Der opereres med to begreber på Chrono24
1. Trusted seller - dette er noget man som sælger køber sig til og kan ikke rigtig tillægges nogen værdi efter min mening.
2. Trusted checkout - Her agerer Chrono24 som mellemmand mellem køber og sælger imod et gebyr. Jeg har ikke personlig erfaring med at bruge denne mulighed, men har hørt om flere der følte sig trygge ved det.
Når det så er sagt, så er det sjældent jeg har hørt om nogen som blev direkte snydt ved brug af Chrono24. Hvis man vælger at handle med en forhandler indenfor EU er man godt på vej. Selvfølgelig kan man også handle med private, men det kræver lidt mere forarbejde og køber man udenfor EU kommer der ca. 30% oveni som man skal afregne med staten ved indførsel i DK.
Tjek referencer på den sælger som har det ur du falder for ved at Google ham og læse det der dukker op, tjek om de har en fysisk butik og spørg på fora som dette, og evt. internationalt. Ydermere er det selvfølgelig også en mulighed at hente et ur selv idet det er så billigt at flyve i det meste af EU
Til sidst så har vi også en masse gode mærke forhandlere og brugt-handlere i DK som kan hjælpe. Brugthandlerne hjælper også gerne med hjemtagelse af ure imod et mindre gebyr, hvis man føler sig utryg ved selv at handle udenlands.