Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Til ure man ikke lige kan få et standard hesalit glas, har jeg med succes fået Krognos til at sætte det absolut nærmeste glas i drejebænken og tage et par mm i højde eller bredde, det er gået fint hidtil at skabe glas til alt jeg har haft brug for
vh
•
Svar: 596
Tråde: 42
Modtaget Likes: 41 i 21 svar
Jeg er ellers meget tilfreds med min uremager, og hvis han siger at han ikke kan få et glas der passer, og heller ikke et, som kan drejes ned til det vi har brug for, så stoler jeg altså på det. Det betyder ikke, at man måske kunne få noget, men han er virkeligt gået gennem flere kataloger. Med hensyn til Bulovaen er det problem med drejekransen, han kunne ikke finde noget tilsvarende, hvor han så kunne lave et nyt ud af den.
Personligt er jeg lige glad - den blev poleret i stedet for, og det seer godt ud. At den er knækket kan næsten ikke ses, det ligger under drejeringen. Han har godt nok repareret det med en slags cement, så den er støvtæt igen, men selvfølgeligvis bliver den så ikke vandtæt. Men jeg har jo heller ikke sæt en ny krone på, så skidt med det.
Skift ur, når du står op!
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Mener at Lindholdt fremstiller glas efter mål, så det burde da kunne lade sig gøre. Måske jeg husker forkert?
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Speedy Skrev:Mener at Lindholdt fremstiller glas efter mål, så det burde da kunne lade sig gøre. Måske jeg husker forkert?
Nej jeg mener du husker helt rigtigt. Det har vist mest være lidt utålmodighed der har fået mig til lige at få Krognos til at nappe lidt af glasset.
F.eks denne drilske sag - en aquastar fra 1963 hvor glasset sidder presset ned i uret sammen med den indvendige krans - den klarede Jørgen ved at sætte et glas i drejebænken og lige tage en mm af højden og ganske lidt af indersiden, så den indre krans kunne presses op, og - når glasset blev trykket ned i uret, være med til at øge vandtætheden betydeligt.
En første overvejelse var at tage ½ mm af kransens yderside af i drejebænken, men løsningen med at tage lidt i glasset var jo bare top.

vh
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Det jeg har brugt hedder "xerapol" (Acrylic Scratch Remover) - pakken indeholder også lidt sandpapir!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 20
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg genoptager lige tråden. Jeg har desværre fået en ridse i Speedy'en, og jeg vil høre, om I kan hjælpe. Jeg er ikke, må jeg erkende, videre praktisk anlagt, og jeg har ikke fjernet ridser før, så jeg vil høre, om der er nogen, som kan fortælle, hvad jeg skal gøre. Det simple spørgsmål er vel bare: Kan det bare poleres væk - og med hvad og hvordan?
•
Svar: 1,515
Tråde: 96
Modtaget Likes: 8 i 5 svar
Nap det her - der findes intet bedre, og der er til et par års ridser ved daglig brug:
60kr inkl fragt her =>
Polywatch på eBay
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Hvis der ikke er nok info i denne her tråd.....
fandt jeg denne på Omega link centralen
[url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=2267&rid=0" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... 2267&rid=0[/url]
men du kan jo også gå ind til en urmager, han ordner det hurtigt
vh Baun
•