Info søges - Omega Geneve Dynamic
Hej alle,

min svigerfar viste mig i dag et ur som han havde fået i forbindelse med eksamen (mener det var maskinmester). Han vidste stort set intet om uret, udover at det i sin tid var en gave fra A. P. Møller Mærsk. Uret går ikke (jeg formoder det mangler nyt batteri - det er vel quartz?!?!?). Jeg sagde til sivgerfar at jeg vidste lige hvor man skulle søge, hvis man vil have flere informationer om et ældre Omega - så betragt det bare som en test af urforum's viden Icon_smil

Så meget information om uret som muligt ønskes. På forhånd mange tak!

Billeder af uret: klik for at se større billeder.

İmage
İmage
İmage
İmage
Morten Østergaard Koch
Omega Planet Ocean XL
Panerai PAM292
İmage
Svar
Link: Omega Géneve Dynamic - Innovation in watch design
Mvh Kim 
Svar
avantismo Skrev:Link: Omega Géneve Dynamic - Innovation in watch design
Jeg var i gang med at skrive en lang og omstændelig udredning; men det bliver ikke bedre end Kim's anvisning. Flot! +1 Icon_e_biggrin
Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Det er ikke et quarts ur... Det fremgår temmelig klart af, at der står automatic på uret... At det ikke går kan skyldes at det har ligget stille i lang tid... Det er et ur med såkaldt selvoptræk der selvfølgelig ikke behøver batteri... Det kan også tænkes at det trænger til at blive renset...

Mik
Svar
mikkell Skrev:Det er ikke et quarts ur... Det fremgår temmelig klart af, at der står automatic på uret... At det ikke går kan skyldes at det har ligget stille i lang tid... Det er et ur med såkaldt selvoptræk der selvfølgelig ikke behøver batteri... Det kan også tænkes at det trænger til at blive renset...

Mik
Icon_redface Icon_redface
Morten Østergaard Koch
Omega Planet Ocean XL
Panerai PAM292
İmage
Svar
Tak for link - spændende læsning. Er der nogen der kan hjælpe med at identificere ref. nummer. Uret er jo automatisk ( Icon_redface ), er gold plated og har date funktion hvilket begrænser mulighederne lidt.
Morten Østergaard Koch
Omega Planet Ocean XL
Panerai PAM292
İmage
Svar
Lidt info som jeg mener at jeg har læst et sted.

Det var en af omegas største succeser over en million ure solgt.

En sjov historie er at uret blev anvendt som ur på det svejsiske TV, så man så sådan et ur når man skal se klokken,
og det gjorde det jo meget kendt.

Jens

Ps: På Mærsk får man et ur når man har jubilæum. Men måske tidligere man fik et ved eksamen. Man væler selv, og som urnørd bliver jeg ofte spurgt hvad men skal købe for eksempelvis 5000. Man må gerne betale lidt selv hvis eksempelvis vil have et Patek, som en vis herre går med.
Rolex Cosmograph Daytona, rolesor
Omega Speedmaster, Racing
Omega Quatz Seamaster multifunction (g/s)
IWC Ocean 2000
IWC guld lommeur (arv)
Breitling Chrono Jetstream
Breitling Navitimer World (blå)
L&V guld lommeur (arv)
Patek Phillip Nautilus (g/s)

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)