Svar: 173
Tråde: 23
Modtaget Likes: 14 i 6 svar
Givet Likes: 7
Hej
Var selv igennem jagten på et brugt Monaco tidligere på året.
Men endte med at købe en ny CW2113 model hos aut. forhandler i Berlin. Prisen lå simpelthen for tæt på brugtmarkedet i DK, men jeg fandt også et med en god rabat.
Jeg foretrak 2113 modellen trods hesalit og mindre diameter grundet stålbagkassen, men det er jo et vilkårligt valg.
Jeg vil mene at der ligger et i Caliber 17 i de ure, som er produceret fra 2003 og indtil omkring 2009, men er ikke den store værk ekspert.
Såfremt du påtænker at købe med lænke, har Mywatch et brugt foldespænde og der er altid et stort udvalg af remme på Ebay, som passer til foldespændet. Alternativt har Singularstraps en racerrem(dog til spænde) som vil passe godt til, for at få originaliteten.
Alternativt er der den 2114, som Krognos har til salg, fin pris
Hilsen Chris
•
Svar: 14
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Chris Skrev:Hej
Var selv igennem jagten på et brugt Monaco tidligere på året.
Men endte med at købe en ny CW2113 model hos aut. forhandler i Berlin. Prisen lå simpelthen for tæt på brugtmarkedet i DK, men jeg fandt også et med en god rabat.
Jeg foretrak 2113 modellen trods hesalit og mindre diameter grundet stålbagkassen, men det er jo et vilkårligt valg.
Jeg vil mene at der ligger et i Caliber 17 i de ure, som er produceret fra 2003 og indtil omkring 2009, men er ikke den store værk ekspert.
Såfremt du påtænker at købe med lænke, har Mywatch et brugt foldespænde og der er altid et stort udvalg af remme på Ebay, som passer til foldespændet. Alternativt har Singularstraps en racerrem(dog til spænde) som vil passe godt til, for at få originaliteten.
Alternativt er der den 2114, som Krognos har til salg, fin pris
Hilsen Chris
Hvordan fandt du uret i Berlin?
Hvilken forhandler var det?
Hesalit... et godt ord at google:
Sapphire advantage: virtually scratchproof
Hesalite advantages: shatter-resistant; cheap to replace; domed not flat; not overly reflective; can polish out scratches at home; does not smudge easily with fingerprints
So it's one huge advantage vs. several smaller advantages.
Det hjalp en del.
Umiddelbart vil jeg være superglad for både CW2113 og CW2114.
Der er forskel i nypris på 5000, så jeg ville jo nok satse på at finde CW2113 billligere.
Jeg har set, at Krognos har en til salg, men butikken er jo pt. lukket, så den må jeg kigge på senere.
Tak for hintet vedr. Mywatch
mvh Jan
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Krognos kan kontaktes på tlf. 20106826 indtil butikken åbner igen
•
Kim T Skrev:Krognos kan kontaktes på tlf. 20106826 indtil butikken åbner igen 
Ja, tak... er bare ikke sikker på jeg gider forstyrre ham når jeg ikke har pengene klar endnu.
mvh Jan
•
Svar: 173
Tråde: 23
Modtaget Likes: 14 i 6 svar
Givet Likes: 7
Hej
Du behøver ikke være bange for hesalitglasset, dette er ofte diskuteret herinde på sitet grundet at Omega Speedmaster Pro også er udstyret med hesalit glas. Jeg har brugt min Monaco intensivt siden jeg købte det ved nytår, og glasset har ikke taget imod endnu.
Jeg havde som sagt tjekket brugtmarkedet og fulgt lidt med på Ebay. Men fandt uret ved et tilfælde hos Christ ved Potsdamer Platz med en rabat på 800 Euro, og så var prisen kun cirka 3000 over brugtpriserne i DK, så var den sag afgjort:o)
Har lige gået forbi Christ i Montreux idag, der havde de også ganske fine tilbud. Så det skader jo ikke at kontakte dem.
Held og lykke med din søgning:o)
Hilsen Chris
•
Tak for info.
Er der generelt lavere priser i Tyskland?
Er der andre steder end ebay der er værd at holde øje med?
•
Svar: 1,173
Tråde: 0
Givet Likes: 2
grisen Skrev:Ja, meget rart at have muligheden for at skifte fra lænke til rem, men kan man gøre det selv?
Det ser ikke ud til at der er meget plads?
[url]"http://www.vintageure.dk/uploads/adds/22661-3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.vintageure.dk/uploads/adds/22661-3.jpg[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Meget cool med Gulf farverne. 
mvh Jan
Jeg er også glad for den - det er et dejligt ur.
Umiddelbart lader det til at være nemt, at kunne skifte mellem remme og lænker idet flere brugere herinde gør det.
Værket i kaliber 12 er vist et ETA 2892 med et kronografmodul fra Dubois Dépraz.
Jeg smider lige også et billede af dens ''bagdel''.
•
Faurschou Skrev:Jeg er også glad for den - det er et dejligt ur.
Umiddelbart lader det til at være nemt, at kunne skifte mellem remme og lænker idet flere brugere herinde gør det.
Værket i kaliber 12 er vist et ETA 2892 med et kronografmodul fra Dubois Dépraz.
Jeg smider lige også et billede af dens ''bagdel''. 
Ok, tak for info.
•