Jeg kan bare ikke lade være - lille ur-budget
Den mærkelige overskrift kunne egentlig dække over mange af mine indslag, for jeg kan bare ikke lade være, når noget popper op i min krøllede hjerne. Det kan være et billede jeg vil forsøge at fange, som mine skøre water spalsh Art eller hvor stort et ur kan jeg gå med eller hvor svært er det at lave sine egne remme osv. osv.

Lige nu faldt jeg over et ur i den voksne afdeling og har kigget på mærket af og til, men tør man kaste sig ud i ure fra de breddegrader. Nu skulle det være og til prisen tør jeg godt være lidt modig  Icon_blink

Her kommer først et link til den model jeg har købt.

http://www.vostok-europe.com/nh35a-5955196/

Så vil jeg teste uret over en periode og lave en video af min oplevelse af uret....jeg ser frem til at se hvad de kan byde på til prisen.

Jeg har fundet ud af (tror jeg nok) hvordan de samler disse ure og fandt denne lille video

Det bliver lidt sjovt at prøve mærket og tjekke uret nærmere efter og se om man faktisk kan få et ur der kan overraske positivt eller det bare er noget der skuffer, prisen taget i betragtning....men tror faktisk jeg bliver positiv overrasket, eller hvad tror i ??

Og nej, man kan ikke bare dømme noget ude på forhånd fordi det ikke ligger indenfor de mere kendte mærker...det er min grund holdning på min ur-rejse.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Jeg har ure i flere prisgrupper og nyder dem på forskellig måde.

Seiko er stadigvæk i særklasse i den nedre prisgruppe imho.

Jeg er stadigvæk imponeret over SRP777.

VE fejler helt sikkert ikke noget.
Mvh Kim 
Svar
Seiko går man aldrig fejl af og har været der ofte, men nu vil jeg også undersøge lidt andre producenter og synes godt om deres design hos Vostok, så de fortjener helt klart en chance.  Icon_Up

Har kigget lidt på deres K1 glas 

Svar
Her en lille video af hvordan uret ser ud på håndledet.

ps. er ved at finde noget omkring uret og at det skulle være testet i forbindelse med en polartur

Svar
Uret er nu ankommet og er i første omgang positivt overrasket og med det samme lige en korrektur angående kassen som selvfølgelig er glasblæst og ikke sandblæst  Icon_flov

Uret er sikkert ikke særlig præcis og vil nok forvente at det gå indenfor - + 20-30 sek. i døgnet, men det skal lige tjekkes over de næste dage.

Svar
Noget der har været påfaldende omkring ur-mærket har været den tilgang til at kunne selv. Ikke at jeg vil anbefale at man roder i sit ur så længe der er garanti og ej heller i almindelighed, men det er altså noget jeg har set flere gange når det kommer til disse værker der sikkert også er ret enkle.

Her lige en lille video omkring en samlers indblik i urene af ældre dato og disse har ikke noget at gøre med Vostok Europe

Svar
Jeg må indrømme at der er mange flotte modeller i deres samling og kan naturligvis ikke lade være med at linke til den danske forhandler....det er vel kun rimeligt Icon_Up

http://www.kronometer.dk/vostok-europe-1.html

Sad lige og savlede over denne klokke.....fedt ur!
http://www.kronometer.dk/vostok-europe-1...54237.html

Svar
Min formodning omkring + - 20 sek. holder nu meget fin, for her efter et halvt døgn har uret tabt 10 sek.

Jeg har sat en gummi rem på uret så det kan komme med til stranden og selv om jeg godt ved at der jo ikke er tale om et "rigtigt" dykker ur, så forventer jeg at det sagtens kan klare en tur i bølgen blå. Remmen monteres med små fjeder-stifter, men andet kan man vel heller ikke forvente til den pris.

Er lidt spændt på lumen og her skal det da lige nævnes at nogle af deres modeller bruger de små tubes som lyser konstant. De har nogle udgaver der er monteret små reflektor-skærme og de små rør er placeret lodret på skiven Icon_Up

Min fornemmelse her sidst på dagen er at jeg sidder med et ur, som klart har givet mig en god feel...faktisk slet ikke så ringe endda Icon_blink

İmage

İmage

İmage

Svar
Jeg er klart blevet fan af deres design, og disse ure bør da komme i betragtning, hvis man ellers er til de lidt større ure.

Kigger stadig på nettet og fandt denne video.

Svar
(21-07-2017, 12:58 PM)Miwes Skrev: Uret er nu ankommet og er i første omgang positivt overrasket og med det samme lige en korrektur angående kassen som selvfølgelig er glasblæst og ikke sandblæst  Icon_flov

Uret er sikkert ikke særlig præcis og vil nok forvente at det gå indenfor - + 20-30 sek. i døgnet, men det skal lige tjekkes over de næste dage.

Jeg har solgt over 60 af disse ure og de ligger inden for max 15 sekunder afvigelse. De fleste inden for max 10 sekunders afvigelse. Der bruges en del tid på regulering.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)