Inspiration søges
Hvilket ur burde jeg overveje at anskaffe mig med et budget på 30K ? Inspiration fra forummets medlemmer modtages med tak Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
Selvfølgelig et Panerai måske det nye 380, så har du også penge tilovers

eller et IWC ingenieur
Svar
En brugt ploprof? Icon_e_smile (jeg har altid været vild med den..)

Et andet bud kunne være Seamaster Planet ocean 222.30.42.20.01.001 Liquidmetal.
İmage
Svar
Hvad type ur taler vi om Icon_question
Nyt, brugt, vintage, tool, dress osv osv Icon_exclaim
Vh AndersSC
Svar
Tak for nogle spændende bud Icon_e_smile

Sprinter, man er velkommen til at anbefale den type ur, som man mener er et bekendtskab værd. Der kan tages udgangspunkt i et ur, som man mener ville være noget for mig, men det er ikke et must Icon_e_wink Icon_razz
De venligste hilsner, John
Svar
Kan man ikke få en brugt iwc aquatimer?
Syntes virkelig det er nogle fede ure:)

Vh
Svar
Selvfølgelig et Longines Evidenza kronograf.
Jeg var så heldig at nå at bestille et "lille", mens fabrikken stadigvæk havde 4 værker tilbage. Det blev så samlet specielt til mig.
Afsindigt lækkert ur med en rigtig flot finish. Det er tonneau og sidder perfekt på en dejlig lænke med dobbelt foldelås.
Går 100% korrekt, og kronografen virker også fint.
En finesse er det blå bånd omkring kronen, og bagkassen er flot graveret.
[url]"http://www.urvaerket.dk/longines-evidenza-chronograph-white-dial-croco-strap-p-6852.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.urvaerket.dk/longines-eviden ... -6852.html[/url]
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
Hej John

Måske du skulle prøve at springe på et Rolex. Tror du har nok i dit Panerai og Breitling har du også været igennem. I forhold til Omega, så har du jo prøvet en del og her virker du også til at være godt kørende.

Med et Rolex har du pengene igen, hvis du fortryder - ellers måske IWC, men tror bare ikke helt det er dig, men kan jo tage fejl.

Personligt ville jeg anskaffe mig et Oris Prodiver, da det vil pryde din arm godt.

İmage
Svar
Så er det jo bare at skyde løs Icon_e_wink

Et bud kunne være at vende tingene lidt på hovedet og se efter de ikke så kendte mærker.
Her er tyskerne rigt repræsenteret og for at det hele ikke skal være tool, er her et par bud på dress ure.

Dornblüth 99.1 kunne være en mulighed. De laver fantastisk fine ure i en rigtig god kvalitet.

Nomos, som er et relativt nyt (1990) mærke, har et rigtig godt ry i Tyskland.

Glashütte Original kan måske med lidt rabat købes fra 30K og op.

Union Glashütte måske Icon_question

Der er også fine GS'er fra Seiko, men de er mig bekendt ikke ret store (læs små)

Spændende hvad du finder Icon_e_smile
Vh AndersSC
Svar
Rolex-----Altid en mulighed, men jeg har svært ved at forestille mig dig være tilfreds med et sådan.

IWC------Aquatimeren (Ref. 3536) er et virkelig fedt ur, som jeg tror kunne være noget for dig (MyWatch har et både i Titanium og et i Stål)

GO-------Den GO Senator som Claus (CT-Watches) har er også rigtig lækker og ikke et ur man ser på alle gadehjørner.

LW-------Hvad med at prøve et LW, ure jeg finder tiltalende, men så alligevel ikke er helt sikker på.

Tudor----Det "nye" Heritage Chrono er også interesant IMHO.

Omega--Du har været mange igennem, men PloProf (som tidligere nævnt) kunne være et godt bud.

Det var lige mine første tanker Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)