Rimelig pris for Certina
Hej Urelskere,

Jeg står til at skulle købe et Certina DS Podium med læderrem og ETA 7750
Standen er god og uret er 4 år gammel, der følger kasse og certifikat med,
Kvitteringen haves desværre ikke.

Uret er blevet brugt i rotation med et par andre ure.

Uret står til 3500 på DBA og sælger er ikke villig til at rykke sig i pris.

Jeg har forelsket mig i det, men har ingen ide overhovedet om
prisen er rimelig

Håber i vil svare hurtigt da jeg har sendt min far ud for at se på det i aften pga. en ret stor geografisk afstand mellem uret og jeg. Han har desværre heller ikke forstand på priser, men sætter også som jeg pris på en godt ur.

Er prisen rimelig?

Mvh Michael Svendsen
Svar
Velkommen til forum, Michael Icon_e_wink

Normalt ville jeg sige, at et ur er det værd, som en køber og sælger kan blive enige om Icon_e_wink Icon_e_smile

Pris er dermed en subjektiv ting, og er du tilfreds med prisen ifht hvad du får for dine penge, så er det da bare med at slå til Icon_e_smile

En ny Certina DS Podium Automatic Chrono på læderrem koster 8000 DKK i Sverige - så har du da det at sammenligne med.

Jeg er dog Certina vidende på nogen måde, og ved dermed ikke, hvad urene normalt handles til Icon_exclaim Men i et overordnet perspektiv, i fald uret er i mekanisk og optisk god stand, så er det da et rigtig godt køb, hvis du kan få en automatisk ETA 7750 chrono for 3500 DKK Icon_cool Bemærk, at uret "kun" er 40mm i diameter Icon_e_wink

God vind med projektet Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Hvis det er en rem-udgave så har vejledende pris for 4 år siden formentlig været 7600, idag er den 8300.
Lænke udgaven koster lidt mere.

Jeg har haft en brun udgave (brun skive og brun rem) - super meget ur for pengene. Jeg var rigtig glad for den, solgte den og har siden købt en anden. Selvom Joepete antyder at det er et 'tøse' ur fordi det kun er 40mm, så syner det ganske meget og for undertegnede, der skal uret ikke være større førend det bliver direkte klodset at gå med. Du kan sagtens købe nye remme hvis den gamle er slidt.

Hvis uret er i god stand er prisen fin, omvendt har den været brugt til at slå søm i med, så er prisen for høj.

/Tommy
Svar
Hej

Jeg er helt enig med JoePete, 3500 for en chrono med 7750 urværk kan ikke gå helt galt.
Jeg kiggede meget på netop denne model for et par måneder siden, of havde også konstateret at brugt prisniveauet var på omkring de 3500 hundrede. Modellen er rigtigt flot med den brune urskive.
Jeg endte dog på en DS Podium aut i 42 mm istedet, og er glad for den. Synes f.eks. at skiven er pænere forarbejdet end min TH Carrera chrono, så synes man får meget ur for pengene.

Held og lykke med købet.

Hilsen Chris
Svar
bakker op - er det i pæn stand - som du skriver brugt i rotation - så er 3.5 helt OK, bare kør på når du nu er lidt forelsket i det
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tusind tak for alle jeres indput.

Jeg fik det med posten i morges har har
gået med det hele dagen, er sindssyg glad for det!

God weekend til jer alle Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)