02-08-2011, 08:25 PM
I dag har jeg modtaget det seneste ur i min ur-samling.
Et Orient Mako II eller XL, jeg er ikke sikker på hvilket der er det rigtige navn. CEM 75001B er rigtig nok, det står der på kassen.
[attachment=2]<!-- ia2 -->DSCF2145.JPG<!-- ia2 -->[/attachment]
Dette er et pænt stort ur med en diameter på 47mm med krone, det vejer 194 gram og urets lænke er 22 mm, så det er et meget behagligt ur at have på.
[attachment=1]<!-- ia1 -->DSCF2147.JPG<!-- ia1 -->[/attachment]
Urværket er et modificeret Seiko 7006, så pålidelighed kommer med i prisen.
Men det var skiven og kransen som fangede mig, det er et dejlig stilrent og måske en lille smule Omega PO agtig.
Kransen har 60 trin og er nem at dreje, men solid, fast og kontant.
Skiven har et flot enkel design, men dens selvlysende maling skuffer. Jeg kan ikke forstår at de ikke bruger nogle af Seiko´s expertise på dette område. Mit første indtryk er positivt, det er et meget solid ur som ligner noget der koster lang mere.
Et Orient Mako II eller XL, jeg er ikke sikker på hvilket der er det rigtige navn. CEM 75001B er rigtig nok, det står der på kassen.
[attachment=2]<!-- ia2 -->DSCF2145.JPG<!-- ia2 -->[/attachment]
Dette er et pænt stort ur med en diameter på 47mm med krone, det vejer 194 gram og urets lænke er 22 mm, så det er et meget behagligt ur at have på.
[attachment=1]<!-- ia1 -->DSCF2147.JPG<!-- ia1 -->[/attachment]
Urværket er et modificeret Seiko 7006, så pålidelighed kommer med i prisen.
Men det var skiven og kransen som fangede mig, det er et dejlig stilrent og måske en lille smule Omega PO agtig.
Kransen har 60 trin og er nem at dreje, men solid, fast og kontant.
Skiven har et flot enkel design, men dens selvlysende maling skuffer. Jeg kan ikke forstår at de ikke bruger nogle af Seiko´s expertise på dette område. Mit første indtryk er positivt, det er et meget solid ur som ligner noget der koster lang mere.
Live long and prosper
Tony
Tony

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)