Svar: 233
Tråde: 23
Modtaget Likes: 118 i 54 svar
Givet Likes: 0
Ihukommende de mange forskellige indlæg om gode kopier af diverse ure, vil jeg lige fortælle om min seneste erhvervelse...
Jeg ville for et par siden have forsvoret, at jeg nogensinde skulle have et Panerai, men på det seneste har det trukket lidt i mig. Og i min vanlige trawlen rundt på nettet, faldt jeg over et PAM 111, godt nok uden boks og papirer, men da det var på en auktion, Ebay, lagde jeg et bud ind, og vandt!
Uret kom hurtigt, sendt fra Italien, og sjovt nok måtte jeg styre min utålmodighed lidt, fordi jeg var i Firenze af alle steder! Da jeg så, endelig, kommer hjem og får flået pakken op, bliver jeg glædeligt overrasket over, at der både er værktøj og original æske med! Men hvad der for alvor gør mig glad, er selvfølgelig uret! Det er i fuldstændig nylignende stand, og selv den lækre rem, behørigt stemplet med Panerais navnetræk, ser ikke ud til at være brugt overhovedet!
Imidlertid gør den samlede pris, sammenholdt med urets stand, at jeg sammen med mit komplette ukendskab til mærket, vælger at gå til Klarlund, for formedelst kr 975- at få aflivet den lille gnavende tvivl i mit sind, om hvorvidt jeg fremover skal dingle rundt, og være stolt over at bære et kopi-ur! DET vil jeg ikke kunne bære......
Og nu er det så, at jeg synes det bliver interessant: Klarlund kan IKKE fastslå om det er ægte! Så de beder om tilladelse til, på min regning, at sende uret til Panerai......
Jeg venter med tilbageholdt åndedræt!!!
Svar: 22
Tråde: 11
Modtaget Likes: 23 i 11 svar
Givet Likes: 61
Glæder mig til at høre mere om det! Håber det bedste for dig!
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 7,772
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,314 i 1,309 svar
Givet Likes: 1,716
Skal vi lade det sige mest om Klarlunds evner eller den kvalitet Pam urene er/blev lavet i
Håber selvfølgelig også på at det hele flasker sig for dig.
Keep us postet.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 493
Tråde: 32
Modtaget Likes: 274 i 135 svar
Givet Likes: 114
Først og fremmest så krydser jeg selvfølgelig fingre for dig.
Et lille sidespring, da du nu var i Firenze var du så ikke forbi Panerai's flagship store. Jeg var meget imponeret over størrelsen og antallet af PAMs.
Jeg selv har det måske lidt lige som du tidligere har haft det, jeg har altid gået et stor bue udenom PAMs, da jeg syntes de er for store, men jeg kan ligeledes mærke at buen bliver mindre og mindre. Så mom ikke der en dag ender et PAM på hånden, jeg tror det :)
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
For par år siden solgte jeg et vintage Omega ur til en gut der skal give det til sin kæreste i gave. Han nævner også, at hun har et Panerai, givet i gave af hendes arbejdsgiver. Vi sludrer lidt og jeg anbefaler Ivan - Svajts urmageri for at få uret serviceret. For par måneder siden sidder jeg hos Ivan og hører en historie om, at han fik et fake Panerai i service i sin tid. Det var så den unge par, hvor manden købte Omega hos mig. Man kunne slet ikke se, at den er fake, før man åbnede kassen og gik ned til værk. Alt pynt der skulle være på værket (uret var åbenbart med glas bagkasse) var limet på et værk af lavere kvalitet. Før det har jeg hørm og Panerais egen brøler med brooklyn bridge modellen det fik mig til at kigge forbi Panerai. Har dog på det seneste fået øje på nogle modeller der kun har to visere men har ikke trykket på aftrækkeren endnu. Hold os endelig opdateret.
•
Svar: 196
Tråde: 21
Modtaget Likes: 72 i 43 svar
Givet Likes: 1
(22-05-2017, 08:25 PM)Stensbjerg Skrev: Skal vi lade det sige mest om Klarlunds evner eller den kvalitet Pam urene er/blev lavet i
Præcist min tanke Klarlund er vel certificeret service værksted for Panerai, så hvis de ikke kan vurdere om værket er ægte eller ej hvem burde så...!
