Svar: 12
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej.
Mit "pricista PRS-50" rasler, efter min søn måske har haft fat i det.
Har ik gået med det i et stk. tid, hvorefter jeg kan konstatere at uret er gået istå og rasler.
Nogle gode råd? :S
•
Svar: 340
Tråde: 8
Tjaa... jeg tænker straks på urmageren......
At du ikke har gået med uret i vil på et tidspunkt få det til at gå i stå af sig selv og rotoren kan godt give en raslende lyd, men jeg antager, at du har tjekket dette
Hilsen Peter
•
Det vidste jeg godt nok ikke, så er det måske derfor, det lyder ikke smadret, kun som om en fjedder der er "slap"
Må hellere tage det til urmageren og få et godt råd.
Venlig hilsen
•
Send det over til Eddie.
Evt. skriv til ham først: <!-- e --><a href="mailto:eddie@timefactors.com">eddie@timefactors.com</a><!-- e -->
•
Det lyder alvorligt, ligefrem at skulle sende det til reparation
Håber da ik det er så slemt. Eller?
•
Svar: 340
Tråde: 8
Nu ved jeg selvfølgelig ikke helt, hvordan en raslen lyder i dine ører, men dit ur er mekanisk ur af den automatiske type, hvorfor den har en rotor, der trækker uret op ved bevægelse. Når roteren roterer, kan den godt "rasle" og værket i uret (et ETA-2824) har ca. 40 timers gangreserve, så måske er uret slet ikke i stykker??

Hvis det er gået i stykker, så er det IMHO overkill at sende det til England.... med mindre det selvfølgelig laves på garantien. Et ETA-2824-værk er totalt standard og kan så vidt jeg er orienteret serviceres af de fleste urmagere. Hvis du bor i Københavnsområdet, kan du tage det til Krognos på Frederiksberg eller Bo Mølbak på Østerbro. De vil sandsynlig vis hurtigt kunne se, om uret er ødelagt... i hvert fald, hvis der er noget knækket eller lignende.
Prøv at trække uret op eller sving det rundt en 10-20 gange for at få energi i fjederen og så gå med det normalt i et par dage bagefter. Hvis det ikke kan holde de nærheden af 40 timer eller taber/vinder meget i tid (flere minutter dagligt), så er der nok noget galt. Ellers er det du oplever nok blot et udtryk for urets mekaniske natur
/Peter
•
Tak for rådet! Det vil jeg prøve. Så må jeg se om et par dage.
Mange tak
Venlig hilsen
•
Hej igen.
Mit ur taber en time dagligt, så er er helt håbløst.
Jeg sætter det til salg her på siden, så en anden kan få fornøjelse af det.
Hvad mon man kan tage for uret? Det koster 395£ nyt, det er pænt og ingen ridser på glasset, men som sagt er den gal med værket!
Mvh.
Rune
•
250kr, wow det gør mig glad at høre, troede det var sket med klokken.
Pyhh! Nogen der kan anbefale en urmager, evt. i trekant området?
Mvh.
•
Svar: 852
Tråde: 124
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 32
Zard Skrev:250kr, wow det gør mig glad at høre, troede det var sket med klokken.
Pyhh! Nogen der kan anbefale en urmager, evt. i trekant området?
Mvh.
Du skal nok få et tilbud og 250,- er nok bare watchfreak's humor at du er udsat for!
Mvh. Jon Nielsen
•