Hvordan måler I jeres urs nøjagtighed?
#21
Jeg går ikke så meget op i det, da jeg skifter ure hele tiden.

Men jeg stiller altid uret jeg tager på armen, efter Watchville appen..
Mvh Kim 
[-]
  • runzuk5
Svar
#22
Jeg er i gang med at måle mit urs nøjagtighed...det er som om at den kører for hurtigt, sådan at det kan ses...
Men hvor meget vil I acceptere over fx 1 uge ?

Jeg har læst at 5-10 sek. pr. døgn er normalt.

Jeg tester så med watchville app'en.
Svar
#23
Jeg tror man ikke skal gå i panik over de få sek. i døgnet og lige nu måler jeg på min Omega der taber 4 til 5 sek. i døgnet. Inden for de 5 sek. er ret så perfekt, men hvis det svinger +- 20 sek. burde man ikke være bekymret.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#24
(03-06-2017, 03:59 PM)Miwes Skrev: Jeg tror man ikke skal gå i panik over de få sek. i døgnet og lige nu måler jeg på min Omega der taber 4 til 5 sek. i døgnet. Inden for de 5 sek. er ret så perfekt, men hvis det svinger +- 20 sek. burde man ikke være bekymret.

Nu ser jeg lige hvordan det ser ud over 1 uge, men hvis det altid kun er +, så kommer jeg jo foran tiden.
Svar
#25
Det er selvfølgelig altid en fordel hvis den vinder lidt, så skal man jo kun holde et lille stop i ny og næ for at komme på rette tid.

Med de mekaniske ure er vi vel altid på vagt ved de større udsving og vi har jo en ide om hvor meget et ur må vinde eller tabe af tid på et døgn. Det sker at nye ejere af mekaniske ure bliver overrasket over disse forskelle vs. de batteri-drevne ure, men hvor langt skal man gå i jagten på perfektion når det kommer til et mekanisk ur.

Hvis man har COSC standard på sit ur og det holder sig indenfor de +-5sek. bliver det ikke bedre, men hvor mange ure har denne standard og fremgår det af de papirer du har fået med uret, hvilket også skal svare til hvad man betaler for et ur.

Et mekanisk ur, kan være et mål for køberen og har man ikke erfaring ud i disse ure, så kan man vel blive slemt skuffet hvis uret taber eller vinder 20 sek. i døgnet, men urimeligt ville det ikke være og næppe noget man kunne klage over.

Her ville en del sikkert være uenige, men så skulle man jo enten til urmageren for justering eller leverer uret tilbage, hvis det ikke var muligt at justerer bedre...men er det rimeligt at forlange mere af de billige værker ??...jeg mener det ikke.

Lige for at vende tilbage til mit Omega, som faktisk har et værk der er papir på en COSC-standard og jeg har da haft en del ure gennem tiden med denne standard, men når det kommer til hverdagen så er det ikke noget der har fyldt særlig meget og jeg skifter jævnligt mellem mine ure og de når at gå i stå, så de skal trækkes op og stilles igen.

Blot nogle af mine tanker omkring emnet.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#26
Jeg havde bare læst om de +/- 5 sekunder herinde, men er en større margen normal, ja så er det sådan det er.
Går det for hurtigt, ja så kommer man da ikke for sent :)

Jeg har det på hver 2 dag Ca., og holder det i gang, så på et tidspunkt er det jo langt foran, og man må vel ikke skrue tiden baglæns? Og at stoppe uret i 5 minutter, bliver vel lidt trættende i længden, så svaret er nok at lade det løbe tør for energi engang imellem..

Det er et Longines jeg har købt i butik, de sagde at jeg lige skulle kontrollere over en uges tid.
Svar
#27
Det er ikke et problem at stille viserne tilbage, uret tager ikke skade. Det er mere problematisk at skrue tiden tilbage  Icon_smil Er der nogen der har opskriften på det hører jeg gerne nærmere Icon_lol P.N.
Svar
#28
(04-06-2017, 11:11 AM)P.N. Skrev: Det er ikke et problem at stille viserne tilbage, uret tager ikke skade. Det er mere problematisk at skrue tiden tilbage  Icon_smil Er der nogen der har opskriften på det hører jeg gerne nærmere Icon_lol P.N.

Vil du gerne skrue 20 år baglæns ? Icon_e_biggrin1  så har du vel et perpetual calendar ur !
Nå jeg har ellers hørt at man ikke måtte få viserne til at gå den modsatte vej.
Svar
#29
Nå 25 sekunder over 3 dage, så det slet ikke slemt Icon_smil
Svar
#30
(04-06-2017, 11:11 AM)P.N. Skrev: Det er mere problematisk at skrue tiden tilbage  Icon_smil Er der nogen der har opskriften på det hører jeg gerne nærmere Icon_lol P.N.

Niks, den tar jeg med i graven..    Icon_mrgreen
Det var slemt nok da jeg gik på vandet... Icon_lol
De snakker om det endnu... Icon_lol
mvh
Lars     Icon_e_biggrin1
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

[-]
  • Michael F
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)