................... jeg skal indrømme, at min tiltro til mærket har lidt et gevaldigt skud for boven !!

Også tiltroen til Klarlund kan ligge på et lille sted, når de kan finde på at bede dig om at skrive under på en erklæring om, at du anerkender at et ur, som ikke er den model du har, er et falskneri- og i lige så høj grad, når end ikke fabrikken har kunnet udtale sig klart om det .......... udover at "den er fake" !!

Det er jo lige så lidt værd som de evindelige posts på tråde på Facebook, når folk på et løst grundlag og dårlige billeder uden hæmninger skriver "FAKE" !! 

Jeg tør aldrig mere købe Panerai medmindre alle papirer m.v. følger med og det er fra en AD eller en forhandler jeg kender og har tillid til og som vil bakke urets ægthed op !!

Og står valget mellem et Panerai og et andet mærke, i en tvivls-situation, så falder valget formentlig ikke ud til Panerai´s fordel  Icon_head
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)