Omega Seamaster COSC ???
Hej,

Jeg fandt denne Seamster på en auktion site og efterfølgende blev jeg lidt forvirret.
Alt ser ( i mine øjne) fint ud. Skiven passer til 60'erne, værket også og man kan tyde, at der står adjusted to 5 positions på værket.
MEN, sælgeren oplyser, at ref. nr. er 166.028 og Omegas hjemmeside giver ingen resultater, hverken på 166.028 eller 166.0028 / 166.0280 Icon_redface
Når man så søger efter Seamaster og værk 564, får man 3 ref. for stål og 166.022 passer med oplysninger, da sælgeren skriver, at uret måler 36 mm.
Kan det være smutter fra sælgerens side eller er der noget i jeres øjne der siger NO GO?
Og til sidst, hvor meget skal man ofre for sådan en fætter?
Svar
svært. Her er den ref fist som en cosmic - men der er jo ikke billede af bagkassen, og som du skriver, der er ikke noiget hos Omega der viser den ref.
http://www.flickr.com/photos/45306161@N03/4309253406/
Hos Ofrei, kan man bestille glas med gylden ring til både 166.028 og 166.0028 - men man kan jo ikke se hvad det er for et ur.
Her står dog det interessante, at det er et glas der findes både med "date window lense" og uden, og det synes jeg ikke passer med uret, at det skulle ha eksisteret med sådan en linse over datoen.

Også her http://www.thewatchforum.co.uk/index.php...opic=57360 virker den ref som en cosmic, og man kan få det der specielle åbner værktøj til den.

Jeg tror derfor nok kassenummeret må være forkert. Det kan jo ikke være sådan, at det er en bagkasse fra en cosmic med det nummer, så hvad der er sket ved jeg ikke, men jeg ville dels bede om billede af ref, dels bedre billede af skiven, for måske at kunne vurdere om den er original.

Jeg tror bestemt din ref er til en cosmic - det fremgår flere steder under google - cosmic eller omega 60 - og ikke til den du viser

Lad os høre

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej hannover_dk,

Tak for inddybende forklaring om ref. nr.
Auktion sluttede for par minutter siden så vi får aldrig at vide den hele sandhed i denne sag Icon_e_surprised
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)