Hvilket ur skal jeg vælge (max 3000 kr)
#1
Hejsa med jer.
Jeg er helt ny herinde, og jeg har ikke særlig meget forstand på ure. Jeg håber derfor, I vil tage godt imod mig.

Jeg skal ud og købe mit første ur. I den forbindelse er jeg meget i tvivl.

Hvor får man mest for pengene, hvis man har et sparsomt budget på omkring 3000 kr?
Jeg har kigget på Seiko skx007.

På forhånd tak.

Mvh,
Manson

Om uret er nyt eller gammelt er ikke så væsentligt.
Svar
#2
Tak fordi I kigger forbi, men har I ikke noget input? :)
Svar
#3
Dit forslag til Seiko 007 er et rigtigt godt valg til prisen.
Hvis du vil have er schweizer ur kan jeg anbefale Certina, selvom 3000 nok lige er i underkanten til en mekanisk ur derfra.
Venlig hilsen
Niels B. Henriksen
Svar
#4
(07-07-2015, 08:06 AM)Nbhe Skrev: Dit forslag til Seiko 007 er et rigtigt godt valg til prisen.
Hvis du vil have er schweizer ur kan jeg anbefale Certina, selvom 3000 nok lige er i underkanten til en mekanisk ur derfra.

Det er jo ikke sikkert, at det behøver at være et mekanisk ur - det har han i hvert fald ikke skrevet noget om  Icon_smil

Og det åbner jo op for lidt flere muligheder.

Men måske ville det være en start, at fortælle os lidt mere om, hvilken stil og hvilken type ure, du er ude efter - er det dress, er det dykker, er det outdoor, er det chronograf, er det sportsure osv. osv. osv. ?

Du har givet Seiko skx007 som et eksempel, hvilket er det dykkerur - og som Nbhe skriver ovenfor, så er det et rigtigt godt valg, idet det giver god kvalitet til prisen, men det er ikke det eneste ur som Seiko laver indenfor prisrammen.

Seiko, Citizen, Certina, Eterna osv. er gode bud på firmaer, der laver god kvalitet indenfor dit budget.

Ellers prøv at kigge hos de gode brugturs handlere vi har i DK, idet det er med ure ligesom med biler - hvis man køber brugt, så får man mere for sine penge, selvom uret ser ud som nyt.

Et godt bud i din prisramme er at kigge hos www.CT-watches.dk, som drives af Claus Tukjær, der også er bruger herinde og som vil behandle dig ordentligt.

Velkommen til herinde, iøvrigt !! Håber du får god hjælp til at finde dit ur og at du får glæde ved at læse med og deltage med tråde og posts herinde. Vi vil meget gerne se billeder, når du engang har fundet dit ur Icon_Up
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Hej Manson og velkommen til!

Grunden til "tavsheden" skal nok findes i tidspunket på året (sommerferie!), men nu ser det ud til at der kommer nogle bud!

Som Peter ("pbr") skriver skal du som udgangspunkt først finde ud af hvilken type ur du vil have (auto, manual, quartz), design (dress, diver..) og også om det skal være nyt eller godt må være brugt!

Seiko er et rigtig godt bud - og de giver god "value for the money"!

Prøv evt. at kigge her:

http://www.vintage-ure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=297

Held & lykke med jagten!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#6
Hej med jer.
Mange tak for jeres brugbare svar :)

Det er nok et dykker-ur, jeg er på udkig efter. Et ur som Seiko skx007.
Om uret skal være med batteri eller mekanisk, har jeg slet ikke forstand på :)
Jeg havde den overbevisning at mekaninske ure var det bedste. Derfor kiggede jeg på skx007.
Men jeg kan sagtens tage fejl.

Måske skal jeg bare vælge Seiko skx007. Dog synes jeg selve lænke er grim. Uret er meget pænere med en oyster lænke, synes jeg. Men jeg kan selvfølgelig bare skifte lænken :)

Kan I anbefale nogle gode steder på nettet, hvor man kan købe remme og lænker til blandt andet skx007?


På forhånd tak.

Er det ikke begrænset hvilke lækre, brugte ure man kan få for 2.000 kr som et nyt Seiko skx007 koster?
Svar
#7
Hvad siger I til dette ur:

http://www.urkompagniet.dk/certina-ds-ac...-gent.html
Svar
#8
Flot og enkelt ur fra et godt mærke til en rimelig pris - jeg har ikke noget at udsætte på det ! Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#9
(07-07-2015, 05:29 PM)pbr Skrev: Flot og enkelt ur fra et godt mærke til en rimelig pris - jeg har ikke noget at udsætte på det !  Icon_smil

Cool :)
Men jeg får reelt mere for pengene, hvis jeg vælger Seiko skx007?
Svar
#10
I begge ure får du kvalitet og "value for money" - om kan man lide det ene fremfor det andet, beror selvfølgelig også på ens individuelle smag.

Personligt ville jeg nok foretrække Certina´en, idet jeg fornemmer, at den er lige den tand bedre forarbejdet i kasse, skive osv. og også med det mere moderne design. Men den er jo så også lige en lille smule dyrere.

Det er begge gode ure !

Har du overvejet at finde en brugt Seiko Sumo, ref. SBDC001 - det er nok dét ur, hvor du får mest for pengene overhovedet. Det kan købes nyt for omkr. 3.500-3.700 incl. told osv. - men hvis du kan finde et brugt, så burde du kunne finde det indenfor dit budget.

Et Sumo, som kommer fra Seiko´s Prospex serie, ville slå begge de førnævnte ure med flere længder på kvalitet, finish, design osv !

Her er et billede af mit, der er med blå skive (de fås også i sort og orange), men er modificeret med en Pepsi lynette.


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)