Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
46 k og noget ur der ikke taber i værdi. Det får vel de fleste pile til at pege på Rolex. Gerne et brugt i pæn stand med alle papirer. Der er ret mange forskellige at vælge mellem, se her på vintageure hvad der findes, der vil generelt kun være ærlige ure og sælgere.
Brugt - fordi de så har taget kantstensafskrivning og fordi der findes modeller som de fleste mener har stigningspotentiale. Nye Rolex vil nu formentlig heller ikke tabe noget stort, og nogen synes jo nye ure er det enste rigtige, og i alle fald er et nyt Rolex - eller Omega nok noget sikrere mod store tab end et Maurice Lacroix som givet fra nyt vil tage ganske meget - i virkeligheden i lighed med de fleste andre mærker.
vh
•
Svar: 299
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg tror stadig at der er nye Rolex ure der vil stige i værdi, men de fleste vil nok holde deres værdi.
Hvis du spørger om ure som jeg mener har et godt stignings potentiale, er som du selv nævner den "gamle" sub LV samt den nu udgåede SeaDweller.
Begge ure som stadig kan fås til fornuftige priser, selv om mange allerede er begyndt at sætte dem meget højt rent prismæssig.
Jeg mener så også, at Rolex er noget af det mest pris faste der overhoved findes i urværden. Et Maurice Lacroix vil FALDE i værdi, hvis ikke man får det med en kæmpe rabat.
Hvis man vil gøre sin investering bedst mulig, skal man ikke købe et fabriksnyt ur, men et flot brugt eksemplar med ALT tilbehør.
Jeg har en del Rolex modeller selv, og på de fleste vil jeg kunne tjene lidt penge, og samtidig haft en enorm glæde ved at have haft nogle lækre ure at gå med, så Rolex kan sagtens være en fornuftig investering.
Jacob
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Selvfølgelig kan nye Rolex stige i værdi! Som med alt andet er det et spørgsmål om pris ved køb og salg. Købte du en Daytona for ét år siden kostede den uden nogen form for rabat ca 59.000. I dag koster den 69.000 med en snarlig stigning i vente. Købte du den så med lidt rabat eller lettere brugt og vil sælge i dag har du allerede gjort en god handel. Samme eksempel med SD 16600 dog er det her mere et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Intet er dog sikkert og vi kender ikke brugt priserne om et år. Den LV du nævner er ikke en dårlig idé hvis du køber rigtigt.
Vintage Rolex, Omega og andre i god stand er også en mulighed men også her kan du købe for dyrt.
Køb ikke for at tjene penge men for at nyde uret og med lidt held begrænse et evt tab.
Mvh
Klaus
•
Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Du kan aldrig få garanti for et eventuelt værditab, men noget af det sikreste er nok stadig Rolex.
Men hold dig fra Maurice LaCroix, der kan du ligeså godt bare smide pengene direkte i tønden, det er et af de ure der har et masivt værditab.
•
Svar: 340
Tråde: 8
Hvis du glædes over mekaniske ure, så køb et lækkert (vintage) Rolex, men hvis det rager dig en bønne, hvorvidt du ser tiden på en mobiltelefon eller et mekanisk ur, så synes jeg du skulle investere i noget andet..... aktier/obligationer måske??? Du kommer jo alligevel ikke til at kunne finansiere din alderdom med champagne og privatjet, ved et salg at dit eventuelt indkøbte Rolexur om 30 år
Hilsen Peter
•
Svar: 2
Tråde: 1
Hej igen. Tusind tak for hurtige svar..
Jeg er godt klar på at det ikke kan bruges som investering som sådan. Det er heller ikke det jeg er ude efter.
Jeg er ude efter et flot klassisk ur som jeg kan have i mange mange år og så måske sælge det for ca. det samme som jeg gav for det.
Jeg kan forstå at mange peger på Rolex som et godt bud.. Når i siger ''vintage'' hvor gammelt mener i så?
Tak igen
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jon2100 Skrev:Hej igen. Tusind tak for hurtige svar..
Jeg er godt klar på at det ikke kan bruges som investering som sådan. Det er heller ikke det jeg er ude efter.
Jeg er ude efter et flot klassisk ur som jeg kan have i mange mange år og så måske sælge det for ca. det samme som jeg gav for det.
Jeg kan forstå at mange peger på Rolex som et godt bud.. Når i siger ''vintage'' hvor gammelt mener i så? 
Tak igen
Det korte svar er at plexiglas er et must...
men 25 år+
vh Baun
•
Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Baun Skrev:Jon2100 Skrev:Hej igen. Tusind tak for hurtige svar..
Tak igen
Det korte svar er at plexiglas er et must...
men 25 år+
vh Baun
Men du skal vide hvad du køber, det er ikke alt der er eller blive penge værd fordi det er +25
Du skal ihvertfald over i sports Rolex, eks. Submariner, GMT, Seadweller. Og selv der skal du vide hvad du køber, om alt er originalt, eller om dele er skiftet ud til nyere dele ved service, alt det kan betyde rigtigt meget. Så desværre det er ikke så let endda.
En gammel Oyster Date som eksempel, den bliver nok ikke mere værd den bliver bare ældre
•