Jeg har dog ikke kendskab til hvor gode kopier er i forhold til den ægte vare, eller hvor let/svært det er at skelne dem fra hinanden - men eftersom jeg snarligt skal have mit PAM312 til service vækker det da lidt tanker hvis Klarlund ikke er i stand til at lave en sådan vurdering
Uanset hvad, så håber jeg at der kommer positivt svar på din PAM111
(23-05-2017, 11:20 AM)ultoman Skrev: Først og fremmest så krydser jeg selvfølgelig fingre for dig.
Et lille sidespring, da du nu var i Firenze var du så ikke forbi Panerai's flagship store. Jeg var meget imponeret over størrelsen og antallet af PAMs.
Jeg selv har det måske lidt lige som du tidligere har haft det, jeg har altid gået et stor bue udenom PAMs, da jeg syntes de er for store, men jeg kan ligeledes mærke at buen bliver mindre og mindre. Så mom ikke der en dag ender et PAM på hånden, jeg tror det :)
Jo jeg var selvfølgelig i deres imponerende butik! Og hvis ikke det var fordi jeg havde glemt vandkølingen til mit Mastercard, såååå...... Og mht "buen" du beskriver, så er min bliver så snæver, at uanset om mit viser sig at være fake eller ej, så SKAL jeg ha' et!!! Meget mærkelig, underlig og fed, fed fornemmelse at ha' det på armen? Nu er det ikke kun konen, som ikke forstår mig.....!
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
(23-05-2017, 02:37 PM)Janus2312 Skrev: (23-05-2017, 11:20 AM)ultoman Skrev: Først og fremmest så krydser jeg selvfølgelig fingre for dig.
Jo jeg var selvfølgelig i deres imponerende butik! Og hvis ikke det var fordi jeg havde glemt vandkølingen til mit Mastercard, såååå...... Og mht "buen" du beskriver, så er min bliver så snæver, at uanset om mit viser sig at være fake eller ej, så SKAL jeg ha' et!!! Meget mærkelig, underlig og fed, fed fornemmelse at ha' det på armen? Nu er det ikke kun konen, som ikke forstår mig.....!
Efter det jeg har læst, hvis dit viser sig, at være fake så tvivler jeg på, at du vil få det hjem igen. Så, hvis det skulle ske skal du ud og investere i nyt PAM.
•
Svar: 1,464
Tråde: 49
Modtaget Likes: 266 i 154 svar
Givet Likes: 118
Nr 1.
Klarlund er færdig med, så vidt jeg ved, med at skrive ægthedscertifikater, men laver ligesom vurderingscertifikater hvor de skriver at et ur formodes at være ægte. Det skyldes at nogle ure er frankenwatches og kræver at man skiller en del af værket af.
Noget andet er at der er nemmere at lægge ansvaret over på fabrikanten.
Dog undre det mig at man ikke tager serienummeret på uret og sender det til fabrikanten. Jeg kender ikke meget til Panerai ure og deres serienumre, men jeg formoder at det er mere end bare 3 - 4 tal. Jeg ved det dog ikke.
Nr 2.
Nej. Ingen fabrikanter eller forhandlere må tilbageholde et fake ur. Dog ender det ofte med, på fabrikken, at det, som er fake på uret fjernes. Måske dele af et værk, eller hele værket og måske slibes fake numre er og så kan du få resten tilbage.
Men E-bay kan alt ske hører jeg ved super brands ure. Dog formoder jeg ved handel med en butik med et godt ry, at det er ægte. Især hvis der er papirer med og ikke kun en boks.
•
Lige en update: Jeg talte i dag med Klarlund, hvor jeg havde forstået at de ville sende uret direkte til Panerai i Firenze, men det har de ikke gjort, derimod til et eller andet værksted i Holland? Imidlertid kunne de heller ikke i Holland afgøre ægtheden, hvorfor det er videresendt, hvorhen til vides ikke?!?!
Jeg synes dog at det maner til eftertanke, at det skal være SÅ svært at afgøre ægtheden!
Klarlund kunne endvidere oplyse mig om, at det således er aldeles uvist, hvornår jeg kan få et svar....
•
|