Marklund Skrev:så får denne her type spørgsmål altid mine tænder til at løbet vand - og mine tanker til at løbe hurtigt - man kommer jo til at sidde og drømme om det skidt.
Ja, og det er jo egentlig altid det fede ved at gå og gruble over det næste urkøb ............. jagten, tankeprocessen og at glæde sig til, at kunne føre det ud i livet !!
Portuguese er stadig et rigtig godt bud - men Chopard L.U.C. som blev nævnt i et af de første indlæg, kan jeg heller ikke rigtig få ud af hovedet, selvom den måske bliver svær at skubbe videre i DK, hvis det skulle blive aktuelt !!
Men jeg er slet ikke færdig endnu
Panerai, har altid fascineret mig - men når jeg så skulle til at trykke på aftrækkeren, så har jeg altid endt med at bestemme mig for et andet ur !! Ved ikke lige hvorfor !!
I denne omgang vil jeg dog godt lidt væk fra sportsurene og over i det lidt mere dress-agtige. Og jeg har en eller anden sjov idé om, at sportsure er med mørk (sort) skive, mens dressure er med lys skive !! Absolut ulogisk, når man ser på alle de flotte sportsure med lyse skiver og flotte dressure med mørke skiver, der findes derude ............. er der andre, der også har det som jeg ??
Og flere forslag til mine overvejelser er velkomne !!
De ure, jeg indtil videre har på min liste er følgende (ikke i prioriteret orden):
IWC Portuguese Chrono
Chopard L.U.C.
AP 15300 med lys skive (bliver så godt nok stålmodellen pga. prisen)
Omega Seamaster Vintage Chrono med cal. 321
Rolex DayDate eller DateJust på rem, gerne vintage
Eller måske en Rolex Daytona, selvom jeg næsten synes, at de efterhånden er for almindelige !
Men da jeg efterhånden er nået til erkendelsen af, at de ure der virkelig kan fascinere mig næsten altid er vintage, så kunne det også være en mulighed at finde en mint Omega Constellation i massiv 18K rødguld og så have penge til overs til endnu et sportsur - f.eks. at få en Seamaster 2254.50.00 igen !!