Hjælp
Hej er ret ny i ur verden. købte mit første Omega seamaster 300 for 5 år siden. Nu har jeg arvet en gammel urmager. hvor jeg har fundet del gamle ure. Nu er jeg igang med få nogle af dem sat i stand. Problemet er jeg bor på Bornholm, Her er der ikke så mange urmager, der gør sig vintage ur. Jeg lidt lommeure, Waltham, Norton, mido, Levrette, Hamilton & mange andre. Et stopur fra Lemnia. Nogel vintages armbånds ure, Rado, Zenith,Certina,Pierce,Omega Seamaster.
Omega seamaster Cal.565 er lige blevet lige blevet sat istand.
Men hvem går man til, Er er nogle som er super, til rep at vintage ure, Hvor bliver man ikke snydt. Icon_e_smile
Jeg har også del urmager værktøj, som jeg ikke helt ved hvad bliver brugt til.
Håber i kan hjælpe

ks.
Svar
Det oplagte svar vil være Krognos eller Møjbak i København. De snyder dig ikke. De fortæller hvad der er værd at reparerer og hvad du ikke nogen sinde tjener ind igen - og hvad du evt skal sælge - gennem dem eller her inde f.eks uden at snyde dig.
Dit problem vil være, at det kan tage lidt tid, hvis du vil ha en ok pris, for med mange ure, så ligger de lidt og venter på et hul, eller puttes ind
Lyder da absolut spændende - nogle ville sig spændende nok til at et par billeder var sjovt at få?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Så kommer der lidt fotos, de er taget med mobil, så ikke de bedste.
De har nok ikke den store værdi. Har heller ikke nogle plan om at sælge. så skulle det da, lige være fordi der kom et godt tilbud/byt Icon_e_biggrin
min plan var at sætte dem i stand, lidt efter lidt.
Hvis der er nogle, som ved lidt om disse ur. ville det være en stor hjælp.

ks
Svar
lige lidt flere fotos

ks
Svar
Lommeurene har ikke salgsværdi af betydning - øverste er fra ca 1920 og ikke noget højkvalitetsværk - storp uret ser ganske sjovt ud, men stop ure er der ikke træk i salgsmæssigt og ofte er værkerne ikke sjove - så følger en seamaster fra Omega som andre kan kommentere bedre, men den vil ha en værdi - lad mig skyde fra hoften 2- 2.500 kr hvis den virker max - og så nogle som billedmæssigt ikke lige har fået mig til at analysere, men det virker som standard ure uden nogen egentlig salgsværdi
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Den ældste kendte Norton er fra 1640-1700 og den yngste er fra 1826-39
skal der siges mere om uret skal jeg have nogle meget gode og skarpe billeder hvor jeg kan se detaljer af værket, så kan det måske være at jeg kan komme nærmere en tid. Ud fra det billede du har her kan jeg ikke komme nærmere, andet end at det er et kendt navn og jeg har selv en skive med samme grafik, så muligvis fra samme hånd.
Få uret lukket op, og lad os se om det er et spindelur eller et cylinder, det vil hjælpe meget med hvilken tid det er fra.
Man kan ikke altid se det ud fra kassens facon, i så tilfælde kunne det være et sent spindelur, men, men, men de findes også som cylinder så er vi omkring start af 1800-tallet.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)