Indførsel af ur fra Gibraltar
Hej. Via en af de sædvanlige sider er jeg kommet i kontakt med en sælger, der bor i Gibraltar.

Jeg har forgæves trawlet nettet igennem for at finde et svar på et tilsyneladende simpelt spørgsmål: Hvordan får man billigst uret fra Gibraltar til DK på lovlig vis?

Han har nævnt muligheden for at sende uret fra et land inden for EU, men det kan næppe være lovligt - og er derfor udelukket af strengt moralske årsager (med mindre jeg tager fejl og man godt må).

Er der nogle her på forum der har forsøgt sig med noget lignende?

/Hattrick
Svar
På lovlig vis er det vel bare at regne med +30%.....
Svar
Hvis han må tage det ind i Spanien - som da ikke kan være langt væk - og vil sende fra Spanien uden told og moms, så ville jeg nu ikke strække min moral ud til at være bekymret. Der kan sagtens være regler som gør han må tage det til Spanien (eller Gibaltar kunne/kan ha special moms/told aftale med EU) og hvis han bare sender fra et EU land, så ville jeg lade det være ved det. Jeg har heller ikke haft bekymring ved en mand der boede i Basel Schweiz og sendte fra Basel Tyskland. Det var næppe helt OK og her ved jeg jo der ikke er er specielle regler, men han kunne jo ha sine ure i Basel Tyskland bankbox eller hvad ved jeg.

Jeg opfordrer aldrig sælger til at gøre noget for at omgå regler, men tilbyder de afsendelse fra EU, så lever jeg med det.,

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for svar begge to...

Hannover, du har nok ret i at der kan nogle regler der gælder, som jeg ikke ved noget om.

Jeg nupper nok hans forslag så
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: