Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Faktisk er jeg jo slet ikke i tvivl om hvad jeg selv ville vælge.
Det ville helt afgjort blive en Omega Seamaster med cal 321 i 14 karat guld - og gerne med kasse og papirer hvis det skal koste op mod 50K
Men de starter omkring 25 K og op afh af stand, sjældenhed, kasse, papirer osv.
Noget i stil med denne.
Det er svært at sætte sig i din situation men IWC Portoguse eller AP RO ville jeg nok vælge hvis ikke det skulle være Omega, men så bliver der ikke meget guld i det.
vh Baun
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
Baun Skrev:Faktisk er jeg jo slet ikke i tvivl om hvad jeg selv ville vælge.
Det ville helt afgjort blive en Omega Seamaster med cal 321 i 14 karat guld - og gerne med kasse og papirer hvis det skal koste op mod 50K
Noget i stil med denne.

OUCH !!! .................. den ramte lige i hjertekulen, den Seamaster !!! Den er vildt flot !!
Nu bliver jeg nødt til for alvor at tage vintage med i mine betragtninger alligevel !!!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Baun Skrev:Faktisk er jeg jo slet ikke i tvivl om hvad jeg selv ville vælge.
Noget i stil med denne.

vh Baun
Det er faktisk billigt i forhold til andre kolonnehjuls kronografer med 3 subdials - fra mærkevare producenter. Der får man dem ikke under 25 k i mærker i Omegas klasse - og så i 14 K - 25.000 må være et godt køb synes jeg, og et smukt ur
vh
•
Svar: 537
Tråde: 34
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Royal Oak 15300 er selvfølgelig et rigtigt godt bud, men personligt er jeg ikke så vild med glasbagkasse på en model som AP selv kalder Sportswatch. Men når den nu er der, er det ikke det værste værk at kigge på;)
Willys bud er et befriende friskt og GODT bud, men af en eller anden uforståelig grund, så er Chopard ikke så store i DK. Så klokken ville nok ikke være så nem at afsætte igen. Fantastisk guilloche skive, men jeg synes at farvekontrasten mellem lys og blå er lige en tand for kraftig. Ellers en fin detalje, når nu man vælger at "overdimensionere" urkassen efter dagens standard, at kronen rykkes nedad, så den ikke "gnaver". Uret er jo betragteligt større end en submariner, og så endda uden krans. Jeg tror at det vil komme bag på dig, hvor stor skiven egentlig synes irl (jeg vil anbefale at du prøver dette ur på håndleddet inden du binder dig an). En anden uundgåelig detalje med så stor skive og datovisning, og som jeg personligt synes er noget øjebæ, er at datoåbningen klumper ind mod midten:(
Ellers et suverænt lækkert kal.1.96 værk!! kal.96 familien findes i flere varianter med kal.1.96 som det bedst finisherede med bl.a. geneva-stempel og svanehalsfinregulering. Andre varianter er 3.96 (næsten lige så flot), 4.96 som er lidt af en spareudgave og findes i deres divers, samt det tonnauformede 6.96.
I følgende link kan du se et ref.16/2267 i 18k hvidguld, som står annonceret til 48000 kr. Det er med det tonnauformede kal.6.96. (tilbage i art deco perioden, var det noget helt specielt og ekslusivt at kunne fremstille et formværk, som p.g.a. dets form kun kunne bruges i helt specifikke modeller. I dag ses det næsten ikke mere, og gør det naturligvis ikke mindre ekslusivt), med sine 37x41 mm er det fremdeles en moderne størrelse og langt mere harmonsik i sit udtryk imo. Datoaperturen er fornuftigt placeret og bemærk hvordan markørerne underbygger tonnauformen. Et gudesmukt ur!!
chopard ref.16/2267:
[url]"http://www.chrono24.dk/chopard/luc-696-tonneau-witgoud--id1508741.htm?id=1508741&picnum=2&tab=details" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.dk/chopard/luc-696- ... ab=details[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
•
Svar: 135
Tråde: 27
Jeg vil også anbefale dig at skifte den Garmin FR 405 ud med FR 610
•
Svar: 1,025
Tråde: 70
Chopard L.U.C. Twist i 18k hvidguld, det er en ultra svær sag et komme af med igen hvis du vil bytte/sælge senere, bliver også nævnt her i tråden. Du kan være heldig og remme en som gerne vil have uret med det samme, du kan også brænde inde med uret et år.
MEN hvis det lige falder i din smag, så er det jo et rigtig godt bud, bare du ved at det kan være svært at komme af med igen. Langt de fleste som køber ure i dag, tænker utroligt meget over nævnte "problem", men hatten af for dem som er fløjteenden ligeglad om de mister 10K-15K på 2 dage hvis uret ikke lige falder i smagen.
•
Micki Jensen Skrev:Chopard L.U.C. Twist i 18k hvidguld, det er en ultra svær sag et komme af med igen hvis du vil bytte/sælge senere, bliver også nævnt her i tråden. Du kan være heldig og remme en som gerne vil have uret med det samme, du kan også brænde inde med uret et år.
Det tror jeg, at du kan have ret i, Micki - og det er selvfølgelig et aspekt, der bør tages i betragtning. Det er et fantastisk flot ur og kvaliteten er i top, men hvis det skal koste en større afskrivning at prøve at have det på håndleddet, så er det knapt så attraktivt.
Så tror jeg trods alt, at en IWC Portuguese eller et Rolex er nemmere, at sælge igen, hvis behovet opstår.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
/Peter
•
Svar: 106
Tråde: 6
Hej,
Hvad med et Zenith EP med månefase? ( lidt inspireret af aftens fuldmåne) Jeg har ikke billeder men der er eksempler ved google af "zenith moonphase"
Mvh Jens
Ps: og samme ur vil sikkert kunne bekræfte hvad nettet siger, nemlig at fuldmåne først er i morgen aften, d. 7.2...
•
Jens Skrev:Hej,
Hvad med et Zenith EP med månefase? ( lidt inspireret af aftens fuldmåne) Jeg har ikke billeder men der er eksempler ved google af "zenith moonphase"
Mvh Jens
Helt bestemt et flot ur - månefase har dog aldrig helt sagt mig det store !
El Primero værket - er det det samme eller en videreudvikling af det El Primero værk, der f.eks. lå i tidlige Daytonas etc ?
/Peter
•
|