reparation af rotor (Sellita SW200)
Hej :) - Da jeg efter sammenlægningen af forummerne ikke længere kan få adgang til min gamle konto (uanset hvor mange gange jeg beder om nyt password), så har jeg oprettet en ny konto.

Men til sagen - Min bror er ejer af et Edmond Pole Guardian http://www.edmond-watches.com/pole-guardian/
Et micro urfirma. Uret har et Sellita SW200 urværk.
Desværre var han så uheldig, at tabe uret og dermed har rotoren slåt sig løs İmage
Jeg har forsøgt, at tage et billede men det er ikke så nemt fra den vinkel. Dog kan man godt se hvis man kigger på uret, at rotoren ikke sidder fast i uret længere. Selve rotoren er en smule modificeret med Edmonds eget logo.

Da min bror netop lige er rejst afsted på ferie så har jeg fået til opgave, at undersøge hvad en sådan reparation koster. Min plan var egentlig, at forsøge et par af de urmagere der er her i Aalborg hvor jeg bor, men for at undgå, at de bare slynger et vilkårligt tal ud, vil jeg gerne høre fra jer herinde også Icon_smil
Svar
(14-07-2015, 11:47 AM)msh1 Skrev: Hej :) - Da jeg efter sammenlægningen af forummerne ikke længere kan få adgang til min gamle konto (uanset hvor mange gange jeg beder om nyt password), så har jeg oprettet en ny konto.

Men til sagen - Min bror er ejer af et Edmond Pole Guardian http://www.edmond-watches.com/pole-guardian/
Et micro urfirma. Uret har et Sellita SW200 urværk.
Desværre var han så uheldig, at tabe uret og dermed har rotoren slåt sig løs İmage
Jeg har forsøgt, at tage et billede men det er ikke så nemt fra den vinkel. Dog kan man godt se hvis man kigger på uret, at rotoren ikke sidder fast i uret længere. Selve rotoren er en smule modificeret med Edmonds eget logo.

Da min bror netop lige er rejst afsted på ferie så har jeg fået til opgave, at undersøge hvad en sådan reparation koster. Min plan var egentlig, at forsøge et par af de urmagere der er her i Aalborg hvor jeg bor, men for at undgå, at de bare slynger et vilkårligt tal ud, vil jeg gerne høre fra jer herinde også  Icon_smil

Rotoren i SW200 er opbygget på samme måde som mange ETA værker. Det mest sandsynlige er at pos. 51497 som er skruen der fastholder rotoren ganske enkelt har løsnet sig eller at kugleleje pos. 1497 ikke mere sidder rigtigt i rotoren. Send mig en P.M. hvis du ønsker yderligere.
P.N.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)