AP 15300
Hej

Jeg har i længere tid kikket langt efter en AP 15300 med hvid skive.
Og efter jeg har solgt et ur fra samlingen er jeg nu kommet et skridt nærmere målet. Nu er jeg bosat i en del af Danmark hvor urbutikkerne ikke ligefrem bugner af AP modeller og jeg kommer ikke i nærheden af en AP forhandler inden for en overskuelig fremtid.

Det lyder måske som en tvivlsom metode til at anskaffe sig et billigt ur, men er der en venlig sjæl i det nordlige/østlige jylland som vil være frisk med kort demonstration?
Jeg har tidligere mødtes med en herfra forumet (hej MortenKN) for at se et Linde Werdelin 3 Timer og det endte med et nyt ur.

Ellers vil jeg meget gerne se jeres billeder af dette ur, især hvis de godt brugte så jeg kan få en ide om hvordan de ældes.

På forhånd tak
Henrik
Svar
Hej Henrik.
Fedt ur du har kig på!!
Det mest udsatte sted på uret er kransen:
1) Kig på den børstede vandrette flade. Er den fuld af hairlines/ridser?
2) Kanten mellem den børstede flade og den polerede. Den står helt skarp når ny. Med tiden bliver den afrundet og/eller får hakker.
Ovenstående kan også overføres til de andre kanter på uret.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej Henrik

Har du solgt Linde? eller skal der bare tilføjes til samlingen?

Har selv kigget lidt på 15300 inde ved Klarlund. Sammenlignede den med en ROO og syntes måske at 15300 er en tand for klein, hvor ROO næsten er for stor. Ellers kast et blik på Diveren - Den må næsten ligge et sted imellem.

mvh
morten
Svar
Jeg kan hverken bidrage med billeder eller et ur du kan prøve irl.
Men alligevel vil jeg lige kommentere Icon_e_wink

15300 er et ur, som er helt perfekt IMHO. (jeg ville dog vælge det med blå skive)
Ingen tvivl om at et AP 15300 er et fantastisk ur som JEG vil misunde dig, når du får det købt Icon_e_biggrin
Ja, det er ikke det største ur, men det er bare et super harmonisk ur IMHO.
Jeg har prøvet ROO og hvis jeg skal have AP igen, bliver det RO eller ROC.

M.h.t. hvordan uret vil se ud med tiden, så er der ingen tvivl om at der vil kommer ridser i lünnetten.
Men sådan er det sgu med alle ure (når jeg har dem) så køb uret og NYD det Icon_e_biggrin

Held og lykke med jagten.
Svar
Her er et billede af mit eksemplar. Det er ganske vist ikke særlig slidt Icon_smil Det er et dejligt ur, som jeg kun kan anbefale. Det er efter min mening ikke mere sart end andre ure.
JK
İmage
Svar
MortenKN Skrev:Hej Henrik

Har du solgt Linde? eller skal der bare tilføjes til samlingen?

Har selv kigget lidt på 15300 inde ved Klarlund. Sammenlignede den med en ROO og syntes måske at 15300 er en tand for klein, hvor ROO næsten er for stor. Ellers kast et blik på Diveren - Den må næsten ligge et sted imellem.

mvh
morten

Hej Morten

Efter at ha' set dit ur endte med at købe en ny 3 Timer som bliver flittigt brugt. Overvejer at anskaffe en Hard Black I/II, men har fundet et til en fornuftigt pris.

AP Diveren er lækker, desværre passer den ikke helt på min spinkle arm. Måske er det LW's lave profil som passer mig bedst.

mvh
Henrik
Svar
JK Skrev:Her er et billede af mit eksemplar. Det er ganske vist ikke særlig slidt Icon_smil Det er et dejligt ur, som jeg kun kan anbefale. Det er efter min mening ikke mere sart end andre ure.
JK
İmage

Lækkert ur, præsis den model som står højest på ønskeseddelen. Bare der snart var en eller anden form for højtid hvor man traditionelt giver gaver Icon_smil

Hvordan er lumen på uret?

mvh
Henrik
Svar
Henrik Husted Skrev:Hvordan er lumen på uret?
Det har jeg egentlig aldrig spekuleret over. Jeg vil beskrive det som værende OK. Jeg kan godt se sådan cirka hvad klokken er, men det er ikke et "lysorgie". Som du kan forstå, er det ikke noget, jeg går meget op i ved mine ure Icon_smil
JK
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)