Svar: 886
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Så vil jeg byde ind med et helt andet ur end de gængse; Dornblüth 99.1
Et enkelt, men meget smukt ur IMHO. Et ur med en god historie om et lille urmagerværksted på 5 personer som laver maks. 150 ure af hver model om året. Meget håndarbejdet, bygget på et ebauche, men modificeret 30-75%. God størrelse; 42 mm. Kvalitet, smukt urværk og til en ganske fornuftig pris. God karma.
•
Svar: 193
Tråde: 8
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
MichaelSC Skrev:Så vil jeg byde ind med et helt andet ur end de gængse; Dornblüth 99.1
Et enkelt, men meget smukt ur IMHO. Et ur med en god historie om et lille urmagerværksted på 5 personer som laver maks. 150 ure af hver model om året. Meget håndarbejdet, bygget på et ebauche, men modificeret 30-75%. God størrelse; 42 mm. Kvalitet, smukt urværk og til en ganske fornuftig pris. God karma. 

Et super flot ur du der har.
Jeg var meget tæt på at bestille søsteren, den med sølv skive, men valgte et Schauer istedet. Lige netop 99.1 med den store sekundviser er IMO bedst.
•
Svar: 777
Tråde: 45
Herligt ur MichaelSC.
Gode oplevelser og glæde er uvurderlige og fås i alle prisklasser. Lad os i Jespers ånd se nogle flere ure, uden at skulle retfærdiggøre ejerskabet med høj gensalgsværdi, holdbarhed o.s.v.
JK
•
Sprinter Skrev:MichaelSC Skrev:Så vil jeg byde ind med et helt andet ur end de gængse; Dornblüth 99.1

Et super flot ur du der har.
Jeg var meget tæt på at bestille søsteren, den med sølv skive, men valgte et Schauer istedet. Lige netop 99.1 med den store sekundviser er IMO bedst.
Tak for positiv respons.
Ja, med glasblæst sølvskive - rigtig flot, egentlig også min egen favorit, men dette ur blev til salg her i DK og så slog jeg til efter et års overvejelser.
En anden fordel ved Dornblüth er muligheden for customization, at du kan kan få indflydelse skive, tal, visere, det er der ikke så mange andre ur-producenter som tilbyder. Ulempen er ventetiden - ca. 8 måneder.
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
Mads Gjødesen Skrev:Skulle man 100 % gå efter hvilke ure der objektivt gav mest ur for pengene ville ingen jo købe noget til over 2-3.000 kr. Det ville da blive slemt kedeligt Jeg er godt klar over at Rolex, AP, PP, og andet i den lidt dyrere ende ikke giver top value for money, men jeg vil gerne betale for flot håndværk og god historie. Iøvrigt er det også det billigste på den lange bane. Jeg hentede et "plain" Rolex Sub 14060 (den uden dato) i går hos en kunde. Uret var købt hos dansk forhandler i 2009 til 27.000 kr. Kvitteringen fik jeg med. Dette ur lister jeg til salg for ca. 31-32.000 kr. brugt. Uden at afsløre hvad jeg gav, kan jeg oplyse at sælger var ganske godt tilfreds med at han valgte et Rolex dengang i 2009, i stedet for et Maurice Lacroix, Omega, TH, ect. som han også kunne have købt Havde han købt et brugt 14060 dengang for ca. 20 k, havde han tjent en god skilling, men nu endte han så med at have haft stort set gratis nyt Rolex ur i 2 år Det er sgu da ikke så dumt...
/Mads
Damm.... Jeg får flashback fra sidste år hvor jeg først købte et 14060M (M-serie) fra 2009 til en god pris og derefter blev så fristet af et Rolex 5513 (og ikke havde penge til begge ure), at jeg byttede mit 14060M tilbage for den Rolex 5513. Jeg vidste at jeg havde en lille guldklump i den 14060M hvis jeg havde beholdt den, men havde som sagt desværre ikke penge til begge ure på det tidspunkt og måtte bare have den 5513. Den 14060M var vist købt ny til 28 K fra DK forhandler og jeg købte den til noget under det og byttede den tilbage til næsten det samme som jeg gav for den.
Så her var min passion for den 5513 større end den potentielle økonomiske gevinst jeg godt var klar over jeg ville kunne få hvis jeg beholdt min 14060M, og solgte det senere.
Jeg er nu stadig meget glad for min 5513 og nogen gange må man bare slå til når man bliver lun på et ur
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Dornblüth må ha mange modeller hvis de har 5 personer der laver max 150 af hver model per år og skal holde den pris
Omkostninger ved virksomhed med 5 ansatte - maskiner, lokaler og materialer inkl eabuche . ikke under under 10 mio, med ledelse - og det er lavt sat, men flot ur - ingen tvivl
vh
•
Hej Hannover
Nej, de har ikke så mange modeller endda; 8 incl. deres limited editions. Måske jeg husker forkert med 150 stk. af hver model, det vil jeg ikke udelukke, men de sender kun ganske lille stk. antal ud om året. Hmm, omkostninger, uden tvivl, men slet ikke i samme kategori som man er vant til.
Spændende firma syntes jeg, her er et link fra sidste år, som detaljeret beskriver virksomheden og dens meget primitive maskinpark.
[url]"http://revo-online.com/forums/main/read.php?2,11195,11244" onclick="window.open(this.href);return false;">http://revo-online.com/forums/main/read ... 1195,11244[/url]"
Link til Dornblüths hjemmeside:
[url]"http://www.dornblueth.com/flash.php?p=home&lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dornblueth.com/flash.php?p=home&lang=en[/url]"
De har stor succes og der er meget lang ventetid på deres ure. Sidst jeg forhørte mig var det 8 måneder.
...dykkede lige ned i emnet og fik bekræftet at det var 100-150 ure om året - ialt!
kan læses om via dette link:
[url]"http://dornbluth.clubdiscussion.net/spa/tee530" onclick="window.open(this.href);return false;">http://dornbluth.clubdiscussion.net/spa/tee530[/url]"
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej watchfreak2003
Jeg er 100% enig med dig, Rolex giver meget mere for pengene end eksempelvis Panerai, men jeg samler dog på begge mærker, hos Rolex får du inhouse værk, og stort alt på et Rolex er lavet inhouse, det er meget sjældent, medmindre at vi taler PP, for gav de mærker ikke noget for pengene gik vi allesammen rundt med Seiko og Certina.
MVH Peter
•
|