Hvilket ur er dette navitimer?
#1
Er stødt på dette navitimer, som jeg synes er utroligt flot! Men kan hverken finde ref eller årstal på det. Jeg er komme frem til, at producenten må hede Aviation, men synes ikke rigtigt, at Google hjælper mig videre.

Nogen der kan hjælpe?

İmage

Sendt fra min SM-T710 med Tapatalk
Svar
#2
(26-11-2015, 10:20 PM)Peteroa Skrev: Er stødt på dette navitimer, som jeg synes er utroligt flot! Men kan hverken finde ref eller årstal på det. Jeg er komme frem til, at producenten må hede Aviation, men synes ikke rigtigt, at Google hjælper mig videre.

Nogen der kan hjælpe?

İmage

Sendt fra min SM-T710 med Tapatalk

Mit bedste bud er en late 60 early 70'es breitling look a like cosmonaute ref. 809 - selvfølgelig med 24 timers visning...

er jo ikke oraklet her - havde det være omega fra samme periode havde jeg været mere sikker men måske Kurt B. Kigger med og svarer mere fyldestgørende. ..

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#3
Hej Jon

Tak for svar!

Look-a-like lyder ikke flatterende, hvad mener du mere specifikt?

Mht. 24 timers visningen.. Betyder den, at timeviseren kun går en omgang på et døgn?

Det går netop op for mig, at denne tråd egentligt hører til i Vintage forummet. Er det muligt at rykke den?
Svar
#4
Jeps tråden nu flyttet til vintageure :-)

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#5
Takker Icon_smil
Svar
#6
(26-11-2015, 10:59 PM)Peteroa Skrev: Hej Jon

Tak for svar!

Look-a-like lyder ikke flatterende, hvad mener du mere specifikt?

Mht. 24 timers visningen.. Betyder den, at timeviseren kun går en omgang på et døgn?

Hej Peter

Jeg vil mene at uret forfra 99% ligner den før nævnte Breitling Cosmonaute reference 809 der kørte side løbende med 806'eren dengang i 60'erne...

Måske hvis du kan se urværket at det er til at bedømme om det kun er skiven der ændret lidt på? evt. en custom branded skive?

En google billede søgning på 809'eren:

https://www.google.dk/search?q=breitling+809

Vedr. 24 times visningen - så ja så går time viseren med halv hastighed af den normale 12 timers visning!  Icon_Up

Faktisk en ret fed og lidt anderledes måde at vise tiden på, og vel i princippet den måde alle ure burde vise tiden på??  Icon_blink

Jeg har selv et ur fra Vietnam krigen med 24 timers visning - det spiller bare max!!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#7
Fandt denne tekst:

"1978-79
All production ceased at Breitling. The company was in difficulties due to the crisis in the Swiss watch industry caused by the advent of cheap quartz watches, mainly from Japan. Willy Breitling was old and ill and so the company was sold bringing to an end the ownership and involvement of three generations of the Breitling family. Mr Ernest Schneider bought the Breitling company name and certain rights but the right to manufacture the existing Cosmonaute and Navitimer models (but not the name 'Cosmonaute') passed to Mr Helmut Sinn. Ollech and Wajs also acquired certain rights and a large stock of watch parts including movements and cases. These would be assembled and sold by O & W mostly as part of their 'Aviation' range of pilot's watches. A few were still available new in 2005 although they were essentially 1970s watches."


På dette forum:

http://forums.watchuseek.com/f39/breitli...-4034.html

Hvis dette ur er produceret af O & W, synes jeg kun at det er endnu mere spændende med den bagved liggende historie Icon_Up Desuden lyder det som om, at Sinn også har lavet cosmonauter..?!

Og 24-timers visningen er super fedt! og så elsker jeg regne stokken - en funktion jeg rent faktisk ville bruge.. Icon_not
Svar
#8
Hejsa
prøv at se her, jeg prøvede at lave et link, men det virker ikke, du må mærke det op og sætte det ind

http://forums.watchuseek.com/f53/ollech-...-4822.html

calle
Svar
#9
Tak, Calle! Fedt! Icon_smil
Svar
#10
Jeg synes også den ser ægte nok ud - Breitling Chronomat. Ganske kraftig lumen - og der er netop i de ure VÆLDIGT mange renoverede og direkte fakes på ebay tror sælger hedder Bretling L (det sidste bare forbogstavet for ikke at hænge ud på nettet men man vil genkende hvis det er fra den sælger) Jeg ved Kurt Brøndum har beskrevet det tit.

De er generelt godt lavet, og det her kan så være en ægte eller en renoveret 24 timers cosmonaut - og uden at ha uret i hånden vil jeg ikke mene vi kan sige det
Vi kan sige det er fra efter 1963 = 1964 og noget frem grundet kransen som ikke længere er beads of rice og de hvide subdials af den standard størrelse der kom i 1964 - -     1965-1969 er gode GÆT

Kedeligt, at ikke kunne sige - helt kosher, for det kan det være, men der er SÅ mange renoverede og ombyggede i omløb (skivemæssigt først og fremmest) at risiko ved de ure er klar. Maskinen er givet venus 178 modificeret til 24 timers visning - selv om der faktisk findes få med valjoux 7736 da der ind imellem var mangel på kolonne 178 - men de skal vist være mærket 809 (som alle andre) med tilføjelsen 36 iflg. Kurt B

Jeg vil tro dygtige vintage urmagere med uret i hånd kan sige mere - type Mølbak, Krognos osv - og ellers kan - Kurt Brøndum som man jo, specielt hvis man bor i København kan google op (bor Frederiksberg kan jeg sige uden at afsløre for meget )

Det kan sagtens være helt ægte - Er det fra Ebay og omtalte BL - så carefull

Mit eget 806 fra 1963 med netop den tidligere beads of rice og først G med hvide subdials, som er lidt større end alle efterfølgende år, siger hallo (fra Kurt Brøndum netop)

  İmage

vh John Hannover
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)