Svar: 5
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg vil have mig et fedt ur til max omkr 30-35K, måske lidt mere hvis det kan svare sig. Dog er kravet, at det skal kunne holde til surfing (i saltvand). Jeg gider kort sagt ikke gå og passe på uret hele tiden. Det er en brugsgenstand for mig. Hvad skal jeg lede efter i denne kategori?
Jeg har kigget på Breitling Avenger Seawolf Chrono Black Steel, men urværket er vist ikke særligt godt i dette ur selvom det umiddelbart opfylder mine krav om holdbarhed.
Hvad med Rolex (eller måske Bell & Ross), holder de reelt til at blive brugt aktivt i saltvand m.v.? Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg ser bare aldrig folk med disse ure bruge dem aktivt. Correct me if I'm wrong.
Hvad kan I anbefale?
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Rolex Submariner eller DeepSea, hvis du er til lidt større ure, ligger lige til højrebenet. Jeg bruger selv min DSSD til alt, herunder badning i havet om sommeren, så ingen problem der. Vil dog anbefale dig lige og skylle uret med ferskvand efter en tur i baljen.
•
Svar: 1,515
Tråde: 96
Modtaget Likes: 8 i 5 svar
CRB Skrev:Jeg har kigget på Breitling Avenger Seawolf Chrono Black Steel, men urværket er vist ikke særligt godt i dette ur...
Hvor har du det fra? ...jeg har svært ved at se et bedre automatic-værk til uret/formålet. Der er jo en grund til at de har valgt netop det
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Et Rolex Sub er oplagt synes jeg men mange andre kan også gøre det. Jeg ville vælge et dykkerur der er vandtæt til min 300m. Med kronografer er der risiko for at du slår en af knapperne af.
Du skal også gøre op med dig selv om uret skal være med gummirem eller lænke. Omega og Breitling leverer begge dele. Det gør Rolex ikke

Mvh
Klaus
•
Claus_K Skrev:CRB Skrev:Jeg har kigget på Breitling Avenger Seawolf Chrono Black Steel, men urværket er vist ikke særligt godt i dette ur...
Hvor har du det fra? ...jeg har svært ved at se et bedre automatic-værk til uret/formålet. Der er jo en grund til at de har valgt netop det 
Bør man ikke få automatik frem for (Super)Quartz i den prisklasse? Det var hvad jeg hørte.
•
Det er M1 der har et SuperQuartz værk.
Mvh
Klaus
•
KlausM Skrev:Det er M1 der har et SuperQuartz værk.
Mvh
Klaus
M1?
Breitling Avenger Seawolf Chrono Blacksteel har SuperQuartz. Se [url]"http://blog.perpetuelle.com/index.php/baselworld-2010/baselworld-2010-breitling-avenger-seawolf-chrono-blacksteel/" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://blog.perpetuelle.com/index.php/b ... lacksteel/[/url] - er det godt nok til sådan et ur?
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Hvis du er ligeglad med hvad der ligger inde i uret, og kun går op i design/holdbarhed ville jeg helt klart nappe den breitling, syntes den er rigtig fed og noget man ikke ser så tit.
Vh
•
Sorry M1 var den gamle model. De fleste herinde ville nok vælge et mekanisk værk. For mange er der mere sjæl i et sådant. Den almindelige Avenger er med automatik men er så ikke vandtæt til 1000m.
Mvh
Klaus
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
"Bubber" brugte sit orange Omega Seamaster Planet Ocean i "Bubber & BS" bl.a. på Ranger-skole i USA....det må da lige være et ur for en surfer
...er i kronograf-udgave, men fås også uden!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•