Hjælp til Omega vintage-ure
Personligt kan jeg bedst lide link 2 eller 5, men nu er det jo ikke mig der skal vælge :-)

Flere af dem er fra samme Kristian, så måske skal du lave en aftale med ham og se hvad han har. Så kan du jo se/prøve lidt forskelligt, inden du beslutter dig. Mon ikke også han kan rådgive dig lidt.
Svar
Umiddelbart er jeg mest til nr. 2 eller 4 bedømt på udseende :-)

Det var egentlig mest bare for at høre om der var nogen, der kunne sige noget umiddelbart omkring stand/originalitet osv. på de forskellige ure ud fra billederne og salgsteksterne.

(14-09-2015, 06:16 PM)tg Skrev: Personligt kan jeg bedst lide link 2 eller 5, men nu er det jo ikke mig der skal vælge :-)

Flere af dem er fra samme Kristian, så måske skal du lave en aftale med ham og se hvad han har. Så kan du jo se/prøve lidt forskelligt, inden du beslutter dig. Mon ikke også han kan rådgive dig lidt.
Svar
Nr. 4 er en rigtig klassiker, den kunne jeg selv finde på at købe hvis jeg ikke havde den i forvejen Icon_smil 
P.N.
Svar
Har du et budget eller er det lige meget?
Svar
Det betyder ikke det store, men jeg vil naturligvis helst ikke betale over markedsprisen.

Jeg har tænkt at finde et ur til omkring 4-6.000, men jeg kan sagtens strække mig og betale mere, hvis jeg støder på noget, som jeg mener er det værd. Jeg var tæt på at købe et Aqua Terra til 15.000, men faldt tilbage til tanken om et vintageur. Nu har jeg sat mig meget op på at anskaffe mig et (eller to) vintage fra Omega, fordi jeg synes de forskellige modeller generelt er ekstremt flotte samtidig med, at priserne ikke er vanvittige.

(14-09-2015, 08:25 PM)misiu Skrev: Har du et budget eller er det lige meget?
Svar
Okay. Så tænkte jeg om den her kunne have din interesse?.

http://www.dba.dk/herreur-omega-vintage-...018405650/
Svar
Jeg er ikke sikker på den urkasse er ok, Omega skrev ikke serienumre på bagkassen normalt og slet ikke med 6 cifre. Uret skal åbnes og urkassen kontrolleres om det er en Omega urkasse inden køb.

(15-09-2015, 06:38 AM)misiu Skrev: Okay. Så tænkte jeg om den her kunne have din interesse?.

http://www.dba.dk/herreur-omega-vintage-...018405650/
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Jeg tror den urkasse er ok. Min guld seamaster er også skrevet på bagkassen. Og det blev købet såden fra omega forhandler.
Svar
Omega startede med at bruge serienummer på urværkerne fra 1.000.000 i ca. 1895 og fremad, urkassenumrene er højere end serienumrene på værket og var kun på de helt gamle ure. Så hvis urkassen har et nummer der hedder 235630 kan et ikke være et Omega serie/kasse nummer.
Svar
Her er ihvertfald et billede af mit. 

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)